Σύμφωνα με ανακοίνωση των δημοτικών αρχών του Παρισιού, τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου θα αποτελέσουν παρελθόν από τους δρόμους της πόλης του φωτός μέχρι το 2030, χωρίς ωστόσο να τα απαγορεύσουν, ώστε το Παρίσι να γίνει “μια πόλη με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα”.

Το Παρίσι θα προηγηθεί έτσι του στόχου της γαλλικής κυβέρνησης, η οποία ανακοίνωσε τον Ιούλιο, ότι το 2040 θα σταματήσει η πώληση οχημάτων βενζίνης και ντίζελ. “Αν θέλουμε να επιτευχθεί ο στόχος, αυτό σημαίνει ότι η έξοδος από το ντίζελ και τη βενζίνη θα συμβεί πολλά χρόνια νωρίτερα στις αστικές ζώνες και ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις”, διευκρινίζει η δημαρχία στην ανακοίνωσή της.

Η ιδέα είναι να σχεδιάσουμε μακροπρόθεσμα το τέλος των θερμικών οχημάτων, άρα και των ορυκτών πηγών ενέργειας με ορίζοντα το 2030. Πρόκειται για μια στρατηγική που έχει στόχο μια πόλη με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα,

εξήγησε στο τηλεοπτικό δίκτυο France Info, ο Κριστόφ Ναζντοβσκί, δημοτικός σύμβουλος που έχει εκλεγεί με το ψηφοδέλτιο των οικολόγων και είναι αρμόδιος για τις Μεταφορές.

“Είναι απολύτως εφικτό, αριθμός κατασκευαστών αυτοκινήτων ανακοίνωσαν το τέλος του ντίζελ και στρέφονται αποφασιστικά προς τους ηλεκτρικούς κινητήρες. Ο τομέας των μεταφορών είναι ένας από τους κύριους τομείς που εκπέμπουν αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η πόλη του Παρισιού επιθυμεί να πρωτοπορήσει, επειδή ο χρόνος πιέζει,

πρόσθεσε υπογραμμίζοντας πως άλλες χώρες, όπως η Ινδία, έχουν ήδη ανακοινώσει το τέλος των θερμικών οχημάτων μέχρι το 2030.

Ο στόχος αυτός σε καμιά περίπτωση δεν διατυπώνεται ως μια ‘απαγόρευση’ με ορίζοντα το 2030, αλλά ως μια πορεία που φαίνεται αξιόπιστη και εφικτή,

διαβεβαιώνει η πόλη του Παρισιού.

Σύμφωνα με τον Ναζντόφσκι, περίπου έξι στους δέκα Παριζιάνους δεν διαθέτουν αυτοκίνητο. Τον ίδιο στόχο έχει βάλει η Κίνα και η Βρετανία, ενώ στην Ολλανδία το μέτρο θα εφαρμοστεί το 2030. Στη Γερμανία οι Πράσινοι προτείνουν την απαγόρευση κυκλοφορίας νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων από το 2030, ενώ στη Νορβηγία όλα τα νέα οχήματα θα πρέπει από το 2025 να μην εκπέμπουν ρύπους.

Η Οξφόρδη από τη δική της πλευρά ανακοίνωσε την απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων βενζίνης και πετρελαίου στο κέντρο της από το 2020. Η Οξφόρδη θα εισαγάγει επίσης μειωμένες τιμές στάθμευσης για τα ηλεκτρικά οχήματα και τα ηλεκτρικά ταξί.

Στο πρώτο στάδιο της εφαρμογής των σχεδίων της από το 2020, τα ταξί, τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, τα ελαφρά εμπορικά οχήματα και τα λεωφορεία που δεν είναι μηδενικών εκπομπών, θα απαγορευθούν από έξι δρόμους στο κέντρο της πόλης. Η ζώνη αυτή σταδιακά θα διευρυνθεί για να περιλάβει περισσότερους δρόμους καθώς και άλλους τύπους οχημάτων μέχρι το 2035, οπότε όλα τα οχήματα που εκπέμπουν καυσαέρια, των φορτηγών περιλαμβανομένων, θα απαγορευθούν από το κέντρο. Τα οριστικά σχέδια θα εκπονηθούν από τις τοπικές αρχές αφού ολοκληρωθεί μια διαβούλευση, στις 26 Νοεμβρίου.