Σύμφωνα με ανακοίνωση των δημοτικών αρχών του Παρισιού, τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου θα αποτελέσουν παρελθόν από τους δρόμους της πόλης του φωτός μέχρι το 2030, χωρίς ωστόσο να τα απαγορεύσουν, ώστε το Παρίσι να γίνει “μια πόλη με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα”.

Το Παρίσι θα προηγηθεί έτσι του στόχου της γαλλικής κυβέρνησης, η οποία ανακοίνωσε τον Ιούλιο, ότι το 2040 θα σταματήσει η πώληση οχημάτων βενζίνης και ντίζελ. “Αν θέλουμε να επιτευχθεί ο στόχος, αυτό σημαίνει ότι η έξοδος από το ντίζελ και τη βενζίνη θα συμβεί πολλά χρόνια νωρίτερα στις αστικές ζώνες και ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις”, διευκρινίζει η δημαρχία στην ανακοίνωσή της.

Η ιδέα είναι να σχεδιάσουμε μακροπρόθεσμα το τέλος των θερμικών οχημάτων, άρα και των ορυκτών πηγών ενέργειας με ορίζοντα το 2030. Πρόκειται για μια στρατηγική που έχει στόχο μια πόλη με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα,

εξήγησε στο τηλεοπτικό δίκτυο France Info, ο Κριστόφ Ναζντοβσκί, δημοτικός σύμβουλος που έχει εκλεγεί με το ψηφοδέλτιο των οικολόγων και είναι αρμόδιος για τις Μεταφορές.

“Είναι απολύτως εφικτό, αριθμός κατασκευαστών αυτοκινήτων ανακοίνωσαν το τέλος του ντίζελ και στρέφονται αποφασιστικά προς τους ηλεκτρικούς κινητήρες. Ο τομέας των μεταφορών είναι ένας από τους κύριους τομείς που εκπέμπουν αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η πόλη του Παρισιού επιθυμεί να πρωτοπορήσει, επειδή ο χρόνος πιέζει,

πρόσθεσε υπογραμμίζοντας πως άλλες χώρες, όπως η Ινδία, έχουν ήδη ανακοινώσει το τέλος των θερμικών οχημάτων μέχρι το 2030.

Ο στόχος αυτός σε καμιά περίπτωση δεν διατυπώνεται ως μια ‘απαγόρευση’ με ορίζοντα το 2030, αλλά ως μια πορεία που φαίνεται αξιόπιστη και εφικτή,

διαβεβαιώνει η πόλη του Παρισιού.

Σύμφωνα με τον Ναζντόφσκι, περίπου έξι στους δέκα Παριζιάνους δεν διαθέτουν αυτοκίνητο. Τον ίδιο στόχο έχει βάλει η Κίναοφ και η Βρετανία, ενώ στην Ολλανδία το μέτρο θα εφαρμοστεί το 2030. Στη Γερμανία οι Πράσινοι προτείνουν την απαγόρευση κυκλοφορίας νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων από το 2030, ενώ στη Νορβηγία όλα τα νέα οχήματα θα πρέπει από το 2025 να μην εκπέμπουν ρύπους.

Η Οξφόρδη από τη δική της πλευρά ανακοίνωσε την απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων βενζίνης και πετρελαίου στο κέντρο της από το 2020. Η Οξφόρδη θα εισαγάγει επίσης μειωμένες τιμές στάθμευσης για τα ηλεκτρικά οχήματα και τα ηλεκτρικά ταξί.

Στο πρώτο στάδιο της εφαρμογής των σχεδίων της από το 2020, τα ταξί, τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, τα ελαφρά εμπορικά οχήματα και τα λεωφορεία που δεν είναι μηδενικών εκπομπών, θα απαγορευθούν από έξι δρόμους στο κέντρο της πόλης. Η ζώνη αυτή σταδιακά θα διευρυνθεί για να περιλάβει περισσότερους δρόμους καθώς και άλλους τύπους οχημάτων μέχρι το 2035, οπότε όλα τα οχήματα που εκπέμπουν καυσαέρια, των φορτηγών περιλαμβανομένων, θα απαγορευθούν από το κέντρο. Τα οριστικά σχέδια θα εκπονηθούν από τις τοπικές αρχές αφού ολοκληρωθεί μια διαβούλευση, στις 26 Νοεμβρίου.

  • Tasos Armenakis

    να πω εγω κατι σα συνηγορος του διαολου, τα ηλεκτρικα θελουν φορτιση , πως λοιπον θα παραγεται η ενεργεια για τις μπαταριες τους χωρις τη χρηση ορυκτων ::;
    εκτοσ αν θελουν να μας πουν οτι σε 20 χρονια απο τωρα ολοι η ενεργεια θα ειναι απο ανανεωσιμες πηγες..

    • Tsou Kostas

      σε αυτές τις χώρες είναι από πυρηνικά, σε εμάς εδώ η ΔΕΗ καιει ακόμα κάρβουνο.

    • Anestis Genk

      oh no! :)

    • freedoom1013

      Καλύτερο το κάρβουνο. Δεν είναι μόνο ο φόβος του ατυχήματος σε μια σεισμογενή κιόλας χώρα, σαν την Ελλάδα, είναι και τα πυρηνικά απόβλητα. Μείζον πρόβλημα που θάβεται, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

    • gv

      αντε να το ξαναπουμε..
      και το ιδιο ποσο να εκλυεται δε θα εκλυεται μεσα στις πολεις και αυτο απο μονο του κανει τεραστια διαφορα γιατι εκει πεθαινει πρωτα ο κοσμος απο τη ρυπανση..

  • Anestis Genk

    Ε ρε πάρτυ που θα κάνουν οι εργολάβοι και κάτι εργοστάσια στην Κίνα που κάνουν “ΑΠΕ”.
    Να βάλουμε στοιχηματάκια για τιμή κιλοβατώρας.

  • panos

    αμα το ρευμα ειναι απο πυρηνικα το πολυ πολυ αμα σκασει κανενας αντιδραστηρας
    να μολυνθει ολη η ευρωπη για 100 χρονια, σιγα την ζημια. Αμα το ρευμα ειναι
    απο καρβουνο κ απο μαζουτ το προβλημα θα μετατεθει εκει που ειναι τα ΑΗΣ,
    σιγα τωρα, ποιος νοιαζεται για τα ”ζωα” που μενουν στις περιοχες γυρω απο τα
    ΑΗΣ, αρκει να κανουμε βολτες στις πολεις κ να γεμιζουμε με τον καρκινο μας τα
    ”ζωα” της υπαιθρου.. ξεχασα κ την μολυνση απο την παραγωγη των μπαταριων,
    αλλα ουτε αυτο μας αφορα αφου αν δεν κανω λαθος τα εργοστασια μπαταριων
    ειναι εξω απο τις πολεις, κ οπως ειπαμε εξω απο τις πολεις μενουν ”ζωα”, μην
    ξεχναμε ομως οτι ο πλανητης που ζουμε ολοι, δλδ ανθρωποι κ ”ζωα” ειναι ενας,
    αυτο το αφησα για το τελος..

  • Παναγιώτης Κλεάνθης

    Ας παρουνε αλογα τοτε.