Το Groupe Renault, η μητρική εταιρία των Renault, Nissan και Mitsubishi, ανακοίνωσε σήμερα το πλάνο Drive the Future, μέσω του οποίου θέλει να βγάλει στην αγορά 21 ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέσα σε βάθος εξαετίας (2017-2022). Συγκεκριμένα, τα 8 από τα 21 οχήματα, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ τα υπόλοιπα θα είναι υβριδικά. Και τα 21 κατασκευαστούν πάνω σε μια νέα αρθρωτή, ευέλικτη, πλατφόρμα, η οποία θα μπορεί να φιλοξενήσει μοντέλα των κατηγοριών B, C και D.


Ο γαλλοιαπωνικός όμιλος δίνει βάρος και στην αυτόνομη τεχνολογία, υποστηρίζοντας πως τα 15 ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα φέρουν αυτόνομη τεχνολογία (Επιπέδου 2,3 και 4). Όπως είπε ο ισχυρός άνδρας του ομίλου, ο Carlos Ghosn, το Groupe Renault θέλει να γίνει ο απόλυτος ηγέτης στον τομέα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, γι’αυτό και θα επενδύσει 18 δισ. ευρώ για την έρευνα, την εξέλιξη, την ανάπτυξη και την κατασκευή τους. Πρόσθεσε ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα εξελίσσονται σε έναν σημαντικό παράγοντα για τις επιδόσεις της Renault και ότι το τρέχον όραμα είναι η κερδοφορία από τη βασική δραστηριότητα.

Η Renault θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 44% μέχρι το 2022, μιας και αναβάθμισε τον μεσοπρόθεσμο στόχο της για πωλήσεις και κέρδη, ως μέρος του σχεδίου της να προασπίσει την ηγετική της θέση στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, καθώς και να μπορεί να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις με τους ανταγωνιστές της στα αυτοκινούμενα μοντέλα.

Συγκεκριμένα, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δεσμεύτηκε να πετύχει τον στόχο της αύξησης των πωλήσεων κατά 44% μέχρι το 2022, στα 5 εκατ. οχήματα από τα 3,487 εκατ. οχήματα πέρυσι, ενώ θα επιδιώξει λειτουργικό περιθώριο 7% και αύξηση των εσόδων στα 70 δισ. ευρώ, καθώς διευρύνει τη γραμμή αυτοκινήτων της για τις αναδυόμενες αγορές, ενώ επεκτείνει και το πλεονέκτημα χαμηλού κόστους, σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η συμμαχία Renault-Nissan τον προηγούμενο μήνα ανακοίνωσε στόχο τις πωλήσεις 14 εκατ. οχημάτων για το 2022, αύξηση 37% σε σχέση με το σύνολο του περασμένου έτους.

Παράλληλα ανακοίνωσε εξοικονόμηση 4,2 δισ. ευρώ μέχρι το 2022, στο πλαίσιο του κατασκευαστικού συστήματος Monozukuri, μιας στρατηγικής που έχει υιοθετηθεί από τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ στρέφεται και σε υπηρεσίες συνεπιβατισμού (car sharing) και ρομποτικών ταξί. Μέχρι τα τέλη του 2022, ο όμιλος σκοπεύει να αγγίξει λειτουργικό περιθώριο κέρδους πάνω από 7% και θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές κάθε χρόνο.

Όπως πρόσθεσε, σκοπεύει να επεκτείνει την παρουσία της στη Ρωσία, να έχει επιτάχυνση στην Κίνα και εκμεταλλευτεί ευκαιρίες στις αγορές της Βραζιλίας, της Ινδίας και του Ιράν.