Test Drive: Πρώτη δοκιμή με Ford Fiesta ST-Line και Vignale στην Ισπανία

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Πριν περίπου ένα μήνα, φιλοξενήθηκε στην Αθήνα μία μεγάλη εκδήλωση της Ford Ευρώπης, καθώς περισσότεροι από 180 έμποροι της, προερχόμενοι από 27 χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής. Αυτοί ήρθαν στη χώρα μας για την επιβράβευσή τους για τις επιδόσεις τους κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς, μέσα από τον σημαντικό για την Ford «θεσμό» του Chairman’s Award που διοργανώνεται κάθε χρόνο.

Εξαιτίας του συγκεκριμένου event, η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα της Ευρώπης που πραγματοποιήθηκε το -κατά χώρα- λανσάρισμα του νέου Fiesta, το οποίο πρακτικά έγινε παράλληλα με την ευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, με αυτή να ξεκινάει στις 28 Ιουνίου.

Κατά την πανελλήνια παρουσίαση του μοντέλου, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Fiesta μόνο στην έκδοση εξοπλισμού Titanium, και γι’αυτό το λόγο τις προηγούμενες μέρες ταξιδέψαμε στην Ισπανία, και πιο συγκεκριμένα λίγο έξω από την πόλη του Βαγιαδολίδ. Ο λόγος ήταν η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου (ναι, σαν Έλληνες ήμασταν από τους τυχερούς της Ευρώπης που είχαμε ήδη οδηγήσει το αυτοκίνητο), με την ελληνική εταιρία της Ford να μεριμνά να οδηγήσουμε τις εκδόσεις ST-Line και Vignale, οι οποίες θα είναι διαθέσιμες στην χώρα μας από τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Το αυτοκίνητο

Κανείς δε νομίζω ότι μπορούσε να πει ότι ο σχεδιασμός του προηγούμενου Fiesta είχε ξεπεραστεί, παρά τα πολλά χρόνια στην κυκλοφορία. Είχε διαχρονικά και ελκυστικά στοιχεία που το κατέστησαν αρεστό από όλους, τόσο τους θερμόαιμους νέους, όσο και τους μεγαλύτερους σε ηλικία πελάτες, ενώ είχε ισόποση απήχηση και στα δύο φύλα.

Έχοντας σαν βάση αυτό, η εμφάνιση του νέου Fiesta βασίζεται στο τολμηρό στυλ του απερχόμενου Fiesta, αλλά πλέον διαθέτει πιο φινετσάτη σχεδίαση και πιο κομψή και αρμονική εμφάνιση. Με το εξωτερικό του Fiesta να είναι οπτικά απλούστερο, επιτρέπει στην εταιρία να δημιουργήσει ισχυρότερες προσωπικότητες στην εκτεταμένη γκάμα, η κάθε μία με δική της πρόσοψη, μάσκα και λεπτομέρειες που θα προσελκύσουν ένα πιο πολυδιάστατο κοινό.

Γι’αυτό το λόγο η Ford προσφέρει το μοντέλο σε διάφορα εκδόσεις, οι οποίες αλλάζουν ελάχιστα την εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου. Και αν στις Trend, Business, και Titanium, οι αλλαγές είναι ελάχιστες και εντοπίζονται μόνο σε χρωμιωμένες εξωτερικές λεπτομέρειες, η ST-Line, και η Vignale, έχουν αρκετά διαφοροποιημένο παρουσιαστικό σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα. Ομοίως θα συμβεί και με την Active έκδοση, η οποία διαθέτει ελαφριά crossover χαρακτηριστικά, όπως και με το νέο ST, και τα δύο εκ των οποίων θα έρθουν στην Ελλάδα το 2018.

Κάθε μία από τις εκδόσεις Ford Fiesta υιοθετεί τη δική της σχεδιαστική ταυτότητα που βασίζεται στον ‘καμβά’ που της προσφέρει η απλή βασική σχεδίαση και μπορεί να εξατομικευτεί περισσότερο με χρωματικά αντίθετα στοιχεία όπως η οροφή και τα καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών.

