Η Κίνα ανακοίνωσε τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ορίζοντας ταυτόχρονα μια ελάχιστη ποσόστωση 10% για τα «νέα ενεργειακά οχήματα» το 2019, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 12% το 2020.

Το υπουργείο Βιομηχανίας, Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής της Κίνας δήλωσε ότι οι παραγωγοί, καθώς και οι εισαγωγείς, θα πρέπει να αποδείξουν ότι τουλάχιστον το 10% των αυτοκινήτων προς πώληση το 2019 θα είναι νέα ενεργειακά οχήματα, διότι σε αντίθετη περίπτωση θα κληθούν να καταβάλλουν υψηλά πρόστιμα.

Η σημερινή ανακοίνωση της Κίνας καταδεικνύει τις προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις μεταφορές και παράλληλα απευθύνει έκκληση προς την ΕΕ να μην μείνει πίσω αναφορικά με τα καθαρά οχήματα.

Η εμμονή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας με το πετρέλαιο ντίζελ υποδηλώνει ότι προσπαθεί πλέον να συμμορφωθεί με τους κινεζικούς κανόνες. Εάν η Ευρώπη θέλει να διατηρήσει μια ισχυρή και ανταγωνιστική αυτοκινητοβιομηχανία, θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι επενδύσεις και η κατασκευή σε αυτοκίνητα plug-in θα συμβούν και στην Ευρώπη, όχι μόνο στην Ασία. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ο ευρωπαϊκός στόχος πωλήσεων για οχήματα με μηδενικές εκπομπές είναι ουσιώδης,

ανέφερε η επικεφαλής του τμήματος clean vehicles & e-mobility της Transport & Environment (T & E), Julia Hildermeier.

Το Νοέμβριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να ανακοινώσει το σχέδιο πρότυπων εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα. Ειδικότερα, το 2016, οι μέσες εκπομπές CO2 στην ΕΕ ανέρχονταν σε 118 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, γεγονός που καθιστά δύσκολη την επίτευξη του στόχου των 95 γραμμαρίων για το 2021, σύμφωνα με την ACEA.

Την Τετάρτη, ο γενικός γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert, ανέφερε ότι ο όμιλος πιέζει για περαιτέρω μείωση κατά 20% των εκπομπών CO2 από τη βάση αναφοράς του 2021 ως στόχο για το 2030. Η κ. Hildermeier τόνισε ότι η απόφαση της Κίνας αποτελεί «ένδειξη ότι τα οχήματα με μηδενικές εκπομπές είναι το μέλλον».

Με τη σειρά του ο κ. Jonnaert δήλωσε ότι:

Πρέπει να προχωρήσουμε σε δράσεις για τη μείωση του άνθρακα, όλοι το κάνουν αυτό. Θα δείτε την αγορά να αλλάζει κατά πολύ, αλλά θα πρέπει να διαδραματίσει κάποιο ρόλο και το ντίζελ.

Πρόσθεσε, ακόμη, ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία φοβόταν «τον αθέμιτο ανταγωνισμό από ορισμένους παίκτες της Κίνας στις ευρωπαϊκές αγορές». Ωστόσο, σημείωσε:

Παρόλο που η Κίνα κινείται ταχύτερα, «η Ευρώπη εξακολουθεί να ηγείται από την άποψη της τεχνολογίας. Οι διάφορες ευρεσιτεχνίες το αποδεικνύουν αυτό. Είμαστε σίγουροι ότι με όλη την τεχνογνωσία που ήδη έχουμε, η βιομηχανία μας θα κάνει εξαιρετικά καλά τη δουλειά της και θα δει τα μοντέλα της να αγοράζονται στις ΗΠΑ και την Κίνα.

Τα σχέδια της Κίνας για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα περιλαμβάνουν την επίτευξη ενός μεριδίου 20% στις πωλήσεις αυτοκινήτων της χώρας μέχρι το 2025. Σύμφωνα με τον Γουάνγκ Τσουανφού, πρόεδρο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας BYD, όλα τα αυτοκίνητα στην Κίνα θα είναι είτε ηλεκτρικά είτε υβριδικά οχήματα μέχρι το 2030. Αυτό το χρονοδιάγραμμα μετάβασης ακούγεται αρκετά φιλόδοξο, αλλά λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις τρέχουσες εξελίξεις στην Κίνα και διεθνώς για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων, ίσως είναι ρεαλιστική.

