Ο Sadiq Khan, ο δήμαρχος του Λονδίνου, ανακοίνωσε πως από τις 23 του μηνός αυξάνεται κατά £10 το κόστος του T-Charge, το ποσό δηλαδή που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί που επιθυμούν να εισέλθουν στο κέντρο της Βρετανικής πρωτεύουσας με το αυτοκίνητο τους.

Μέχρι σήμερα, οι οδηγοί που κινούνται στο κέντρο του Λονδίνου υποχρεούνται να πληρώσουν 11,50 λίρες, ωστόσο με βάση το νέο φόρο, οι ιδιοκτήτες οχημάτων diesel ή βενζίνης κάτω από Euro 4 (κυρίως οχήματα με άδεια πρώτης κυκλοφορίας πριν το 2005) θα υποχρεούνται να πληρώνουν 21,50 λίρες. Ο φόρος θα ισχύει για όσους ιδιοκτήτες των παραπάνω οχημάτων θέλουν να κυκλοφορήσουν στο κέντρο του Λονδίνου τις καθημερινές, μεταξύ 07:00 και 18:00. Τα φορτηγά και λεωφορεία που δεν έχουν Euro 4 κινητήρες, υποχρεούνται να πληρώσουν £100.

Ακόμη, ο Khan έχει προτείνει την ενσωμάτωση περισσότερο φιλικών προς το περιβάλλον λεωφορείων στις περιοχές που επηρεάζονται περισσότερο από την ατμοσφαιρική ρύπανση, ενώ είχε καταθέσει και πρόταση με σκοπό την απόσυρση των diesel οχημάτων και την επιδότηση των οδηγών για την αγορά πιο πράσινων αυτοκινήτων, με την κυβέρνηση ωστόσο να την απορρίπτει ως μη ρεαλιστική κι εξαιρετικά δαπανηρή. Σύμφωνα με μελέτη που επικαλέστηκε ο Khan, περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι πεθαίνουν στο Λονδίνο κάθε χρόνο εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, με τον ίδιο να δηλώνει:

Έχω εκλεγεί με σαφή εντολή να καθαρίσω την ατμόσφαιρα του Λονδίνου. Ο προηγούμενος δήμαρχος δεν ενδιαφερόταν αρκετά για αυτό το θέμα, η κυβέρνηση είναι απελπιστικά αδρανής, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι του Λονδίνου να είναι αυτοί που υποφέρουν.

  • gv

    ασχετα τι συμφεροντα παιζονται και το ποσο μας συμφερει να εχουμε ενα diesel οι εικονες καπνας σε ολες τις πολεις μιλανε απο μονες τους και γι αυτο δεν ευθυνονται ουτε τα supercars ουτε τα…πλοια που ειχε πει καποιος εδω!!!
    γι αυτο τα επιχειρηματα μερικων του τυπου κανω πολλα χιλιομετρα εχουν αρχισει να ξεθωριαζουν!
    πριν απελευθερωθει εδω το diesel τι κανανε δηλαδη?
    τα παλια diesel για αρχη πρεπει να φυγουν απο τις μεγαλες πολεις και απο εδω και περα οποιος αγορασει diesel ειναι υπευθυνος των πραξεων του γι αυτο μη παραπονεθει μετα απο 5-10 χρονια αν πληρωνει για να μπει στην αθηνα..

    • Anestis Genk

      Θα μπορούσαν να μειώσουν τον ΕΦΚ στην βενζίνη και να τον ανεβάσουν στο diesel και οι επαγγελματίες να παίρνουν επιστροφή φόρου (γιατί θα γρκινιάξουν). Η απλά καταργείς τα επιβατικά diesel.

    • Mika83

      Φιλαρακο πριν απελευθερωθει εδω το diesel εγω δεν ειχα δικαιωμα να αγορασω diesel. Τωρα ομως νομιμα κι ωραια εσκασα 17.000 euro για ενα καινουριο diesel euro 6. Γιατι να μην μπορω να κυκλοφορω?

    • gv

      ηξερες οτι ειναι μουφα euro 6 και ρυπαινουν πιο πολυ?
      οχι..
      αν ηξερες ομως μη παραπονιεσαι για το χαρατσι που ερχεται αυτο λεω,οχι αν εχεις δικαιωμα μην αλλαζεις τα λογια μου..
      περα απο τη προωθηση που κανουν στα ηλεκτρικα τα μετρα βελτιωνουν τον αερα που αναπνεουμε,μεσα στις πολεις βεβαια..
      γιατι παγκοσμιως οι ρυποι αυξανονται και παλι..
      αλλα μεσα στις πολεις ειναι το πιο επικινδυνο..

    • GiorisFullThrottle

      Ναι φιλε μου ωραια τα λες….εσυ ομως κανεις 5.000χλμ το χρονο,για μας που κανουμε πανω απο 30.000χλμ το χρονο τι εχεις να προτεινεις????

    • gv

      δε με αφηνει αδιαφορο αυτο κι εσεις ανθρωποι ειστε αλλα η υγεια ολων ειναι πολυ πιο σημαντικη προφανως..
      τα λεφτα που γλυτωνεις μπορει να τα δωσεις σε γιατρους που ευχομαι φυσικα ποτε να μη συμβει αλλα μαλλον δεν εχετε συνειδητοποιησει ποσο σοβαρο ειναι..
      και δε το λεω επειδη φιλος μου 33 χρονων διαγνωστηκε με καρκινο στο πνευμονα χωρις οικογενειακο ιστορικο και χωρις να καπνιζει..
      δε πρεπει να κανουμε σαν παρτακηδες νεοελληνες οτι εφοσον ειμαστε εμεις καλα ολα πανε καλα..
      τα πραγματα δε πανε καλα και δε χρειαζεται να σου τυχει καποιο προβλημα υγειας για να το καταλαβεις..

