Το WEC μετά την φυγή των Audi, Porsche από τη κορυφαία LMP1 κατηγορία, ανακοίνωσε μια σειρά δραστικών αλλαγών προκειμένου να παραμείνει ζωντανό. Ο CEO της WEC, Gerard Neveu, ανακοίνωσε σήμερα τις αλλαγές στο περιθώριο του 6ωρου αγώνα του Μεξικό.

1Νέο πρόγραμμα

Η δραστικότητα αλλαγή που ανακοινώθηκε είναι το αγωνιστικό καλεντάρι. Όπως βλέπεις και παραπάνω, η σεζόν πρακτικά θυμίζει αυτή της Formula E, καλύπτει δύο χρόνια, με τους αγώνες να διακόπτονται τον χειμώνα.

Την σεζόν 2018-2019, το καλεντάρι αποτελείται από 8 αγώνες, ενώ στη σεζόν 2019-2020 οι αγώνες θα μειωθούν στους 7, με το νούμερο αυτό να διατηρείται και στο μέλλον. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες του WEC, το κόστος συμμετοχής μιας ομάδας θα μειωθεί κατά 20% όταν τεθούν σε ισχύ οι 7 αγώνες ανά χρονιά, μιας και οι ομάδες θα χρειαστεί να πληρώνουν λιγότερα αναλώσιμα και λιγότερα έξοδα μεταφοράς.

2Τελευταίος αγώνας της χρονιάς το Le Mans

Η κάθε σεζόν θα διαθέτει δύο 24-ωρούς αγώνες αντοχής στο Le Mans, με τον δεύτερο να είναι και ο εκείνος που θα ρίχνει αυλαία το πρωτάθλημα. Σύμφωνα με τους ανθρώπους του WEC, έρευνες έχουν δείξει πως αρκετοί θεατές πιστεύουν πως στον αγώνα του Le Mans ολοκληρώνεται το πρωτάθλημα. Η ιδέα να τελειώνει το πρωτάθλημα στο Le Mans είχε “πέσει στο τραπέζι” και πριν από πέντε χρόνια, αλλά τώρα τίθεται σε ισχύ. Ο 12-ωρος αγώνας αντοχής του Sebring επιστρέψει στο καλεντάρι, θα υπάρχει ένα prologue στις 5-6 Απριλίου στη πίστα του Paul Ricard, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές.

Ο 6ωρος αγώνας του Silverstone αποτελεί παρελθόν, όπως αυτοί του Nürburgring και του Μπαχρέιν. Επίσης από το καλεντάρι απουσιάζει ο αγώνας του Μεξικό και του Ώστιν στην πίστα Circuit of the Americas.

3Τι αλλάζει στο LMP1

Η μεγαλύτερη αλλαγή στη κατηγορία είναι πως πλέον δεν θα υπάρχουν δύο κατηγορίες, η LMP1 Privateer και η LMP1-H, μιας και πλέον ενώνονται σε μια, με τους κανονισμούς να εξισώνουν τα υβριδικά και τα μη υβριδικά μονοθέσια από τη σεζόν του 2018-2019 και μετά.

Το WEC παραδέχεται πως το κόστος ανάπτυξης των υβριδικών LMP1 μονοθεσίων έχει ξεφύγει, κάνοντας τη συμμετοχή μιας ομάδας πολύ δύσκολη. Έτσι στη προσπάθεια να ξαναγίνει το πρωτάθλημα βιώσιμο, στόχος είναι ο προϋπολογισμός να πέσει ξανά σε λογικά επίπεδα.

Δεν θα γίνουν αλλαγές στους κανονισμούς που αφορούν το σασί των μονοθεσίων, με τις ομάδες πλέον να έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν αν θα τοποθετήσουν έναν υβριδικό, έναν turbo ή έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα στα μονοθέσιά τους.

Οι ιθύνοντες θα συζητήσουν περαιτέρω ώστε να αποφασίσουν και άλλες αλλαγές μετά το 2020, όπως ο περιορισμός των δοκιμών για περαιτέρω μείωση του κόστους.

Σήμερα, ο μοναδικός κατασκευαστής στην LMP1 κατηγορία είναι η Toyota, η οποία πλέον σκέφτεται τι θα κάνει μιας και δεν έχει ποιον να ανταγωνίζεται, από τη στιγμή που οι ιδιωτικές ομάδες που έχουν παραμείνει είναι πολύ υποδεέστερες από πλευράς απόδοσης. Ο Pascal Vasselon, αντιπρόεδρος και τεχνικός διευθυντής της Toyota Motorsport δήλωσε πως τον προσεχή Οκτώβριο, η Toyota θα ανακοινώνει το μέλλον της στο WEC, μιας και πρέπει να εξετάσουν τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν σήμερα.