Η Κίνα σήμερα είναι ο κορυφαίος παραγωγός εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου παγκοσμίως, αλλά ταυτόχρονα είναι επίσης μία από τις χώρες που ηγούνται της παγκόσμιας επανάστασης καθαρής ενέργειας, με φιλόδοξα σχέδια για τη μείωση της εξάρτησης από ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2020. Η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου έχει ήδη υπερβεί το στόχο της όσον αφορά τις ηλιακές εγκαταστάσεις και προχωρά σε διάφορα μέτωπα για την καταπολέμηση της ρύπανσης.

Τα σχέδια της Κίνας για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα περιλαμβάνουν την επίτευξη ενός μεριδίου 20% στις πωλήσεις αυτοκινήτων της χώρας μέχρι το 2025. Μιλώντας σε μια εκδήλωση στο Σενζέν, ο Γουάνγκ δήλωσε ότι το χρονοδιάγραμμα αυτό είναι σίγουρο, και ότι πιστεύει πως η εξάλειψη των αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων θα συμβεί αρκετά νωρίτερα από το αναμενόμενο. Όπως δήλωσε:

Διάφορες κυβερνήσεις έχουν ήδη ανακοινώσει χρονοδιαγράμματα για να σταματήσουν την πώληση οχημάτων με ορυκτά καύσιμα και αυτό ασκεί πίεση σε όλους τους άλλους.

Η Κίνα δεν είναι η μόνη χώρα που θέλει να εξαλείψει τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Άλλα κράτη, όπως η Σκωτία, η Γαλλία, η Βρετανία και η Νορβηγία., έχουν ήδη επισημοποιήσει τα σχέδιά τους για να το πράξουν και η Κίνα ενδέχεται σύντομα να ακολουθήσει.

Εξάλλου, μία μελέτη από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) το 2016 πρότεινε ότι τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν το 90% όλων των αυτοκινήτων, ενώ σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ολλανδικής τράπεζας ING, τα ηλεκτρικά οχήματα θα κυριαρχούν στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων έως το 2035.

  • manowar

    Ωχ η bmw θα μας πηξει στον ηλεκτρισμό τωρα μετα απο αυτο..

  • Anestis Genk

    -Χρειάζονται @@ για να σχεδιάσεις και να φτιάξεις μοτέρ.
    -Αυτοί που θέτουν τους όρους για το CO2 είναι γραφεικοράτες και πολιτικάντηδες τενεκέδες, που το παίζουν οικολόγοι γιατί έτσι τους είπε ο image maker.
    -Η υπερπροσφορά σε CO2 δημιουργεί υπερτροφία στα φυτά (not bad at all).
    -Άλλες ουσίες είναι (πολύ πιο)καρκινογόνες αλλά το μάρκετινγκ έγινε με το CO2.

    -Αν πας και στιβάξεις τόσο κόσμο στις πόλεις, ε δεν γίνεται να έχεις ποιότητα σε οτιδήποτε.
    -Οι Κινέζοι δεν έχουν καμιά ιδιαίτερη τεχνογνωσία στα μοτέρια, οπότε τους συμφέρει η αντιπαράθεση να πάει στις φραπεδιέρες.
    -Το ίδιο σκέφτονται και οι μανατζαραίοι των αυτοκινητοβιομηχανιών. Πως αφού δεν θα έχουν το κόστος εξέλιξης των μοτέρ θα αυξηθεί το περιθώριο κέρδους. Ξεχνάν όμως πως αυτό που τους έκανε σημαντικούς ήταν η ικανότητα να κατασκευάζουν θερμικά μοτέρ. Τώρα θα μείνουν απλά με την αναγνωρισιμότητα τους σήματος.

    Ξέρω ο κόσμος είναι υπέρ της ιδιώτευσης, όμως γρήγορα ο νοιαζόμενος για το ιδιωτικό όφελος γίνεται καβατζό”ουστας.

  • Soko

    Οκ καλο το άρθρο δεν μπορώ να πω το αντίθετο αλλα σε Αμερική λίγο δύσκολο να πιάσουν τα νούμερα με τα ηλεκτρικά μέχρι το 2035 αλλα συμφωνώ οτι στην Ευρώπη θα γίνει οσο για την ελαδδα μας εχει ακομα μέλλον 😁😁