Δεν θα το κρύψω, είχα άγχος. Έστω μικρό. Όταν μας έστειλε την πρόσκληση η Michelin Ελλάδος για να οδηγήσουμε στην πίστα των Σερρών τα νέα supersport της ελαστικά της, μετά τον αρχικό ενθουσιασμό ήρθε άμεσα η νευρικότητα “to deliver” που λένε οι αγγλοσάξονες. Να αποδώσω τα μέγιστα. Και αυτό, παρότι έχω οδηγήσει στην πίστα των Μεγάρων, στου Hungaroring και στου Estoril. Είναι δημιουργικό, όμως, άγχος, καθώς σε βοηθάει να αυτοσυγκεντρώνεσαι στον σκοπό.

Όλα, όμως, έσβησαν όταν κάθισα -για μια ακόμα φορά- στο εκπληκτικό bucket της Μ4 εφοδιασμένη με το Competition Package, που είχε φέρει η BMW Σπανός στο event του Speedsector, το οποίο έγινε το περασμένο Σαββατοκύριακο, στην καλύτερη πίστα των Βαλκανίων. Ναι, αυτή είναι η πίστα των Σερρών.

Έχοντας αποστηθίσει την κάθε στροφή της πίστας μέσα από onboard videos του YouTube, και “παίζοντας” την παλιότερα σε διάφορα video games, ο πρώτος αναγνωριστικός γύρος μόνο χαλαρός δεν ήταν. Και αυτό εξαιτίας της εμπιστοσύνης μου στο νέο ελαστικό της Michelin, με το Pilot Sport 4 S, που αντικαθιστά το Pilot Super Sport στην γκάμα των ελαστικών υπερ-υψηλών επιδόσεων, αλλά και του οδηγού που ήταν μπροστά και οριοθετούσε τον ρυθμό.

Με την αυτοπεποίθηση πλέον στα ύψη, χάρη στον απίστευτο χειρισμό, την διάρκεια στην απόδοση, και την τρομερή πρόσφυση που προσφέρουν τα Michelin, οι επόμενοι δύο γύροι ήταν πραγματική απόλαυση. Σου βγάζει πάθος για οδήγηση, τόσο στο δρόμο, όσο και στην πίστα.

Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες αναφορές για το βιογραφικό της Michelin. Η γαλλική εταιρία συμμετέχει σε πολλές οργανώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλον τον κόσμο. Αξιοποιεί αυτούς τους αγώνες σαν εργαστήριο για την ανάπτυξη των τεχνολογιών του μέλλοντος στα ελαστικά, οι οποίες στη συνέχεια χρησιμοποιούνται στην ανάπτυξη ελαστικών που απευθύνονται σε μένα και σε σένα.

Τα δεδομένα που συλλέγονται από τους αγώνες και κυρίως από “εμπιστευτικές” τεχνολογίες των ελαστικών ή συνταγές μειγμάτων γόμας, αποκαλύπτουν πολύτιμα ευρήματα στους μηχανικούς της Michelin. Το Pilot Sport 4 S, το οποίο είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα σπορ ελαστικά που έχει σχεδιαστεί από τη Michelin για το ευρύ κοινό, χρησιμοποιεί μεθόδους παραγωγής και υλικά που προέρχονται κατευθείαν από πρωταθλήματα όπως είναι το FIA World Endurance Championship (WEC), τον διάσημο 24ωρο αγώνα του Le Mans, τη Formula E και το WRC.

Είναι σχεδιασμένο για σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, και αυτό φαίνεται άμεσα στην αμεσότητα των εντολών στο τιμόνι, και στη σταθερότητα τόσο στις κλειστές στροφές (όπως η K5 ή η Κ10), σε ανοιχτές παρατεταμένες καμπές (όπως η Κ2 και Κ13), και σε συνεχείς αλλαγής κατεύθυνσης στα τεχνικά “εσάκια” που διαθέτει η πίστα των Σερρών.

Και μπορεί το προηγούμενο Σάββατο να ήταν μια όμορφη ηλιόλουστη μέρα, δεν έχω κανέναν λόγο να μην πιστέψω του υπεύθυνους της γαλλικής εταιρίας που ανέφεραν ότι το Pilot Sport 4 S έχει άριστες επιδόσεις, τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο οδόστρωμα, χάρη στη χρήση της τεχνολογίας «bi-compound». Ναι, καλά κατάλαβες το πέλμα του ελαστικού έχει δύο ειδών γόμες. Στο εξωτερικό μέρος της γόμας, χρησιμοποιείται ένα υβριδικό μείγμα που βοηθά την πρόσφυση στο στεγνό οδόστρωμα, ενώ στο εσωτερικό μέρος χρησιμοποιείται μία νέα γόμα με πυρίτιο και λειτουργικά ελαστομερή, τα οποία επιτρέπουν στο ελαστικό να έχει σταθερή πρόσφυση στο βρεγμένο οδόστρωμα.

