Σύμφωνα με δημοσιεύματα, στην έκθεση του Τόκιο στις 27 του Οκτώβρη θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά στο κοινό τα πολυαναμενόμενα Mazda RX-9 concept, Nissan 390Z και Toyota Supra.

Για την Supra διάβασες το απόγευμα, μιας και είδες νέες spy φωτογραφίες της. Το Nissan 390Z θα είναι πρωτότυπο και θα μας δείχνει το πως θα μοιάζει ο διάδοχος του 370Z. Το πρωτότυπο θα έχει έντονο σχεδιασμό, μικρότερο μεταξόνιο και θα κατασκευαστεί πάνω στην FR-L πλατφόρμα του Infiniti Q60 Coupe. Κίνηση θα παίρνει από τον biturbo 3,0-λίτρων V6 που στη περίπτωσή του θα αποδίδει κοντά στα 400 άλογα με 474 Nm ροπής, με την κίνηση να περνά στον πίσω άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 7 σχέσεων τεχνολογίας διπλού συμπλέκτη.

Η έκδοση παραγωγής αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2019 θα εξοπλίζεται και με έναν V6 3,0-λίτρων κινητήρα απόδοσης 300 ίππων, αλλά και με ένα υβριδικό σύνολο που θα χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα, αλλά και έναν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνδυαστικά κοντά στα 460-500 άλογα.

Σε ότι αφορά το πρωτότυπο Mazda RX-9 έχουμε διαβάσει τόσα το τελευταίο διάστημα, με τις πιο πρόσφατες αναφορές να θέλουν το μοντέλο που θα παρουσιαστεί στην έκθεση του Τόκιο να φέρνει έντονες επιρροές από το πρωτότυπο RX-Vision Concept του 2015 και θα εξοπλίζεται με έναν ολοκαίνουριο περιστροφικό κινητήρα, τον οποίο η Mazda κατοχύρωσε πρόσφατα. Ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τον Renesis που αντικαθιστά, είναι η περιστροφή του κατά 180 μοίρες ώστε οι θύρες εξαγωγής να βρίσκονται στην κορυφή, διευκολύνοντας την χωροταξία της πολλαπλής εξαγωγής και προοιωνίζοντας υπερσυμπιεσμένες βραδιές.

Το αμάξωμα θα ακολουθήσει την πορεία των τελευταίων μοντέλων της εταιρίας (βλέπε ΜΧ-5), διατηρώντας το βάρος σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, θα κυμανθεί μεταξύ 1.300 και 1.350 κιλών. Σε συνδυασμό με τους 400 ίππους που εικάζεται ότι θα παράγει ο υπερτροφοδοτούμενος Wankel, το RX-9 θέλει να μπει σφήνα μεταξύ Nissan GT-R και Honda NSX. Για τον λόγο αυτό, η τιμή του αναμένεται να «παίζει» ανάμεσα στα 8 και 10 εκατομμυρίων γεν (75 και 90 χιλιάδες ευρώ), τη στιγμή που οι έτεροι υπερ-καμικάζι ξεκινάνε από τριψήφια νούμερα.

Με τόσα «θα», «υπολογίζεται» και «αναμένεται» στο κείμενο είναι λογικό να μην περιμένεις πολλά στην πραγματικότητα. Εδώ είναι που έρχεται η ίδια η Mazda να ρίξει λάδι στη φωτιά, μέσω του newsletter της:

Χωρίς περιστροφικούς κινητήρες, πολύ πιθανόν να μην υπήρχε η Mazda. Και χωρίς την Mazda, πολύ πιθανόν ο περιστροφικός κινητήρας να μην γιόρταζε τα 50 χρόνια ζωής του.

Φέτος συμπληρώθηκε μισός αιώνας από την παρουσίαση του Cosmo, με τους Ιάπωνες να αφήνουν υπονοούμενα δεξιά-αριστερά για επιστροφή του Wankel κινητήρα. Αν πάρουμε «ζεστά» το παραπάνω υπόμνημα, και με δεδομένο ότι δεν παρουσιάστηκε στα 50α γενέθλια του Cosmo, το RX-9 ίσως παρουσιαστεί το 2020, όταν δηλαδή η φίρμα από τη Χιροσίμα θα γιορτάζει τα 100 χρόνια ύπαρξης. Μελανό σημείο, η δήλωση του CEO Μasamichi Kogai πως η Mazda δεν συγκαταλέγει στα άμεσα πλάνα της κάποιο σπορ μοντέλο, που να τοποθετείται πάνω από το ΜΧ-5. Ως είθισται με το συγκεκριμένο ζήτημα, οψόμεθα.