    • GiorisFullThrottle

      Κ μενα δε μ αφηνουν αδιαφορο αυτα που λες κ ουτε παρτακιας κ αναισθητος ειμαι αλλα δεν απαντας στην ερωτηση μου κ δε μου δινεις λυση.

    • gv

      πριν την απελευθερωση του diesel στις μεγαλες πολεις ο κοσμος τι εκανε?
      αυτοκτονουσε απο τα χρεη της βενζινης?
      οτι και να λεμε οι εξελιξεις εχουν δρομολογηθει και δεν γυρνανε πισω..
      εσυ και μερικες χιλιαδες θα χασετε καποια λεφτα αλλα εκατομμυρια αλλοι θα αναπνεουν λιγοτερο diesel..

    • GiorisFullThrottle

      Μαλλον δεν σ εχει αγγιξει η κριση γι αυτο μιλας ετσι….

      Κ με τοσα λιγα χλμ που κανεις δεν μπορεις να καταλαβεις οποτε αστο

    • gv

      ναι ρε δε με εχει αγγιξει οκ..
      δε πειραζει παρε λεωφορειο η μηχανακι..
      η μετρο αν εισαι αθηνα..
      και υπαρχει και το φυσικο αεριο και το υγραεριο ξερεις..
      οταν παω κεντρο δε θελω να μυριζω το diesel σου..

    • GiorisFullThrottle

      Ρε φιλε αν εμενα Αθηνα δε θα κυκλοφορουσα με αυτοκινητο ετσι κ αλλιως.Στη πολη μου κυκλοφορω πολυ με ποδηλατο κ αν χρειαστει θα παρω κ αστικο ή το αμαξι της γυναικας μου(μικρο βενζινοκινητο.)Γραφω σ ενα σχολιο μου οτι ολα μου τα χλμ ειναι εκτος πολης ,ελαχιστα εντος.Ελπιζω τουλαχιστον εσυ αυτα τα λιγα που κανεις να τα κανεις εκτος Αθηνας κ οχι εντος.Για το φυσικο αεριο που λες το ανεφερα σε αλλο σχολιο παρακατω που μιλαω με τον Homo απλα εχω καποιους ενδοιασμους….Για υγραεριο που μιλας ελπιζω να μην εννοεις μετατροπη….

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Μπορείς να επιλέξεις κάποιο υβριδικό μοντέλο, που πλέον βγάζουν αρκετές εταιρείες.Κινούνται για πολλά χιλιόμετρα μόνο με ηλεκτρισμό.
      Άν ΔΕΝ θες υβριδικό,μπορείς να πάρεις τα πιο νέας τεχνολογίας βενζινοκίνητα μοντέλα, που καίνε 5-6-7 λίτρα τα 100χλμ και να το έχεις με ΧΡΗΣΗ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ.
      Πολύ λιγότερο το κόστος χρήσης και κυρίως η ρύπανση σε σχέση με το σαπιοdiesel.

    • GiorisFullThrottle

      Νικο για τη χρηση που κανω εγω δε μου κανει το υβριδικο,ολα μου τα χλμ ειναι στην εθνικη,ελαχιστα ειναι εντος πολης…
      Για τα βενζινοκινητα που λες μου προτεινεις να παρω 1000αρακι το πολυ 1200 να παω με 100-110 για να μη καιει κ το κυριοτερο να μη ζοριζεται κ αρχισουν οι ζημιες.Αν βαλω κ υγραεριο θα ειμαι η χαρα του συνεργειου κλαμα δλδ.Αυτο που βρισκω ενδιαφερον κ δε μου το προτεινες ειναι το φυσικο αεριο αλλα εδω κολαω σε αλλο πραγμα.Οι περισσοτερες επιλογες που υπαρχουν φορανε tsi μοτερια.

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Mα υπάρχουν βενζινοκίνητα σημερινά αλλά και λίγο παλαιότερα, που ειδικά ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ,ΔΕΝ καίνε τίποτα!
      Μοντέλα με 6χυτα-7χυτα-8χυτα αλλά και 9χυτα κιβώτια ταχυτήτων,που ταξιδεύουν οικονομικά με 130-140 βάζοντας το cruise control για καλύτερη οικονομία.

      Σου βάζω για παράδειγμα το JEEP RENEGADE 1.4 Multiair ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6ΧΥΤΟ.
      Έχει 190χλμ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 4χιλιάδες στροφές….
      Με 130-140 θα έχει γύρω στις 2.100 χιλιάδες στροφές.
      Φαντάσου το 9 χυτο ΑΥΤΟΜΑΤΟ….
      Υ.Γ Δεν σου πρότεινα φυσικού αερίου,διότι τα θεωρώ καραεπικίνδυνο καύσιμο για ιδιωτικά αυτοκίνητα.
      https://youtu.be/h9nbceXYYyc

  • Mika

    Να καθαρισει την ατμοσφαιρα και να γεμισει και ζεστο χρημα τα ταμεια…Μη το ξεχναμε αυτο..

  • 20λιρες για να μπεις στο κεντρο την ημερα ???????
    και μετα κλαιγομαστε εμεις για τα διοδια που αρχισαν να φτιαχνουν στο ωραιοκαστρο…και μιλανε για μισο ευρω !!!!!!!! :-P

  • Dimitris

    Για όποιον έχει βρεθεί στο Λονδίνο καταλαβαίνει ότι ο φόρος αυτός είναι σαν να μην υπάρχει. Θα πρέπει να είσαι παλαβός για να πας στο inner zone με οποιοδήποτε αυτοκίνητο πέρα από Bentley Mulsanne , Rolls Royce άντε καμμία 7αρα