Η Takata κήρυξε πτώχευση σήμερα σε ΗΠΑ και Ιαπωνία, ενώ η εταιρεία Key Safety Systems (KSS) ανακοίνωσε πως ήρθε σε συμφωνία εξαγοράς σχεδόν όλου του ενεργητικού της εταιρείας για περίπου 1,57 δις δολάρια (1,4 δις ευρώ). H Takata ταλανίστηκε από δικαστικούς αγώνες.

Η συμφωνία με την KSS θα της επιτρέψει να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις από τον ελαττωματικό μηχανισμό φουσκώματος των αερόσακων, ο οποίος ανάγκασε την εταιρεία σε πρωτοφανή παγκόσμια ανάκληση των εξαρτημάτων λόγω επικινδυνότητας.

Η αίτηση υπαγωγής σε καθεστώς προστατευμένης πτώχευσης (Chapter 11) έγινε πρώτα στις Ηνωμένες Πολιτείες και ακολούθησε αίτηση πτώχευσης στο Τόκιο.

Σύμφωνα με το σχέδιο πτώχευσης, η KSS θα αποκτήσει σχεδόν όλα τα περιουσιακά στοιχεία της Takata, εκτός από ορισμένα τμήματα που αφορούν την απόσυρση των αερόσακων.

Η Takata θα διατηρήσει την κατασκευή των αερόσακων ώστε να συνεχίσει να παρέχει ανταλλακτικά για τους ελαττωματικούς αερόσακους, καταργώντας τις λειτουργίες αυτές σταδιακά, είπαν οι δύο εταιρείες σε κοινή δήλωση. Ο διευθύνων σύμβουλος της Takata, Σιγκεχίσα Τακάντα, σε δήλωσή του είπε:

Η KSS αποτελεί τον ιδανικό σπόνσορα, καθώς αντιμετωπίζουμε το κόστος που αφορά την απόσυρση του προωθητικού των αερόσακων, και ο καλύτερος συνεταίρος για τους πελάτες, διανομείς και υπαλλήλους της εταιρείας.

Ο Τζέισον Λούο, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της KSS, είπε ότι :

Η ουσιαστική δύναμη της επιχείρησης Takata δεν είχε μειωθεί, παρά την απόσυρση. Η KSS θα κρατήσει σχεδόν όλο το προσωπικό της Takata και δεν σκοπεύει να κλείσει κανένα από τα εργοστάσια παραγωγής ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο.

Από τη μεριά της, η Takata είπε ότι τα χρήματα της πώλησης θα διατεθούν για τον συμβιβασμό αποζημίωσης που συμφώνησε με το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, ύψους 1 δισ. δολαρίων, και πρόσθεσε ότι η διαδικασία πτώχευσης δεν θα πρέπει να επηρεάσει καθόλου την απόσυρση.

Πρόσθεσε επίσης ότι το τμήμα της εταιρείας στην Ιαπωνία είχε λάβει τη δέσμευση της τράπεζας Sumitomo Mitsui για χρηματοδότηση υπό το καθεστώς προστατευμένης πτώχευσης (DIP) ύψους έως και 25 δις γιέν (201 εκατ. ευρώ).

Οι ελαττωματικοί αερόσακοι της 84χρονης ιαπωνικής εταιρείας έχουν συνδεθεί με τον θάνατο τουλάχιστον 17 ατόμων και τον τραυματισμό πάνω από 180 ατόμων παγκοσμίως. Το μείγμα νιτρικού αμμωνίου που χρησιμοποιείται στους αερόσακους με το πέρασμα του χρόνου και η χρόνια έκθεσή του σε θερμότητα μπορεί να οδηγήσει σε έκρηξη.

Σύμφωνα με το Χρηματιστήριο του Τόκιο, οι μετοχές της Takata θα διαγραφούν στις 27 Ιουλίου. Η μετοχή αναστέλλεται σήμερα, ενώ την Παρασκευή έκλεισε στα 160 γιέν (1,28 ευρώ).

  • Mika

    Να πω οτι στεναχωρηθηκα, ψεμματα θα πω!

    • γιατι αμα βαρεσει πτωχευση πχ η BOSCH θα στεναχωρηθουμε ???? παλι στα παπακια μας !!!
      υ.γ οκ..εγω θα στεναχωρηθω λιγο γιατι ο ξαδερφος δουλευει εκει καμια 20 χρονια…και δεν λεει να χασει τη δουλεια του !!!! :-P

    • Mika

      Aκριβως, αν κανουν λαλακιες και πεθανουν ανθρωποι εξαιτιας τους, να κλεισουν να πλανταξουν!
      :p :p

  • charris

    Και άργησαν…..