Με τις φήμες να φουντώνουν περί παρουσίασης του RX-9 στην έκθεση του Τόκιο τον Οκτώβριο, η Mazda έχει προχωρήσει σε μία ακόμα κατοχύρωση πατέντας, αυτή τη φορά για αναδιπλούμενη πίσω αεροτομή. Έτσι, μετά τις πατέντες για πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, και τον κινητήρα με 2 turbo και έναν ηλεκτρικό κομπρέσορα, σήμερα βλέπουμε την λειτουργία μιας ενεργής πίσω αεροτομής, η οποία κρύβεται σε μια εσοχή στα πίσω φώτα, όταν δεν χρησιμοποιείται.

Τα αναδιπλούμενα αεροδυναμικά βοηθήματα δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά η ιδέα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι διαφορετική, καθώς η αεροτομή βγαίνει προς τα έξω και προς τα πίσω, και όχι απλά προς τα πάνω. Σύμφωνα με τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας της Mazda, με αυτό το τρόπο μειώνονται οι στροβιλισμοί στο πίσω μέρος, και βελτιώνεται η αισθητική ενός μοντέλου, καθώς η αεροτομή κρύβεται όταν δεν είναι απαραίτητη.

Η αεροτομή εκτείνεται σε ολόκληρο το μήκος του πίσω οχήματος, με τις άκρες της να βγαίνουν έξω από τα πίσω φώτα. Ένας ηλεκτρικός βραχίονας ελέγχει την κίνηση της πτέρυγας μέσα και έξω από την εσοχή, με το σύστημα να περιστρέφεται και προς τα πάνω. Ο βραχίονας θα είναι σε μεγάλο βαθμό κρυμμένος, ακόμη και με την πτέρυγα στη μέγιστη ανάπτυξη, κάτι που σημαίνει ότι σε αυτή τη θέση, η αεροτομή ουσιαστικά επιμηκύνει το όχημα, ενώ παράλληλα αυξάνει την κάθετη δύναμη.