Στην CES η Toyota παρουσίασε το Concept-i, ένα έξυπνο πρωτότυπο που κάνει χρήση τεχνητής νοημοσύνης, με την εταιρία να δηλώνει πως το ισχυρό σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, που ονομάζει “Yui”, είναι το κλειδί ώστε κάποια στιγμή στο μέλλον να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο που θα είναι αδύνατο τρακάρει.

Το Yui είναι σε θέση να μαθαίνει από τον οδηγό διάφορα πράγματα, όπως τους συνήθεις τρόπους οδήγησης, τα προγράμματα του, τις συχνές στάσεις του και άλλα πολλά, ενώ εξασφαλίζει στον οδηγό μεγαλύτερη ασφάλεια, με τα συστήματα που εφοδιάζεται να παρέχουν οπτικά, ακουστικά και απτικά ερεθίσματα, που παρακολουθούν τη δραστηριότητα του πίσω από το τιμόνι, με το προηγμένο σύστημα διασύνδεσης, μέσω της οθόνης να παρέχει στους επιβάτες τις απαραίτητες πληροφορίες. Στο εξωτερικό του Concept-i υπάρχουν πάνελ που χαιρετούν τον οδηγό και τον συνοδηγό με διάφορα μηνύματα, ενώ στο πίσω μέρος εμφανίζονται διάφορα μηνύματα, προκειμένου να ειδοποιηθούν οι άλλοι οδηγοί.

O επικεφαλής του Ινστιτούτου Έρευνας της Toyota, ο Gill Pratt, σε δηλώσεις που έκανε στην CES ανέφερε πως ο απώτερος στόχος τους είναι να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που θα κάνει χρήση του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης Yui και θα είναι αδύνατο να προκαλέσει ατύχημα. Η Toyota ελπίζει μέσα στα επόμενα χρόνια να μειώσει σημαντικά τις χιλιάδες θανάτους που συμβαίνουν κάθε χρόνο λόγω τροχαίων αυτοκινήτων.

Γι’αυτό το λόγο, η εταιρία θα παρουσιάσει δύο νέα συστήματα ασφαλείας, τα Chauffeur και Guardian. Το πρώτο θα είναι σε θέση να οδηγεί εντελώς αυτόνομα το όχημα (Επίπεδο 5), με τον Pratt να ξεκαθαρίζει πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι σε θέση αυτή τη χρονική στιγμή να παρέχουν στην αγορά αυτόνομα συστήματα επιπέδου 5. Σήμερα, ο Pratt θεωρεί ασφαλή τα αυτόνομα συστήματα Επιπέδου 2, τα συστήματα δηλαδή στα οποία ο οδηγός έχει τον έλεγχο του οχήματος ανά πάσα στιγμή, με το όχημα να είναι σε θέση να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις.

Το σύστημα Guardian θα είναι μια προηγμένη έκδοση των συστημάτων ασφαλείας που είναι ήδη διαθέσιμες σε πολλά αυτοκίνητα του σήμερα. Περιλαμβάνει συστήματα όπως προειδοποιήσεις αλλαγής λωρίδας και ενεργό cruise control, ενώ θα μπορεί να μαθαίνει συνεχώς, αναλύοντας στοιχεία που θα μοιράζεται με τα άλλα αυτοκίνητα, αλλά και στοιχεία από τους συνήθεις τρόπους οδήγησης.