Όχι όποια κι όποια Daytona Coupe, όμως, αλλά το “Secret Weapon” του Carroll Shelby. To “Μυστικό Όπλο” προοριζόταν για τις 24 ώρες του Le Mans το 1964 και είχε στο κλείστρο του τις Ferrari 275 και 330P. Το Ford GT40 είχε προλάβει να τρομάξει τους Ιταλούς με την ταχύτητά του, αλλά η έλλειψη αξιοπιστίας δεν του επέτρεψε να τους εκθρονίσει. Η Daytona Coupe το έκανε στην κατηγορία GT 3.0 με αντίπαλο την 250 GTO και ήθελε να το επαναλάβει στα “μεγάλα σαλόνια” της P 5.0. Προκειμένου να το πετύχει, ο Shelby επιμήκυνε το σασί κατά 7,6 εκατοστά, όσα δηλαδή απαιτούνταν για να χωρέσει ο 7,0λιτρος V8 που χρησιμοποιούσε η Ford στο πρωτάθλημα NASCAR. H ιπποδύναμη ξεπερνούσε τα 600 άλογα (ο 4,7 V8 της Daytona αρκούταν σε 400+) και οι Αμερικανοί περίμεναν να σοκάρουν την Ferrari και τον κόσμο, καθώς η εξέλιξή του είχε κρατηθεί επτασφράγιστο μυστικό (δεν το λέγανε Secret Weapon για την ποζεριά).


Ούτε o “Γέρος”, ούτε ο κόσμος σοκαρίστηκαν τελικά. Ένα τροχαίο ατύχημα του φορτηγού που μετέφερε το μοναδικό πρωτότυπο στην γαλλική πίστα, προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές στην μεταποιημένη Daytona και δεν κατάφερε να συμμετάσχει στον φημισμένο αγώνα αντοχής. Νικητής της χρονιάς ήταν η Ferrari 275P των Nino Vaccarella/ Jean Guichet. Σήμερα, η Shelby American τακτοποιεί τις εκκρεμότητες του παρελθόντος και θα κατασκευάσει 6 αυτοκίνητα, στις ακριβείς προδιαγραφές του 1964.

Ο κινητήρας είναι ο 7,0-λιτρος 427 που έμπαινε στην Cobra, με την απόδοση να κυμαίνεται στα 550-600 άλογα. Το κιβώτιο είναι 4-τάχυτο χειροκίνητο, το εσωτερικό διαθέτει όλο τον εξοπλισμό ασφαλείας του τότε (δυο ζώνες ασφαλείας δηλαδή) και η ανακοίνωση της φίρμας από το Τέξας είναι απλή, λιτή και ασυναγώνιστα αμερικάνικη:

Αφήσαμε κάτι δουλειές στη μέση και είμαστε εδώ να τις τελειώσουμε, για τον Carroll Shelby. Για αυτό και θα κατασκευάσουμε 6 Daytona Coupes, στα πρότυπα των 60’s.

  • Anestis Genk

    Στο σκόπευτρο όχι στο κλείστρο (?)