Οι μηχανικοί του Toyota Research Institute συνεχίζουν την ανάπτυξη της αυτόνομης τεχνολογίας και μας παρουσιάζουν το νέο μουλάρι δοκιμών που το έχουν ονομάσει Platform 2.1, που σε σχέση με το πρώτο, φέρει εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, όπως βελτιωμένο LiDAR και έναν αισθητήρα υπέρυθρων που βρίσκεται στο τιμόνι και μπορεί να ανιχνεύσει σημάδια κόπωσης και απόσπασης προσοχής του οδηγού.

Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι τα δύο τιμόνια που διαθέτει. Οι Ιάπωνες θέλησαν με τον τρόπο αυτόν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις διαφόρων κρατών που θέλουν έναν άνθρωπο να μπορεί να αναλάβει πάντα τον έλεγχο ενός πρωτότυπου αυτόνομου αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια των δοκιμών του. Ένας μηχανικός της Toyota θα βρίσκεται πίσω από το τιμόνι όταν το όχημα κινείται αυτόνομα, ενώ ένας άλλος άνθρωπος θα βρίσκεται δίπλα του και θα μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο όποτε χρειαστεί. Με την υλοποίηση αυτή η Toyota πιστεύει πως οι μηχανικοί της θα μπορέσουν να αναπτύξουν καλύτερες μεθόδους αλλαγής του ελέγχου μεταξύ αυτόνομης οδήγησης και οδηγών, ενώ παράλληλα συμβάλλει και στην ανάπτυξη αλγορίθμων, οι οποίοι μαθαίνουν από έμπειρους οδηγούς.

Η Toyota Research Institute έχει χωρίσει τα αυτόνομα συστήματα σε δύο υποσυστήματα, στα Chauffeur και Guardian. Το πρώτο θα είναι σε θέση να οδηγεί εντελώς αυτόνομα το όχημα (Επίπεδο 5), με το σύστημα Guardian να είναι μια προηγμένη έκδοση των συστημάτων ασφαλείας που είναι ήδη διαθέσιμες σε πολλά αυτοκίνητα του σήμερα. Περιλαμβάνει συστήματα όπως προειδοποιήσεις αλλαγής λωρίδας και ενεργό cruise control, ενώ θα μπορεί να μαθαίνει συνεχώς, αναλύοντας στοιχεία που θα μοιράζεται με τα άλλα αυτοκίνητα, αλλά και στοιχεία από τους συνήθεις τρόπους οδήγησης. Στο σύστημα Guardian ο οδηγός έχει τον άμεσο έλεγχο, αλλά το σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τον δρόμο και αναλαμβάνει δράση όταν χρειαστεί.

Η Toyota θέλει να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα είναι αδύνατο τρακάρει και στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το 2020, θα προσφέρει έναν στόλο αυτόνομων οχημάτων.

Στις σχετικές ειδήσεις η Toyota θέλει να κατασκευάσει ημι-ευφυή ρομπότ υποστήριξης ζωής. Γι’αυτό και συνεργάζεται με τις Nippon Telegraph και Telephone Corporation (NTT), προκείμενου να κατασκευάσουν ρομπότ που θα βοηθούν τους ανθρώπους στις καθημερινές τους δραστηριότητες στο σπίτι και στην εργασία, ακόμη και για την εξυπηρέτηση του γενικού πληθυσμού σε δημόσιους χώρους. Τα ρομπότ θα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούνται, να σηκώνουν αντικείμενα από το έδαφος κτλ και θα εξοπλίζονται με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης.

  • SAMURAI-66

    Αλλαζουν την φιλοσοφια οδηγησης οπως την γνωριζουμε σημερα οι ιαπωνες φερνοντας ουσιαστικα την επιστημονικη φαντασια που βλεπαμε μονο σε ταινιες στο σελιλοιντ πολυ κοντα μας στην πραγματικοτητα της εποχης μας.
    Και η toyota βαζει το λιθαρακι της με την υψηλη τεχνολογια που διαθετει και αφηνει το αποτυπωμα της με τον καλυτερο τροπο στην αυτοκινηση!

    • manowar

      Ναι πολυ υψηλή τεχνολογία μα τους βλέπουμε και στους αγώνες που μάχονται με αντίπαλους σοβαρούς.. Υψηλή σαν το Ψηλορειτη Ολυμπο μη σου πω.. 😛

  • xtra

    χαθηκε να επαιρναν ενα δεξιοτιμονο ταμπλω και τιμονι και να το εβαζαν στην δεξια πλευρα (να εχει δυο ιδια?) . Το δεξι τιμονακι ειναι αφτερμαρκετ σταρλετ ’90 !

    Μου θυμιζει και τα παλια αυτοκινητακια στο λουνα παρκ…

  • Mika

    Το δεξι τιμονι απο καμια παιχνιδοκονσολα το πηραν?
    :p

  • οταν λενε πως θελουν ενα αυτοκινητο που ειναι αδυνατο να τρακαρει..εννοουν με δικη του υπαιτιοτητα??? γιατι μπορει ευκολα να πεσει πανω του ενα γιωτομπαλο !!!!

    παντως θα ηθελα να δω πως θα αντιδρασουν οι ασφαλιστικες στα τιμολογια τους οταν θα ερθουν τα αυτονομα στην αγορα!!!

  • Smartass

    Αυτά είναι!!
    Σε ένα άρθρο ενωμένα και ποτέ νικημένα τα γνωστά εγκάθετα ψευδώνυμα.
    Η απόλυτη υπεροχή!!
    Ι αμ σπίτσλες.