Οι υψηλές επιδόσεις σε στεγνές και βρεγμένες επιφάνειες, αποτελούν συχνά αντικρουόμενα χαρακτηριστικά στον κόσμο των σπορ ελαστικών, αλλά το συγκεκριμένο ελαστικό τα “παντρεύει” αρμονικά, αντιμετωπίζοντας οποιαδήποτε πρόκληση. Δεν θα σου αναφέρω τα τεκμηριωμένα νούμερα για καλύτερο φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό του Pilot Sport 4 S, ούτε ότι βγήκε πρώτο -μεταξύ του ανταγωνισμού- σε ανεξάρτητες δοκιμές, όντας κατά μέσο όρο σχεδόν κατά 1 δευτερόλεπτο γρηγορότερο σε πίστα 2,6 χλμ., αλλά αυτό που με εντυπωσίασε είναι η διάρκεια στην απόδοση τους.

Για να καταλάβεις, η συγκεκριμένη M4, μαζί με μια Μ2 και ένα Mini Cooper JCW με όλα τα καλούδια της Schintzer ήταν τα pace cars του event του Speedsector. Σε αυτό υπήρχε η αφρόκρεμα των σημερινών supercars, όπως Lamborghini Huracan Perfomante, McLaren 720S, Porsche 911 GT3 RS, Ferrari 458 Challenge και πολλά πολλά άλλα. Έτσι, τα ελαστικά ήταν ήδη χρησιμοποιημένα, χωρίς να πω ταλαιπωρημένα.

Από τους έξι δημοσιογράφους απ’όλη την Ελλάδα, που βρεθήκαμε στην πίστα, ήμουν ο πρότελευταίος που οδήγησε το αυτοκίνητο. Με πρόχειρα μαθηματικά, τα ελαστικά είχαν ήδη περίπου 20 με 22 γύρους στην “πλάτη” τους. Παρόλα αυτά όταν θέλησα να κινηθώ γρήγορα, η πρόσφυση ήταν εκεί, δείχνοντας με τον πιο έμπρακτο τρόπο την διάρκεια στην απόδοση τους, κάτι που εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, όταν το μοναδικό ελαστικό στην κατηγορία του, που μπορεί να ξεπεράσει το φράγμα των 50.000 χλμ.

Το Michelin Pilot Sport 4 S αποτελεί επιλογή πρώτης τοποθέτησης για αρκετά αυτοκίνητα, με την γαλλική εταιρία να συνεργάζεται στενά με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως για να παρέχει τα πιο κατάλληλα ελαστικά που συμπληρώνουν τις επιδόσεις των πιο exclusive μοντέλων τους. Έτσι, αυτό έχει εξελιχθεί για να καλύψει τις ανάγκες των οδηγών με αυτοκίνητα από εταιρείες, όπως η BMW M, Ferrari, Mercedes-AMG και Porsche, με τελευταίο παράδειγμα να είναι και η νέα Mustang GT με το V8 κινητήρα και τα 460 άλογα της.

Τέλος, το Pilot Sport 4 S έχει ένα πρακτικό και αισθητικά όμορφο προστατευτικό ζάντας το οποίο σε πολλές περιπτώσεις αποτρέπει την επαφή μεταξύ της ζάντας και του κράσπεδου. Μιλώντας για τοποθέτηση, το νέο ελαστικό της Michelin είναι διαθέσιμο σε 34 διαστάσεις, για 19 και 20 ιντσών ζάντες, καλύπτοντας το 92% της αγοράς.

  • manowar

    Αγαπητε…………………………….τι οδηγησες παλι;;θες να ανταλλαξουμε επάγγελμα 😛 αγαπητε πες μου ,,ποσο πανεμορφα ειναι τα πάντα πανω σε αυτο το αυτοκινητο;;

