Ήταν εκείνες οι χρυσές δεκαετίες του ’70 και του ’80, που οι κανονισμοί της παγκόσμιας ομοσπονδίας όριζαν ότι για να πάρει έγκριση τύπου και τρέξει ένα αγωνιστικό στο Group B, έπρεπε να υπάρχουν τουλάχιστον 200 αυτοκίνητα δρόμου της αντίστοιχης έκδοσης. Αυτός ο κανονισμός είναι που δημιούργησε τους θρύλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και που μετά από τόσα χρόνια μνημονεύονται και κατέχουν ιδιαίτερη θέση στη προτίμηση του καθενός μας.

Και συναντάται πολύ σπάνια που θα βγουν σε μια δημοπρασία σχεδόν όλα οι αγωνιστικές ρέπλικες, δίνοντας την ευκαιρία σε μερικούς να αποκτήσουν την ιστορία του Group B, μεμονωμένα ή όλα μαζί. Έτσι, στις 18 Αυγούστου, ο οίκος Bonhams, στη δημοπρασία Quail Lodge Auction, θα βγάλει στο σφυρί της τα παρακάτω:

11975 Lancia Stratos HF Stradale

Αν τα λεφτά δεν ήταν θέμα, ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που θα έψαχνα απεγνωσμένα να αγοράσω θα ήταν μια Lancia Stratos. Η συγκεκριμένη Lancia Stratos HF Stradale by Bertone του 1975, είναι μια από τις 492 Stradale που κατασκευάστηκαν και βρίσκεται σε άριστη κατάσταση, έχοντας διανύσει 12.700 χλμ. Κίνηση παίρνει από έναν V6 2,4-λίτρων κινητήρα με τριπλά Weber καρμπιρατέρ, απόδοσης 192 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Έχει ανεξάρτητη ανάρτηση και αεριζόμενα δισκόφρενα και στις τέσσερις γωνιές του. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

21983 Lancia-Abarth 037 Stradale

Στο σφυρί θα βγει και μια Lancia 037 Stradale. Το αυτοκίνητο φορά τον 2.0-λιτρο τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα με διπλούς εκκεντροφόρους και σύστημα ψεκασμού καυσίμου της Bosch Kugelfisher, απόδοσης 205 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Είναι η 7η από τις 207 που κατασκεύασε η Lancia με τη βοήθεια της Abarth, ώστε να μπορέσει να πάρει ομολογκασιόν από τη FIA το αγωνιστικό αυτοκίνητο, που θα έτρεχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Είναι βαμμένη σε κόκκινο χρώμα, διαθέτει μαύρο εσωτερικό και έχει διανύσει 9.400 χλμ. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

31985 Audi Sport Quattro S1

Το 1983 παρουσιάστηκε στη Γενεύη το Sport Quattro, το οποίο βασιζόταν στο Quattro. Με αυτό το μοντέλο, η Audi θα έκανε την είσοδο της στο νεοσύστατο τότε Group B. Έως το 1984, το μοντέλο αυτό κατασκευάστηκε σε 224 αντίτυπα, σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA. Είχε κοντύτερο μεταξόνιο κατά 320mm από το “απλό” Quattro, χαρακτηριστικό που του έδωσε το παρατσούκλι “κοντό Quattro”, ενώ επίσης ήταν ελαφρύτερο και ισχυρότερο. Επίσης εμφανισιακά, κυρίως στο μπροστινό μέρος, έφερε αρκετές αλλαγές. Ο 5κύλινδρος 2.133 κ. εκ κινητήρας ήταν ο ίδιος με την έκδοση παραγωγής αλλά εδώ απέδιδε 306 άλογα.

Το 1985 η Audi παρουσιάζει το Sport Quattro S1, την αναβαθμισμένη έκδοση του Sport Quattro, το οποίο αποτελεί την τελευταία έκδοση της Audi που παίρνει μέρος στο Group B, και το συγκεκριμένο είναι ένα από τα 164 που βγήκαν προς πώληση. Ο κινητήρας επίσημα απέδιδε 480 άλογα αλλά η πραγματικότητα ήταν ο αριθμός αυτός ξεπερνούσε τα 500 χάρη στο σύστημα turbo που είχανε σχεδιάσει οι Γερμανοί το οποίο μείωνε το “turbo lag“. To βάρος του μειώθηκε ακόμη περισσότερο αγγίζοντας έτσι τα 1.090 κιλά που του επέτρεπε να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3,1 δευτερόλεπτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι μερικά από αυτά τα αυτοκίνητα εξοπλιζόταν με το αυτόματο κιβώτιο “power-shift gearbox” το οποίο λέγεται ότι ήταν ο πρόδρομος για το DSG του 21ου αιώνα. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

41985 Lancia Delta S4 Stradale

Η Lancia Delta S4 Stradale, η έκδοση της αγωνιστικής S4 προκειμένου να πάρει homologation για το Group B είναι άκρως συλλεκτικό αυτοκίνητο, μιας και κατασκευάστηκαν μόλις 200. Δεν έχει απολύτως καμία ομοιότητα με το αυτοκίνητο παραγωγής, με τον κινητήρα 1,8-λίτρων με turbocharger και supercharger να είναι τοποθετημένος στο κέντρο. Αυτός αποδίδει 250 ίππους στις 6.750 σ.α.λ, να βρίσκεται σε κάθετη διάταξη και να συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο που στέλνει την κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Το σασί είναι σωληνοειδής κατασκευή χωροδικτυώματος και μοιάζει πολύ με την 037. Χαρακτηριστικά του είναι τα μεγάλα διπλά ψαλίδια εμπρός και η διπλή ανάρτηση πίσω (δυο αμορτισέρ σε κάθε πλευρά, με ένα μόνο ελατήριο για κάθε δύο από αυτά). Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο, εν αντιθέσει με αυτό από ανθρακονήματα της αγωνιστικής έκδοσης, από fiberglass και συνολικά το αυτοκίνητο ζυγίζει λιγότερο από 1.200 κιλά.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι παραγωγής 1985 και έχει διανύσει μόλις 1.565 χιλιόμετρα. Είναι βαμμένο σε μεταλλικό μαύρο χρώμα, έχει κόκκινο δερμάτινο εσωτερικό. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

