Είναι αυτές οι “τρέλες” που υλοποιούν αραιά και που οι εταιρίες, που σε κάνουν να ονειρεύεσαι και να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι τέτοιων κατασκευών. Το άκρως ερωτεύσιμο Renault 5 Turbo II είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα καλύτερα hot hatches των ’80s, καθώς η “βιαιότητα” της εμφάνισης του γαλλικού pocket-rocket είναι τέτοια που το κάνει ακαταμάχητο. Ναι, ξέρω πως σχεδιαστικά δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο και πως είναι homologation special αλλά δες το! Σοκ και δέος, πόσο μάλλον το συγκεκριμένο, στην Evo έκδοση του.

Ήταν Ιανουάριος του 1980 όταν η Renault παρουσίασε το 5 Turbo και στα τέσσερα χρόνια που έμεινε στην παραγωγή, κατασκευάστηκαν 1.820 αυτοκίνητα. Η διάταξη του κινητήρα στο κέντρο και πίσω, μαζί με την κίνηση στους πίσω τροχούς (RMR) και το εντυπωσιακά φαρδύ bodykit το καθιστούσαν αρχικά άκρως ποθητό αλλά και αρκετά δύστροπο. Γι’αυτό και αγαπήθηκε, ενώ θεωρείται και ένα από τα πρώτα αυθεντικά hothatches.

Το Turbo 2, θα μπορούσαμε να πούμε, ότι είναι μια πιο “φτωχή έκδοση” του 5 Turbo, χρησιμοποιώντας πιο πολλά μέρη από το stock 5, όπως και ότι δε διέθετε ζάντες ελαφριού κράματος. Εντούτοις, οι επιδόσεις μόνο κακές δεν ήταν. Στα δύο χρόνια παραγωγής του, κατασκευάστηκαν 3.167 R5 Turbo 2, με την Evolution έκδοση του να κατασκευάζεται σε σε μόλις 200 μονάδες, με το συγκεκριμένο να είναι το 117ο.

Το Evo πακέτο διαθέτει αλουμινένια οροφή, και ελαφρώς αυξημένη χωρητικότητα στον κινητήρα, καθώς από 1.397 κ.εκ. που είχαν τα “απλά” R5 Turbo 2, το Evo είχε 1.432 κ.εκ. Ο τετρακύλινδρος turbo εν σειρά κινητήρας στρογγυλοκαθόταν στο κέντρο του αυτοκινήτου και απέδιδε 185 άλογα, ο οποίος είχε να κινήσει ένα αμάξωμα βάρους 970 κιλών, κάτι που το έκανε εξαιρετικά γρήγορο, με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονταν σε 6,6 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται φυσικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός πεντατάχυτου κιβωτίου και το διαφορικό είναι περιορισμένης ολίσθησης της ZF.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο φοράει εμπρός τους εργοστασιακούς προβολείς Cibie Super Oscar, οι οποίοι τοποθετήθηκαν το 1993. Το αυτοκίνητο “πατάει” σε 15αρες ζάντες της Gotti, με τα ελαστικά της Dunlop να είναι καινούρια, διαστάσεων 195/50 εμπρός και 285/40 πίσω της Michelin

Έχει διανύσει 29.018 χλμ. και βρίσκεται προς πώληση από το Bring a Trailer, με την υψηλότερη τιμή που έχει τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές να είναι 60.000 δολάρια, με την δημοπρασία να λήγει σε 5 μέρες.

  • δεν ξερω αν ειναι πολλα τα φραγκα ,
    αλλα καθε φορα που βλεπεις αυτη την old school-ια θελεις να φωναξεις
    τι Κ@ΥΛΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ειναι αυτη!!!!

    • DimitrisBXL

      Πιο δυνατα φωναξε το.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Τρέλαααααααααααααα το άτιμοοοο είναι έρωτας θρύλος!!!
    Το θέλωωω…

  • jonjon

    Για κυριακάτικες βόλτες και ενα πέρασμα λιμανάκια!
    Το θέλω!

  • SAMURAI-66

    Η τιμη δημοπρασιας τσιμπαει σιγουρα και ποναει σαν κεντρι μελισσας αλλα το απιστευτο 5αρι που σαν μορφη αποτελει κλασικη αξια πλεον και στην οψη σου ξυπναει μνημες αγωνων σε κανει να το βλεπεις σαν τον μοναδικο βασιλικο πολτο που το εξυπνο εργατικο εντομο παρασκευαζει!

  • DimitrisBXL

    Γι αυτο το αμαξι τα 60Κ δεν ειναι πολλα. τα χαμογελα και τις τρομαρες που θα χαρισει τον οδηγο δεν εξαργυρωνεται με καβουρια στις τσεπες. Για να το οδηγησεις πρεπει να εχεις πολλα κοχονες.

  • Nikos Schinas

    Ασχετο , αλλά μου ήρθε στο μυαλό το 206 wrc.

  • Anestis Genk

    Εγώ πάντως θέλω να το πάω σε ένα μέρος σε στυλ paul ricard, δλδ που η άσφαλτος να μην τελειώνει εκεί που τελειώνει η χάραξη και να δω πόσο άγαρμπα μπορώ να το χάσω.
    Καλά βασικά αυτό θέλω να το κάνω με όλα τα αυτοκίνητα, απλά με αυτά που έχουν κακή φήμη το θέλω πιο πολύ.

  • Mika

    Δειχνει αψεγαδιαστο! Εξαιρετικο!

  • ionized

    κομματι μιας εποχης οπου τα ηλεκρονικα και οι οθονες δεν υπηρχαν.αμαξια που τα οδηγουσες δεν σε οδηγουσαν.απλα υπεροχο!