    Μετα απο μια 5ετια υπαρξης της F80 F82 πλατφόρμας και με μερικα αναμενόμενα καλουδια στην αναρτηση και στην ecu επιδη εμεινε πισω στην ιπποδύναμη,, καταφερνει παρόλο που στην ευθεια πλεον ξεπερνιέται στις ικανοτητες μεσα στην ΠΙΣΤΑ που ειναι και το ζητουμενο ειναι ακομα το ταχυτερο σπορ αυτοκινητο ολης της μεσαιας κατηγορίας…η πιο πρόσφατη κοντρα μεσα σε κλειστη πιστα συνεβη αυτο https://youtu.be/Ra7DtMRoStI μετα τα καλουδια που δεχτηκε σε αναρτηση και ecu τα ριχνει στους παντες ακομα και με 100 ιππους λιγοτερους οπως αυτο το Amg που ειναι πυραυλος..αυτο δείχνει οτι στο ξεχωριστό κομμάτι του εργοστασίου το Μdivision το θεμα στησιμο σε ενα γρηγορο αυτοκίνητο ειναι σιγουρα για σεμινάρια για να καθονται να παρακολουθουν αλλοι κατασκευαστες με το αζημίωτο φυσικα

  • ionized

    ατιμα τυχερα του επαγγελματος! :)

  • spiros

    ΤΟ αρθρο θα έπρεπε να έχει τιτλο
    Οδηγούμε στο όριο στις Σέρρες τα Michelin Pilot Sport 4 S

    • morbid

      LOL.Μονα τους οδηγούνται τα λάστιχα;

  • κανονικα δεν θα επρεπε να εχουν το Μ4 με τα παλια michelin και μετα με τα καινουρια για να δουμε ποσο καλυτερα ειναι τα καινουρια ????
    παντως μιστερ αγαπητε…..μισηθηκες λιγο παραπανω σημερα !!!! :-D
    υ.γ τιμουλα και απο τι διαστασεις ξεκινανε τα συγκεκριμενα ???

  • θα πω μονο κακιες γιατι ζηλευω …
    κανονικα θα επρεπε να εχετε και αλλες 4 με 5 μαρκες ελαστικων και να κανετε το ιδιο τεστ για να δουμε ποιο ελαστικο ειναι καλυτερο …

  • θα πω μονο κακιες γιατι ζηλευω …
    κανονικα θα επρεπε να εχετε και αλλες 4 με 5 μαρκες ελαστικων και να κανετε το ιδιο τεστ για να δουμε ποιο ελαστικο ειναι καλυτερο …

  • θα πω μονο κακιες γιατι ζηλευω …
    κανονικα θα επρεπε να εχετε και αλλες 4 με 5 μαρκες ελαστικων και να κανετε το ιδιο τεστ για να δουμε ποιο ελαστικο ειναι καλυτερο …

  • Μάνος Μαμαλάκης

    ///Μμμ τυχερούληδες!!! Απόλαυση που τη ζηλεύουμεεε!!!

  • Anestis Genk

    Χωρίς να είμαι κάνας τρελός γνώστης…
    1- Έχω την εντύπωση πως σε αρκετά σημεία τα ελαστικά πλησίασαν το όριο.
    2- Έχω την εντύπωση πως αν δεν είναι track focused ένα αμάξι(μαζί με τα λάστιχα), στην πίστα φαίνεται λίγο.

  • Renesis1

    Από προσωπική εμπειρία 1 έτους με τα “απλά” Pilot Sport 4 που έχω στο 8άρι, έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος. Προφανώς τα 4S είναι αναβαθμισμένα για περισσότερα άλογα..

    • Mika

      Το βασικο, δεν ειναι αν ειναι καλα…Αλλα, αντεχουν να βγαζουν χιλιομετρα, στη πραξη???

    • Renesis1

      Σωστός, εγώ τουλάχιστον καταθέτω άποψη για 1 έτος και κάτι ψιλά.. Μέσα στη όλη κριτική να προσθέσω οτι όλες οι υπερστροφικές τροχιές που έχω κάνει, είναι soft και σε δρόμους σαπούνια για να μην τα καταστρέφω. Με αυτά τα δεδομένα, μέχρι στιγμής όλα καλά..

    • Mika

      να υποθεσω ειναι στις βασικες 18αρες του Rx8, 225/40/18??? Kοστος???

    • Renesis1

      Σωστά, με μια μικρή διόρθωση, είναι 225/45/18. Σεπτέμβρης 2016 η αγορά, στα 710 €.

    • Mika

      Σωστα, εχεις δικιο, 225/40/18 ειναι στο Α3 της μανας μου…
      Αουτς!!
      Καλα κανεις και τα προσεχεις!!!

    • Renesis1

      225/40/18 εργοστασιακές σε Α3?!.. Σε αυτές τις διαστάσεις νόμιζα οτι έπαιζε το S3..

    • Mika

      Ειναι extra στο Αmbition, απο 225/45/17 παει σε 225/40/18, αυτες με τις 7 διπλες ακτινες που εχουν τα S line και παλιοτερα τα RS μοντελα..

