Η Mazda εξέπληξε τον κόσμο ανακοινώνοντας τον πρώτο κινητήρα βενζίνης χωρίς μπουζί και τώρα ο Jason Fenske του Engineering Explained προσπαθεί να μας εξηγήσει τον τρόπο λειτουργίας του.
Ο νέος κινητήρας έχει ονομαστεί SKYACTIV-X και χρησιμοποιεί το σύστημα ανάφλεξης Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI). Τι σημαίνει αυτό; Ότι η ανάφλεξη θα γίνεται μέσω της συμπίεσης, δηλαδή χωρίς τη χρήση μπουζί, δηλαδή όπως οι κινητήρες diesel! Το σύστημα υπόσχεται και μειωμένους ρύπους, πέραν την μειωμένης κατανάλωσης.
Ο νέος supercharged κινητήρας, ο πρώτος βενζινοκινητήρας χωρίς μπουζί παγκοσμίως, αποτελεί μέρος της στρατηγικής Sustainable Zoom-Zoom 2030. Για αρχή θα τοποθετηθεί στο νέο Mazda3 που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2018 και αργότερα αναμένεται να εξοπλίσει και τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Ο Skyactiv-X κινητήρας είναι ο Skyactiv βενζινοκινητήρας δεύτερης γενιάς και θα παράγει 10%-30% περισσότερη ροπή σε σχέση με τους σημερινούς Skyactiv κινητήρες, με την κατανάλωση να μειώνεται κατά 20% με 30%.
Στόχος της Mazda είναι μέχρι το 2030 να μειώσει τον μέσο όρο CO2 του ομίλου κατά 50% σε σχέση με το 2010, ενώ απώτερος στόχος είναι η μείωση αυτή να αγγίξει το 90% μέχρι το 2050. Η Mazda θα συνεχίσει τις προσπάθειές της να τελειοποιήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς θεωρεί πως η πλειοψηφία των αυτοκινήτων παγκοσμίως θα συνεχίσει να τροφοδοτείται από αυτούς για πολλά χρόνια ακόμη.