Όπως ήταν αναμενόμενο, η αποχώρηση της Mercedes απ’το DTM στο τέλος του 2018 φέρνει ντόμινο εξελίξεων, με το μέλλον του θεσμού να είναι (αρκετά) αβέβαιο, παρά τις αντίθετες και αισιόδοξες απόψεις του Gerard Berger.

Το DTM ήταν ανέκαθεν μια μεγάλη “δεξαμενή” ανάδειξης ταλαντούχων οδηγών και το μεγάλο σκαλοπάτι για τη συμμετοχή τους στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τη Formula 1. Αν κάποιος το γνωρίζει πολύ καλά αυτό, είναι ο οδηγός της Sauber, ο Pascal Wehrlein.

Ο Wehrlein, το 2015, στέφτηκε πρωταθλητής στο DTM, μάλιστα, είναι και ο νεαρότερος πρωταθλητής στην ιστορία του πρωταθλήματος. Η Mercedes του εμπιστεύτηκε μια θέση οδηγού το 2013, και η πορεία του στο πρωτάθλημα ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή, από νωρίς έδειξε το ταλέντο του και οι προσπάθειες του σύντομα καρποφόρησαν με την κατάκτηση του τίτλου. Βέβαια, γνωρίζοντας πράγματα και καταστάσεις εκ των έσω, ο προστατευόμενος της εταιρείας δε δίστασε να εκφράσει την άποψή του για την απόφαση της Mercedes και τις επιπτώσεις της στην ανάδειξη των νέων οδηγών:

Γενικά, το DTM δεν είναι ο “συνηθισμένος σταθμός”. Ξεκινάς από τη Formula 4, Formula 3, Formula 2, GP3, έτσι είναι η σειρά. Μπορώ να σας πω για την περίπτωσή μου. Δεν μπορούσα να αγωνιστώ στο GP2 γιατί δεν είχα τα λεφτά, περίπου ενάμισι εκατομμύριο ευρώ για αυτό έπρεπε να αποφασίσω τι θα έκανα μετά τη Formula 3.

Yπήρχε μια πρόταση από τη Mercedes για να οδηγήσω στο DTM, πληρωνόμουν κανονικά και δε χρειαζόταν να ξοδέψω υπέρογκα ποσά για μια ακόμη χρονιά στη Formula 3 ή σε κάποιο άλλο πρωτάθλημα.

Paul di Resta, Esteban Ocon και Pascal Wehrlein έχουν συνδέσει άρρηκτα το όνομά τους με το DTM και τη Mercedes. Στο DTM “έχτισαν’ το όνομά τους, ο μεν πρώτος ανεδείχθη πρωταθλητής το 2010 και έναν χρόνο μετά, ήταν ο καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος στην Formula 1 με τη Force India. O δεύτερος είχε ένα “συμπαθητικό” πρώτο μισό στο DTM πέρσι, προτού μετακομίσει στη Manor και την F1, όντας το 2014 δοκιμαστής της Lotus και ένα χρόνο μετά, η Mercedes τον πήρε υπό την προστασία της.

Οι παραπάνω είναι μονάχα μερικά ονόματα οδηγών που έκαναν το όνειρό τους πραγματικότητα και αγωνίστηκαν στην Formula 1. To DTM τους έδωσε την αναγνωρισιμότητα και το πεδίο να αποδείξουν την αξία τους, αλλά, σύμφωνα με τον Wehrlein, η Mercedes πρέπει να βρει άλλη οδό για να προβληθούν τα νέα ταλέντα μέσω των αγώνων.

Όπως είπα, δεν μπορούσα να αγωνιστώ στο GP2, έτσι, για έμενα, η μόνη επιλογή ήταν το DTM και ήμουν πολύ χαρούμενος που άδραξα την ευκαιρία.

Πάντα ήξερα πως, αν κάνω καλή δουλειά στο DTM, με νίκες και τα συναφή, θα εξακολουθούσε να υπάρχει η προοπτική να αγωνιστώ στη Formula 1, κατέκτησα τελικώς τον τίτλο και τώρα είμαι στην Formula 1, αλλά νομίζω ότι αυτό θα ήταν δυνατό μόνο με τη Mercedes.

Tώρα, χωρίς το DTM, θα προωθήσει η Mercedes τους οδηγούς της να αγωνιστούν στη Formula 3, GP3, F2. Οι επιλογές είναι πιο περιορισμένες τώρα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

  • Spider

    Μάλλον έχει “ανθιστεί” ότι θα τον φύγουνε από την sauber και στεναχωριέται που δεν θα μπορεί να γυρίσει στην Mercedes και στο DTM..

  • Anestis Genk

    F3 F2 κτλ είναι σχεδόν εννιαία κι έτσι δεν υπάρχει εμπλοκή του κατασκευαστή, όποτε οι οδηγοί είναι στην ουσία πελάτες. Πληρώνεις για να τρέξεις με την καλή ομάδα μπας και ξεγελάσεις κάναν μάνατζερ για να σε πάρει στην F1.