    • 1600 me 18ria ???? προσεχε μην σε πετυχει στο φαναρι κανα 1000ρι ματιζ και σε δικασει !!!! :-P

    • Mika

      1.8 T 160 αλογα ρε συ.

    • aαααα οκ !!! καπως ετσι εκανες το 1800ρι να εχεις επιδοσεις 1600ριου !!! καλα εισαι !!! :-P

    • Mika

      Σιγα ρε συ, ιδιο πλατος εχει, στο υψος του πελματος χανει, αρα λιγο στην ανεση..Κλαιν μαιν, αφου ειναι ναραμου ετσι!!!

  • Sensei Konstantinos

    Η ζήλια να ήταν ψώρα λεω εγω που έσκασα τώρα :P !!!

  • nteloss

    Το κουλο στην υποθεση ειναι οτι ενα alfa mito 1400 κυβικων με παρομοια ελαστικα γυρναει πιο γρηγορα
    https://youtu.be/SSxGGYC9Eqc

    • manowar

      Χαχαχαχα ποιο μιτο ρε;;εδω ο αλλος εκανε ζεσταμα στην αρχη..κανονικά ο μπλογκερ πρέπει να σου εξηγήσει την διαφορα των 2 βιντεο αλλα λενε αστονς μπας και μπει κανένα πιτσιρικι να γινουν κομεντς Και με το 320 το ε90 το περναω το μιτο οχι με το Μ4.. Σκεφτόσουν πολυ να το ανεβάσεις;; ανοιξε το βιντεο του Μ4 γιατι δεν καταλαβες μαλλον.. Εδω η τζουλια η qv πού είναι το κορυφαίο της αλφα τρωει φαπα απο το 4θυρο Μ3 συν 2 πόρτες στη πιστα και η πιπιλα αυτή θα το περάσει το Μ4 coupe? Χαχαχαχα.. Καλο

    • Στέλιος Ναούμ

      😂😂😂😂

    • nteloss

      Μαλλον εσυ δεν ειδες τα βιντεο.Ποσο γυρισε η bmw μετρησες?

    • nteloss

      Μαλλον εσυ δεν ειδες τα βιντεο.Ποσο γυρισε η bmw μετρησες?

    • manowar

      Επιμενεις να συγκρίνεις τα 2 αυτοκίνητα;; δίπλωμα εχεις καταρχας γιατι δεν ξερω και με ποιον μιλαω.. Οδηγας;; και αν επιτρέπεται τι;ρωταω γιατι δεν βρισκω τυχαίο το γεγονός οτι στο ιστορικό σου υπαρχουν σχόλια και απο κατω μια θετική ψηφο απο τον 75 αμερικα

    • nteloss

      Δεν συγκρινα τα αυτοκινητα, πως θα ηταν δυνατον να συγκρινω ανομοια πραγματα.Πιθανως εχεις καποιο θεμα αντιληψης για να πιστευεις κατι τετοιο.Δε μου ειπες σε τι χρονο γυρισε η bmw ομως

    • manowar

      Ο καθενας το οδηγαει το αυτοκίνητο διαφορετικά αλλος το παει ταπα αλλος του κάνει ζεσταμα και αλλος ειναι με εναν μεσα και τιυ ζαλιζει την πτσα επιδη το αμαξι δεν πρπει να ταλαιπωρηθεί οπως στην περίπτωση του αγαπητού με τον άλλο δίπλα.οποτε δεν μας αφορά τι χρονο εκανε.. Το ενλογο αυτοκίνητο με οτι και να το εχουν βαλει το χει περάσει από πάνω… Οποτε;;

    • nteloss

      Στον τιτλο παντως λενε οτι το οδηγουν στο οριο.Επισης δεν εχω δει ποτε δημοσιογραφο να λυπαται αμαξι στην πιστα.

    • manowar

      Το λεει μεσα δεν πρπει να ταλαιπωρηθεί το αυτοκίνητο ..δεν εχεις ανοιξει καν το βιντεο.. ξανα λεω τι συναιχιζεις την αντιπαράθεση διαφωνεις καπου;ξαναλεω το συγκεκριμενο αυτοκίνητο απο πανω ανήκει σε μια κατηγορία οπως ολα ,,ε σε αυτη την κατηγορια τα χει γλεντισει ολα στην πιστα μεσα….τι να συναιχισουμε να λεμε τωρα για το μιτο;το 1.4;εχεις δει πως κινείται ενα 1.4 140 αλογων με νορμαλ στήσιμο μεσα σε μια πιστα και ενα 3λιτρο 450 αλογων με υπερστησημο και Πίσω κίνηση;;τι να συναιχισουμε να λεμε ;;7 κυκλους θα φαει με 2 οδηγους το ιδιο ικανους..δεν λενε το ενα να το οδηγαει ο οζιε και το αλλο να το οδηγαει ο βενιζελος εχο τας φαει 30 κοντοσουβλια..κρυφοαλφιστακο τρολλακι προσπαθεις να μ το παιξεις δικαιος ηρεμος και καλμα ενω ξερω οτι τσουζεις αποδω μεχρι την οκλαχομα…εχω προβλημα και με την αντίληψη..κατευθειαν με το πρωτο σχολιο καταλαβα τι ρολο βαρας