‘Ετσι, συνεχίζοντας την έκδοση του ST-Line, που παρουσιάστηκε στο προηγούμενο μοντέλο στα τέλη του κύκλου ζωής του, για το νέο μοντέλο αυτή διαθέτει σπορ ανάρτηση χαμηλωμένη κατά 10 χλστ., και περίπου 15% πιο σκληρή από τα υπόλοιπα Fiesta. Πιο συγκεκριμένα το Fiesta ST-Line διατίθεται σε 3-θυρο και 5-θυρο αμάξωμα, και υιοθετεί ένα στυλ εμπνευσμένο από το νέο Fiesta ST, με στοιχεία όπως: σπορ εμπρός μάσκα, προβολείς ομίχλης με σκούρα πλαίσια, εμπρός σπόιλερ, πίσω διαχύτης, αεροτομή, σκούρο φινίρισμα περιμετρικά των πλευρικών παραθύρων, πλαϊνά μαρσπιέ, λογότυπα ST-Line στα εμπρός φτερά, 17άρες ζάντες αλουμινίου, σπορ καθίσματα με ανάλογες ραφές, δερμάτινο τιμόνι σε στυλ ST με γκρι ραφές, λεβιέ ταχυτήτων σε στυλ ST, σκούρα οροφή και εσωτερικά καλύμματα μαρσπιέ με τα λογότυπα ST-Line.

Από την άλλη, η έκδοση Vignale παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη γκάμα του Fiesta, ολοκληρώνοντας -προς το παρόν- την οικογένεια των μοντέλων, καθώς μόνο το Focus δεν διατίθεται σε αυτή, κάτι που θα γίνει με τη νέα γενιά, ενώ το Ka+ εκ των πραγμάτων δεν θα έχει τέτοια έκδοση.

Με το Fiesta Vignale, η Ford διευρύνει το πελατολόγιο της, καθώς έτσι όπως έχει γίνει πολυδιάστατη η αγορά των αυτοκινήτων, και το b-segment, οι επιλογές που έχεις για ένα μοντέλο να έχουν αυξηθεί κατά 33% από το 2000. Σε αυτό εκτός από τα παραδοσιακά supermini μοντέλα, πλέον υπάρχουν τα b-MPV (Ford B-Max), τα B-SUV/crossover (Ford Fiesta Active), που κερδίζουν τάχιστα έδαφος, ενώ τέλος τα οικονομικά Β-μοντέλα (Ford Ka+) και τα premium Β-μοντέλα (Ford Fiesta Vignale) συμπληρώνουν τα δύο άκρα της κατηγορίας. Αυτά των τελευταίων δύο υποκατηγοριών καταλαμβάνουν το 20% και 8% της κατηγορίας αντίστοιχα, με το υπόλοιπο 72% να είναι τα ευρείας κυκλοφορίας.

Η έκδοση Vignale είναι διαθέσιμη αποκλειστικά σε 5-θυρη έκδοση, και διαθέτει τα απαραίτητα στοιχεία για να ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου. Γι’αυτό υπάρχει νέος εμπρός προφυλακτήρας, με χρωμιωμένη μάσκα, αρκετά χρωμιωμένες λεπτομέρειες στο προφίλ και στο πίσω μέρος, ενώ πατάει σε ειδικές ζάντες 17 ιντσών διαθέσιμες μόνο για την συγκεκριμένη έκδοση. Στο εσωτερικό υπάρχει δερμάτινη επένδυση στο ταμπλό, με όμορφες ραφές, η λαβή του λεβιέ των ταχυτήτων είναι επενδυμένη επίσης με δέρμα υψηλής ποιότητας, ενώ και τα καθίσματα είναι ημιδερμάτινα. Τα δύο μπροστά ρυθμίζονται καθ’ύψος και στη μέση, με το Fiesta Vignale να διαθέτει σύστημα χωρίς κλειδί. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι η καλύτερη ηχομόνωση που προσφέρει, με την Ford να αναφέρει ότι είναι περίπου 10% καλύτερη από το ήδη πολύ καλό νέο Fiesta, κάτι που διαπιστώθηκε και στην πράξη.

Συστήματα ασφαλείας

Από πλευράς ασφάλειας, το νέο Fiesta δεν έχει περάσει ακόμα τις δοκιμές σύγκρουσης του EuroNCAP, αλλά οι ιθύνοντες της εταιρίας δηλώνουν με περίσσια αυτοπεποίθηση ότι θα λάβει την ανώτατη διάκριση, πέντε αστέρων. Αυτό πηγάζει από τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας του Fiesta, σε συνδυασμό με μία ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού. Το Fiesta είναι το πρώτο Ford στην Ευρώπη που ωφελείται από εικονικές δοκιμές πρόσκρουσης σε υπολογιστή ενός ολοκληρωμένου οχήματος. Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών ασφαλείας, από τους αερόσακους μέχρι τις ενισχύσεις της δομής του αμαξώματος.

