Πολλά και διάφορα σπάνια και πανάκριβα αυτοκίνητα θα κάνουν την εμφάνιση τους, όπως κάθε χρόνο, στο Pebble Beach Concours d’Elegance, που ξεκινάει από αύριο στο Monterey των Η.Π.Α. Ένα από αυτά θα είναι η συγκεκριμένη αγωνιστική BMW M1 Procar.

Η ιστορία της ξεκινάει το 1979, όταν ο επικεφαλής της BMW Motorsport, Jochen Neerpasch, θέλησε να υπάρξει ένα πρωτάθλημα ενιαίου χρησιμοποιώντας αγωνιστικές τροποποιημένες M1. Αυτό, γνωστό ως Procar BMW M1 Championship και δημιουργήθηκε για να βοηθήσει την BMW στην κατασκευή αρκετών M1, ώστε να εισέλθει στη Group 4 κατηγορία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής.

Αποτέλεσε υποστηρικτικό πρωτάθλημα για την F1, και έλαβαν μέρος πολλοί οδηγοί της Formula 1, και στις δύο χρονιές που πραγματοποιήθηκε, τον τίτλο κέρδισαν οι Niki Lauda και Nelson Piquet.

Το συγκεκριμένο είναι το υπ’αριθμόν 31 από τα 40 που κατασκευάστηκαν, και αρχικά προοριζόταν να χρησιμεύσει ως ένα αυτοκίνητο αντικατάστασης του πρωταθλήματος, αλλά στην πραγματικότητα δεν αγωνίστηκε ποτέ. Αργότερα μετατράπηκε από την BMW σε νόμιμο για χρήση στον δρόμο, και πωλήθηκε το Νοέμβριο του 1979 στον πρώτο του ιδιοκτήτη.

Από τότε άλλαξε αρκετούς συλλέκτες, και τον Οκτώβριο του 2012 ξεκίνησε μια μακρά διαδικασία ανακατασκευής από την Canepa, με σκοπό να έρθει όσο πιο κοντά στην εργοστασιακή του μορφή με αυθεντικά Procar αξεσουάρ. Σε αυτό οφείλεται το φαρδύ bodykit που φοράει, που αποτελείται από τη μεγάλη πίσω αεροτομή, τα φαρδύτερα φτερά, τους διαφορετικούς καθρέφτες και άλλες αλλαγές στο στήσιμο του αυτοκινήτου.

Το Basalt Blau χρώμα του δεν υπήρχε στις επιλογές της Μ1, αλλά η BMW το χρησιμοποίησε σε τέσσερα ειδικά αυτοκίνητα που κατασκεύασε για τα μέλη του διοικητικού της συμβουλίου και την οικογένεια Quandt που την διαχειρίζεται.

Ακόμα, φοράει τις αυθεντικές BBS ζάντες του πρωταθλήματος, διαστάσεων 17 ιντσών με ελαστικά 265/40 εμπρός και 335/35 πίσω. Μέσα σε αυτές βρίσκουν θέση δυνατά φρένα της Brembo, που αντικατέστησαν τα αυθεντικά, καθώς αυτά δεν πωλούνται πλέον.

Μηχανικά, η Canepa έστειλε τον M88 κινητήρα στην VAC Motorsports, όπου του τοποθετήθηκε σύστημα διαχείρισης καυσίμου της Motec. Ο ανακατασκευασμένος εξακύλινδρος κινητήρας, 3.5-λίτρων, πλέον αποδίδει 414 άλογα και 483 Nm ροπής, που στέλνονται στον δρόμο μέσω ενός 5-τάχυτο dogleg κιβωτίου της ZF στον πίσω άξονα. Μετά από δυναμομέτρηση το αυτοκίνητο “έβγαλε” στον δρόμο 360 άλογα και 420 Nm.

Το αυτοκίνητο πωλήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2016, αλλά δεν ανακοινώθηκε ποτέ το ποσί που χρειάστηκε για να αλλάξει χέρια.

  • εκτος του να μπουνε φωτα και φλασακια τι αλλο πρεπει να κανεις σε ενα αγωνιστικο για να μπορι να κυκλοφορησει στο δρομο νομιμα ???
    το αναποδο το καταλαβαινω πως θελει πολυ δουλεια…….
    παντως πανεμορφο!!! αν και παλι προτιμω την 8ρα !!! :-D

  • charris

    πανέμορφη…διαχυτικη…δυνατη…
    αυθεντικη…κλασσική…

  • Mika

    Απλα υπεροχη..