    • nteloss

      Μιλησε κανεις για μιτο μαμα με 140 αλογα? Μαλλον εσυ δεν ειδες το αλλο βιντεο γατακι.1400 κυβικα ανεφερα μονο και τιποτα αλλο.

    • manowar

      μα δεν προκειται να ανοιξω το βιντεο με το μιτο γιατι ετσι κιαλλιως και το μιτο και το τζουλια και το τζουλιεττα και το στελβιο ρουφανε το κ@υλι απο την Μ4 cp..δεν εχει βρεθει ακομα αυτοκινητο ιταλικο εκτος λαμποργκινι και φεραρρι να περασει το Μ4 cp στην πιστα και επισης δεν υπαρχει ουτε σε χαρτη ιταλικο που δεν ειναι λαμποργκινι και φεραρρι να περναει την Μ4 gts..οποτε;;εχω καταλαβει οτι εισαι τρολλακι και εστειλες ενα βιντεο που η γνησιοτητα του και η αξιοπιστια του ειναι αμφιλεγομενη..και εγω μπορω να μπω μεσα και να πω οτι το γυρισα σε 7 δευτερα..το τεστ της τζουλιας εχει επισημοτητα ..με δημοσιογραφους με 1000 2

    • nteloss

      Οτι να ναι ομως!

    • manowar

      Αλφιστι……..ελα εχουμε και σοβαρες δουλειές πανε σε αλλο αρθρο ακομα εκει εμεινες

    • nteloss

      Σου ευχομαι να παρεις τη bmw και να σε πετυχω καποια στιγμη να σε τρολαρω με το 1400ρακι

    • manowar

      Χαχαχαχαχαχαχα…. Σε μια φορα θα σε βαλω μεσα στο 46 να δεις πως ειναι τα αυτοκινητα και οταν ανοιξεις την πόρτα να πατησεις ασφαλτο μου λες αν θα με πας σε πιστα με το 1.400..εγινε;;απο κρητη εισαι η μπα;

    • nteloss

      Πες μας ντε οτι εισαι κολλημενος bmwδακιας να το καταλαβουμε!
      Πιστεψε με δε θα μου πει τιποτα το 46, σε σχεση με το s2000 μου με τον κομπρεσσορα.Το 1400ρακι ομως που κανει τα 100-200 σε 10 δευτερολεπτα εχει να πει πολλα στην ε46

    • manowar

      Σιγα ρε tuners αμερικαν tuning…s2000 με κομπρεσσορα ειναι μο ο για να κανει επίδειξη ντονατ και burnout σε κανενα αεροδρόμιο μην σκοτωθεί κανενας ανθρωπος…οσο για το gay car της χρονια 2014 τη πιπιλα αυτη που λέγεται μιτο μην την αναφέρεις καθολου…να μου πεις nsx ναι ,,κοντραρει σε πιστα το Μ αλλα s2000;;;το s2000 εχει τις ικανοτητες που ειχε και το ε30 του 85.. δεν πιανει μπαζα στο gripαρισμα..ειναι οπως σ ειπα για κανα ντονατ..

    • nteloss

      Προφανως απο την απαντηση σου φενεται οτι δεν εχεις μπει ποτε σε πιστα με αμαξι και ζεις στο δικο σου ουτοπικο κοσμο.

    • manowar

      Καλα ναι ειναι και αυτο..αυτο που το πας;απο κρητη εισαι φιλε ;;η απο πανω;

    • PAO

      Εμπλεξες μ επιστημονα σε θεματα αυτοκινησης , κουραγιο σου ευχομαι φιλε

  • Mika

    Τη Μ4 και το πρασινο JCW τα ειδα να βγαινουν χτες απο τη Μαρινα Αλιμου χτες το μεσημερι προς Αμφιθεας, μαλλον γυριζαν στη βαση τους…

    Θα βγουν και σε μικροτερες διαστασεις, πχ για 18αρες ζαντες?