51985 Peugeot 205 Turbo 16

Ένα από τα πιο θρυλικά και επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα του Group B, ήταν το Peugeot 205 Turbo 16. Κέρδισε δυο συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα και οδηγήθηκε από τα πιο μεγάλα ονόματα της εποχής.

Σήμερα φημολογείται ότι υπάρχουν περίπου 150 Peugeot 205 T16 και ένα από αυτά είναι το συγκεκριμένο. Έχει διανύσει μόλις 1.200 χλμ. και όλα τα αυτοκίνητα δρόμου ήταν αριστεροτίμονα και πανομοιότυπα εξοπλισμένα, βαμμένα σε σκούρο γκρι χρώμα. Η περιορισμένη παραγωγή του T16 έπρεπε να γίνει σε πολύ εξειδικευμένο εργοστάσιο, γι’αυτό και η Peugeot ανέθεσε την κατασκευή του μοντέλου στην Heuliez στη δυτική Γαλλία, υπό την εποπτεία του τότε αγωνιστικού διευθυντής της ομάδας του Jean Todt (σημερινός πρόεδρος της FIA), με κάθε ένα να ήταν κατασκευασμένο στο χέρι.

Το Τ16 ήταν βασισμένο, θεωρητικά, στο απλό 205, χωρίς όμως κανένα ουσιαστικό κοινό σημείο με αυτό. Το πλαίσιο ήταν μια πανίσχυρη ατσάλινη κατασκευή από μονομπλόκ χάλυβα, το οποίο συμπληρώθηκε στο πίσω μέρος από μια προέκταση σωληνωτού σασί για την τοποθέτηση του μηχανικού συγκροτήματος. Δύο μεγάλα καπό από πολυεστέρα κάλυπταν το εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος, και το μόνο που μοιράζεται με το 205 GTI είναι πόρτες και κάποια άλλα μέρη, όπως τα φωτιστικά σώματα και οι εσωτερικοί διακόπτες.

Το T16 διαθέτει φαρδύτερους και μεγαλύτερους θόλους τροχών, κίνηση σε όλους τους τροχούς, κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και το πίσω τμήμα άνοιγε ολόκληρο δίνοντας πρόσβαση στα μηχανικά μέρη.

Κίνηση έπαιρνε από έναν 1.775 κ.εκ. 16-βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα ο οποίος μοιράζονταν ακριβώς τα ίδια μηχανικά μέρη με τα αγωνιστικά, μόνο που η έκδοση δρόμου είχε την μισή ιπποδύναμη, δηλαδή 200 άλογα. Για την μετάδοση χρησιμοποιούσε ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ανεξάρτητη ανάρτηση και αεριζόμενα δισκόφρενα στους τέσσερις τροχούς. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

61986 Ford RS200

Το θρυλικό RS200 της Ford είναι ένα από τα 200 που κατασκευάστηκαν. Το εσωτερικό δείχνει ολοκαίνουργιο, λες και δεν έχει καθίσει άνθρωπος μέσα του, με το θηρίο του Group B να φοράει έναν 1.800αρη κινητήρα απόδοσης 250 ίππων, με το βάρους 1.050 κιλών αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, να είναι σε θέση να δίνουν χρόνο στα 0-100 χλμ/ώρα, 2,9 δευτερολέπτων. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

71986 Ford RS200 Evolution

Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1985, φορά τον 2,1-λίτρων turbo τετρακύλινδρο κινητήρα της Cosworth απόδοσης 600 ίππων, είναι τετρακίνητο και τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε περίπου 3 δευτερόλεπτα.

Για να ομολογκαριστεί, η Ford έβγαλε 200 RS200 στη παραγωγή με τα 24 από αυτά να μετατρέπονται στην έκδοση Evolution. Το αυτοκίνητο ζυγίζει 1050 κιλά, με το RS200 Evolution να ήταν το “ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο” όσον αφορά στην επιτάχυνση, για 12 ολόκληρα χρόνια! Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

  • SAMURAI-66

    Το βασιλειο της lancia στους αγωνες γεμιζει τις σκεψεις με ονειρα και η κορωνιδα της ομορφιας stratos hf ταραζει την καρδια προκαλωντας σφυγμους ακανονιστους,απιστευτη ιστορια!!

  • Renesis1

    Εξαιρετική και ιστορικότατη συλλογή!

  • jonjon

    Θέλω όλα τα Lancia πειράζει;

  • Anestis Genk

    Η ιστορία κρίνει. Και μέχρι τώρα η κρίση της είναι πως το Group B ήταν ίσως τα καλύτερα χρόνια του αθλήματος, με τα ομορφότερα αυτοκίνητα.

    Από τα 90s τι θα θυμόμαστε; Celica, Impreza, Lancer, Delta, Escort.
    Από τα 00s και μετά…άστο.

  • Mika

    Καταπληκτικα αυτοκινητα ολα τους!! Ενα κι ενα….