Δύο περιστατικά είχε να αναλύσει η Pirelli μετά από το Βρετανικό Grand Prix. Και τα δύο αφορούσαν τους οδηγούς της Ferrari, καθώς οι Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen είδαν τα ελαστικά τους να παραδίδουν πνεύμα στο τέλος του αγώνα, και το αποτέλεσμα ήταν ο Γερμανός να πέσει στην έκτη θέση. Στην περίπτωση του Seb, τα πράγματα ήταν πιο εύκολα για την ιταλική εταιρεία, αλλά το ελαστικό του «Iceman» απαιτούσε περαιτέρω ανάλυση.

Σύμφωνα με αυτή, η ζημιά στο εμπρός αριστερά ελαστικά προκλήθηκε από εξωτερικό παράγοντα. Με τον τρόπο αυτό, η Pirelli λέει ότι το πρόβλημα δεν οφείλεται στο ίδιο το ελαστικό, αφού βρέθηκαν δύο ζημιές σε μια συγκεκριμένη περιοχή και όχι σε όλο το ελαστικό, πράγμα που σημαίνει ότι ίσως κάποιο kerb να προκάλεσε το πρόβλημα.

Προκειμένου να αποποιηθεί οποιασδήποτε ευθύνης, η Pirelli ξεκαθαρίζει ότι, μετά από αναλύσεις που έγιναν σε άλλα ελαστικά, δεν εντοπίστηκαν σημάδια κόπωσης και αποκόλλησης που να επηρεάσουν στη δομή του ελαστικού.

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

The results of the analysis on Ferrari driver Kimi Raikkonen’s front-left soft compound tyre, which experienced an issue at the end of the recent British Grand Prix, reveal specific damage in two places at the edge of the belt close to the internal shoulder area.

This damage is not present throughout any other areas of the tyre whatsoever. Furthermore, the belt and the structure do not show any signs of fatigue.

The possible initial cause of this damage is consistent with contact against an external body, leading to a partial separation of the belt from the carcass in the two affected areas. In one of these two places, as a logical consequence, part of the tread also became detached.

This damage did not however compromise the actual tyre structure, with Raikkonen able to make his way safely back to the pits on an inflated tyre.

A number of detailed tests have since been carried out, both destructive and nondestructive, on other tyres used by frontrunners at the British Grand Prix with a similar or bigger distance on them compared to the set used by Raikkonen (for 25 laps). On no occasion was there any sign of fatigue, detachment or laceration – or even the beginning of such problems – that affected the structure of the tyre.

In conclusion, Pirelli can confirm that no issues have emerged connected with the tyre itself.

[/learn_more]