Το αμάξωμα του Fiesta αποτελείται από 36% περισσότερο ατσάλι βορίου για μεγαλύτερη αντοχή σε κομβικές περιοχές, όπως το πάνω τμήμα των νέων κολόνων Β. Η νέα σχεδίαση διατομής Τ μεταφέρει πιο αποτελεσματικά την ενέργεια από μία πλευρική σύγκρουση στην οροφή. Ανασχεδιασμένες δοκοί στις πόρτες προστατεύουν επιπλέον τους επιβάτες από τη διείσδυση σε μία πλευρική σύγκρουση, ενώ οι πόρτες περιλαμβάνουν τώρα και αισθητήρες πίεσης που επιτρέπουν την ενεργοποίηση των συστημάτων συγκράτησης αρκετά χιλιοστά του δευτερολέπτου νωρίτερα. Οι πλευρικοί αερόσακοι είναι σχεδιασμένοι για να απομακρύνουν το βραχίονα του επιβάτη από τη ζώνη σύγκρουσης.

Καινοτόμα συστήματα συγκράτησης περιλαμβάνουν ένα μηχανικό σύστημα που εμποδίζει την ολίσθηση της ζώνης σε ένα ατύχημα και καταργεί την ανάγκη για αερόσακο γονάτων οδηγού. Τα πίσω καθίσματα εφοδιάζονται επίσης με περιοριστές φορτίου και προ-εντατήρες, κάτι που προσφερόταν προηγουμένως μόνο για τα εμπρός καθίσματα.

Τέλος, έχει δοθεί πολύ μεγάλη έμφαση στην αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου, καθώς υπάρχουν ποδιές σε όλο το κάτω τμήμα του αμαξώματος, ακόμα και στον ημιάκαμπτο άξονα, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας Cd να κυμαίνεται από 0,297 μέχρι 0,344 ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού και το κινητήριο σύνολο.

Σύστημα B&O PLAY

Όλα τα Fiesta που έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα ήταν εξοπλισμένα με το νέο ηχοσύστημα της Ford, με το Fiesta να είναι πρώτο μοντέλο της Ford που εγκαινιάζει την συνεργασία με την Harman Kardon. Αυτό προσφέρει μια υπέρτατη εμπειρία ήχου με μελετημένη τοποθέτηση ηχείων και ρύθμιση για κάθε όχημα της γκάμας Ford. Διαθέτει δέκα ηχεία με ένα subwoofer τοποθετημένο στο χώρο αποσκευών και ένα κεντρικό ηχείο στο πάνω τμήμα του ταμπλό, ενσωματώνοντας το αλουμινένιο λογότυπο B&O PLAY και ένα μοναδικό σχέδιο ακτινικού προστατευτικού πλέγματος. Η συνολική ισχύς του ενισχυτή είναι 675 watts, ενώ μέσω ψηφιακής επεξεργασίας σήματος (Digital Signal Processing Amplifier) ελέγχει την ισοστάθμιση, μίξη και Surround Sound για ακόμα πιο πλούσιο και ισχυρό ήχο, ανεξαρτήτως θέσης μέσα στο όχημα.

Κινητήρες

Τα Fiesta ST-Line και Fiesta Vignale θα είναι διαθέσιμα με την πλειοψηφία των κινητήρων, αλλά όχι όλων. Πιο συγκεκριμένα, από πλευράς βενζίνης το πρώτο θα διατίθεται με τον πολυβραβευμένο EcoBoost βενζινοκινητήρα 1-λίτρου, που προσφέρεται σε εκδόσεις 125 και 140 ίππων, με 170 Nm ροπής, και 180 για την δυνατότερη.

Μάλιστα ο τρικύλινδρος 1.000αρης κινητήρας από τις αρχές του 2018 θα προσφέρεται με σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου για μειωμένες εκπομπές και χαμηλότερη κατανάλωση έως 6%. Ο χιλιάρης EcoBoost της Ford θα είναι ο πρώτος τρικύλιδρος στο κόσμο με λειτουργία απενεργοποίησης κυλίνδρου. Η τεχνολογία αυτή μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον κύλινδρο σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Από πλευράς πετρελαίου, το Fiesta ST-Line θα είναι διαθέσιμο με τον νέο κινητήρα 1.5-λίτρων TDCi, απόδοσης 85 και 120 άλογα στις 3.750 και 3.600 σ.α.λ. αντίστοιχα, ενώ η ροπή ανέρχεται στα 215 και 270 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Είναι ο πρώτος diesel υψηλής ισχύος που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Fiesta, και συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ανεξαρτήτου απόδοσης, με τις εκπομπές CO2 να είναι από 82 γρ/χλμ. για την ασθενέστερη απόδοση, και από 89 γρ/χλμ για την δυνατότερη.

