Ήταν εκείνες οι χρυσές δεκαετίες του ’70 και του ’80, που οι κανονισμοί της παγκόσμιας ομοσπονδίας όριζαν ότι για να πάρει έγκριση τύπου και τρέξει ένα αγωνιστικό στο Group B, έπρεπε να υπάρχουν τουλάχιστον 200 αυτοκίνητα δρόμου της αντίστοιχης έκδοσης. Αυτός ο κανονισμός είναι που δημιούργησε τους θρύλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και που μετά από τόσα χρόνια μνημονεύονται και κατέχουν ιδιαίτερη θέση στη προτίμηση του καθενός μας.
Και συναντάται πολύ σπάνια που θα βγουν σε μια δημοπρασία σχεδόν όλα οι αγωνιστικές ρέπλικες, δίνοντας την ευκαιρία σε μερικούς να αποκτήσουν την ιστορία του Group B, μεμονωμένα ή όλα μαζί. Έτσι, στις 18 Αυγούστου, ο οίκος Bonhams, στη δημοπρασία Quail Lodge Auction, θα βγάλει στο σφυρί της τα παρακάτω:
11975 Lancia Stratos HF Stradale
21983 Lancia-Abarth 037 Stradale
Είναι η 7η από τις 207 που κατασκεύασε η Lancia με τη βοήθεια της Abarth, ώστε να μπορέσει να πάρει ομολογκασιόν από τη FIA το αγωνιστικό αυτοκίνητο, που θα έτρεχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Είναι βαμμένη σε κόκκινο χρώμα, διαθέτει μαύρο εσωτερικό και έχει διανύσει 9.400 χλμ. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
31985 Audi Sport Quattro S1
Το 1985 η Audi παρουσιάζει το Sport Quattro S1, την αναβαθμισμένη έκδοση του Sport Quattro, το οποίο αποτελεί την τελευταία έκδοση της Audi που παίρνει μέρος στο Group B, και το συγκεκριμένο είναι ένα από τα 164 που βγήκαν προς πώληση. Ο κινητήρας επίσημα απέδιδε 480 άλογα αλλά η πραγματικότητα ήταν ο αριθμός αυτός ξεπερνούσε τα 500 χάρη στο σύστημα turbo που είχανε σχεδιάσει οι Γερμανοί το οποίο μείωνε το “turbo lag“. To βάρος του μειώθηκε ακόμη περισσότερο αγγίζοντας έτσι τα 1.090 κιλά που του επέτρεπε να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3,1 δευτερόλεπτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι μερικά από αυτά τα αυτοκίνητα εξοπλιζόταν με το αυτόματο κιβώτιο “power-shift gearbox” το οποίο λέγεται ότι ήταν ο πρόδρομος για το DSG του 21ου αιώνα. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
41985 Lancia Delta S4 Stradale
Το σασί είναι σωληνοειδής κατασκευή χωροδικτυώματος και μοιάζει πολύ με την 037. Χαρακτηριστικά του είναι τα μεγάλα διπλά ψαλίδια εμπρός και η διπλή ανάρτηση πίσω (δυο αμορτισέρ σε κάθε πλευρά, με ένα μόνο ελατήριο για κάθε δύο από αυτά). Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο, εν αντιθέσει με αυτό από ανθρακονήματα της αγωνιστικής έκδοσης, από fiberglass και συνολικά το αυτοκίνητο ζυγίζει λιγότερο από 1.200 κιλά.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι παραγωγής 1985 και έχει διανύσει μόλις 1.565 χιλιόμετρα. Είναι βαμμένο σε μεταλλικό μαύρο χρώμα, έχει κόκκινο δερμάτινο εσωτερικό. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
51985 Peugeot 205 Turbo 16
Σήμερα φημολογείται ότι υπάρχουν περίπου 150 Peugeot 205 T16 και ένα από αυτά είναι το συγκεκριμένο. Έχει διανύσει μόλις 1.200 χλμ. και όλα τα αυτοκίνητα δρόμου ήταν αριστεροτίμονα και πανομοιότυπα εξοπλισμένα, βαμμένα σε σκούρο γκρι χρώμα. Η περιορισμένη παραγωγή του T16 έπρεπε να γίνει σε πολύ εξειδικευμένο εργοστάσιο, γι’αυτό και η Peugeot ανέθεσε την κατασκευή του μοντέλου στην Heuliez στη δυτική Γαλλία, υπό την εποπτεία του τότε αγωνιστικού διευθυντής της ομάδας του Jean Todt (σημερινός πρόεδρος της FIA), με κάθε ένα να ήταν κατασκευασμένο στο χέρι.
Το Τ16 ήταν βασισμένο, θεωρητικά, στο απλό 205, χωρίς όμως κανένα ουσιαστικό κοινό σημείο με αυτό. Το πλαίσιο ήταν μια πανίσχυρη ατσάλινη κατασκευή από μονομπλόκ χάλυβα, το οποίο συμπληρώθηκε στο πίσω μέρος από μια προέκταση σωληνωτού σασί για την τοποθέτηση του μηχανικού συγκροτήματος. Δύο μεγάλα καπό από πολυεστέρα κάλυπταν το εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος, και το μόνο που μοιράζεται με το 205 GTI είναι πόρτες και κάποια άλλα μέρη, όπως τα φωτιστικά σώματα και οι εσωτερικοί διακόπτες.
Το T16 διαθέτει φαρδύτερους και μεγαλύτερους θόλους τροχών, κίνηση σε όλους τους τροχούς, κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και το πίσω τμήμα άνοιγε ολόκληρο δίνοντας πρόσβαση στα μηχανικά μέρη.
Κίνηση έπαιρνε από έναν 1.775 κ.εκ. 16-βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα ο οποίος μοιράζονταν ακριβώς τα ίδια μηχανικά μέρη με τα αγωνιστικά, μόνο που η έκδοση δρόμου είχε την μισή ιπποδύναμη, δηλαδή 200 άλογα. Για την μετάδοση χρησιμοποιούσε ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ανεξάρτητη ανάρτηση και αεριζόμενα δισκόφρενα στους τέσσερις τροχούς. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
61986 Ford RS200
71986 Ford RS200 Evolution
Για να ομολογκαριστεί, η Ford έβγαλε 200 RS200 στη παραγωγή με τα 24 από αυτά να μετατρέπονται στην έκδοση Evolution. Το αυτοκίνητο ζυγίζει 1050 κιλά, με το RS200 Evolution να ήταν το “ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο” όσον αφορά στην επιτάχυνση, για 12 ολόκληρα χρόνια! Περισσότερες πληροφορίες εδώ.