Από την άλλη, το Fiesta Vignale θα είναι διαθέσιμο με τον 1.000άρη EcoBoost σε όλες τς εκδόσεις του, 100, 125 και 140 ίππων, ενώ από πλευράς πετρελαίου, μόνο στην δυνατότερη έκδοση του 1.5-λίτρων TDCi, απόδοσης 120 ίππων.

Τιμές

Οι τιμές για το νέο Fiesta ST-Line ξεκινούν από τα €16.691 με τον 1.000άρη EcoBoost για την έκδοση με τα 125 άλογα, και από €17.350 για την έκδοση με τα 140 άλογα. Για τις εκδόσεις πετρελαίου, η τιμή του ξεκινάει από τα €16.519 και φτάνει μέχρι τα €16.880 για την έκδοση με τα 120 άλογα.

Για την πολυτελής έκδοση Fiesta Vignale, με τον 1.000άρη EcoBoost για την έκδοση με τα 100 άλογα, η τιμή του ξεκινάει από τα €17.396, για την έκδοση με τα 125 άλογα από €19.223, ενώ για την δυνατότερη με τα 140 από €19.935. Τέλος, με τον 1.500άρη πετρελαίου απόδοσης 120 ίππων κοστίζει €19.608.

Σε κάθε περίπτωση, το νέο Fiesta διαθέτει χρηματοδοτικό πρόγραμμα με επιτόκιο 5,53%, προκαταβολή 40% και χρόνο αποπληρωμής έως 48 μήνες και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect.

Οδήγηση

Οι κινητήρες του Fiesta είναι σίγουρα από τα δυνατά χαρτιά του μοντέλου, ανεξαρτήτου καυσίμου. Έχουν ποιοτική και ραφιναρισμένη λειτουργία, νιώθεις δυνατό τράβηγμα στο φάσμα 1.500-3.800 σ.α.λ. και συνηγορεί σε ένα αποτέλεσμα που σπάνια απολαμβάνεις σε αυτήν την κατηγορία.

Ειδικά η δυνατή έκδοση πετρελαίου, με τα τεράστια αποθέματα ροπής του, σου επιτρέπουν να κινείσαι σβέλτα, χωρίς να πιέζεις τον κινητήρα, με αποτέλεσμα τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Για πρώτη φορά, το Fiesta εξοπλίζεται με χειροκίνητο 6-τάχυτο κιβώτιο, που έχει εξαιρετική αίσθηση και ιδανική κλιμάκωση, βελτιώνοντας τις επιδόσεις του.

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι άριστη, καθώς οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν βρει την ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και αποτελεσματικότητας στο στρίψιμο. Η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας προέρχεται από το απερχόμενο μοντέλο, αλλά έχει εξελιχθεί σε πολύ έντονο βαθμό για να θεωρηθεί νέα. Είναι πιο άκαμπτη, και προσφέρει μειωμένους θορύβους και κραδασμούς από τον κινητήρα και τη μετάδοση. Ακόμα, η πολύ μόνωση του κινητήρα και το ηχο-απορροφητικό παρμπρίζ συμβάλουν στη δημιουργία μιας άνετης εμπειρίας ταξιδιού, που θυμίζει τουλάχιστον Focus.

Γενικότερα, όμως, το νέο Fiesta, σου θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο στην οδήγησή του. Έχει αψεγάδιαστο πάτημα του, με πολύ μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ το βελτιωμένο σε αίσθηση τιμόνι και τα αποτελεσματικά φρένα -με επιτέλους  πίσω δισκόφρενα- συμβάλλουν σε μία ευχάριστη και διασκεδαστική οδηγική συμπεριφορά, που δεν έχει κανένα άλλο μικρό της κατηγορίας του. Αυτό ισχύει τόσο για τις “απλές” εκδόσεις, με την έκδοση ST-Line να έδειξε να έχει πιο σφιχτή ανάρτηση, απ’ότι δηλώνουν οι τεχνικοί της Ford.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr