Οι αρχές της Σιγκαπούρης πήραν την απόφαση να βάλουν φρένο στην αύξηση των αυτοκινήτων. Η Σιγκαπούρη είναι ένα από τα ακριβότερα μέρη του κόσμου για να κυκλοφορεί κανείς με ΙΧ, με την LTA (Land Transport Authority), την αρμόδια ρυθμιστική αρχή της Χώρας, να ανακοινώνει πως από τον ερχόμενο Φεβρουάριο του 2018 θα μηδενιστεί το ποσοστό των νέων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, καθώς η Σιγκαπούρη αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λόγω της πυκνής δόμησης και των περιορισμένων ελεύθερων εκτάσεων. Το ποσοστό θα αναθεωρηθεί το 2020.

Σήμερα το ποσοστό αύξησης αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στη Σιγκαπούρη είναι στο 0,25%, με τους δρόμους να αποτελούν το 12% συνολικής έκτασης του κράτους. Αντίθετα με τα ιδιόκτητα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες, ο ρυθμός αύξησης των φορτηγών αυτοκινήτων θα παραμείνει στο 0,25% ετησίως μέχρι τον Μάρτιο του 2021, για να δοθεί χρόνος στις επιχειρήσεις να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων τους και να μειώσουν από μόνες τους τον αριθμό των επαγγελματικών οχημάτων που χρειάζονται.

Στη Σιγκαπούρη, ο πληθυσμός της οποίας έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 40% από το 2000, φτάνοντας τα 5,6 εκατομμύρια, ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας, κοστίζει περίπου τέσσερις φορές περισσότερο σε σχέση με το κόστος του ίδιου μοντέλου στην Ευρώπη.

Η γη στη Σιγκαπούρη είναι πολύτιμη για τις εμπορικές δραστηριότητες, ενώ οι τοπικοί αξιωματούχοι θέλουν να εξασφαλίσουν την μεγαλύτερη δυνατή παραγωγική χρήση του υπόλοιπου χώρου. Οι υποδομές στη Σιγκαπούρη είναι από τις πιο αποδοτικές παγκοσμίως και η κυβέρνηση έχει σκοπό να επενδύσει 17,5 δισ. ευρώ για τις σιδηροδρομικές και λεωφορειακές μεταφορές μέσα στα επόμενα 5 χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Σιγκαπούρη εφαρμόζεται ένα ιδιότυπο σύστημα για τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας. Οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. αγοράζουν τις άδειες, οι οποίες τους επιτρέπουν να κρατήσουν το όχημά τους για 10 χρόνια. Οι εν λόγω άδειες είναι περιορισμένες και δίδονται με πλειστηριασμό κάθε μήνα. Ενδεικτικό της ζήτησης είναι ότι στην τελευταία δημοπρασία, το κόστος μιας άδειας κυκλοφορίας για το μικρότερο όχημα που κυκλοφορεί ήταν στα 41.617 δολάρια Σιγκαπούρης (περίπου 26.000 ευρώ).

Να σημειωθεί πως οι αλλαγές αυτές δεν αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά την προμήθεια των ειδικών αδειών, δεδομένου ότι η ποσόστωση καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τον αριθμό των καταργημένων οχημάτων μετά το πέρας της δεκαετίας.

  • SAMURAI-66

    Οταν ζεις σε πολη-κρατος μεγεθους περιπου 5 φορες μικροτερη απο τον νομο αττικης με τον ιδιο ομως πληθυσμο…κοντα 5.5 εκ. ανθρωποι…πρεπει να λαβεις τα μετρα σου γιατι αλλιως θα εκραγεις!
    Το πληθος αυτοκινητων θα τους πνιξει αν δεν παρουν αποφασεις σωστες οπως μαζι θα κινδυνευουν και οι εν ζωη κατοικοι.
    Τουλαχιστον ειναι ανεπτυγμενη κοινωνια με υψηλο εισοδημα και νομους που σχεδον εφαρμοζονται με στρατιωτικη πειθαρχεια για να ελπιζουν σε καλο μελλον!

    • λογικα αν ειναι ειναι τοσο μικρο θα υπαρχει μετρο ή ακομα και με τα ποδια θα μπορεις να κανεις οτι δουλεια θες …ή ακομα και με το ασανσερ να εισαι καλυμμένος

  • gv

    πω πω δεν ηξερα οτι εχουν τετοια θεματα..
    παντως πρεπει να ειναι πολυ οργανωμενο κρατος γενικα..

    • γιατι το λες αυτο ;; υπονοείς κατι για την οργάνωση της ελλαδαρας μας ;;

    • shaoqing14

      Ακομα και τσιγαρο να τολμησεις να πεταξεις στον δρομο,πηγενεις κατευθειαν στο κρατητηριο και πληρωνεις ενα πολυ γερο προστιμο.Η σιγκαπουρη ειναι οπως το ελλαδισταν δηλαδη καμια σχεση!

  • a_f_a

    φοβερό μέρος με πολύ ενδιαφέρον αλλά τρομερή υγρασία.
    αψογες, όντως, υποδομές, ΜΜΜ.
    ομως ακόμα και τα ταξι δεν ειναι τόσο ετκολο να τα χρησιμοποιήσεις μιας και απαγορευεται να σηκώσεις το χέρι σου να το σταματησεις όπου θες. μόνο απο πιατσες μπορεις να το μισθώσεις. βεβαια, ωρες αιχμης στις πιατσες έχει κατι ουρες νααααααα από πελάτες.

    • shaoqing14

      Γενικως απο οτι εχω παρατηρησει οι ασιατες ντρεπονται να σηκωσουν το χερι τους σε σταση λεωφορειου ακομα και στα ταξι η στα εννιαθεσια βανακια και ο οδηγος σταματαει παντα στην σταση,και κοβει κινηση για να δει αν καποιος επιθυμει να επιβιβαστει!

    • προς τι αυτη η ντροπη του να υψωσεις το χερι ????

    • shaoqing14

      Ουτε και εγω την καταλαβαινω ειναι που ειναι οι ασιατες και ειδικα οι γυναικες ντροπαλες,αμα
      εχεις την τυχη και κατεβεις θα το διαπιστωσεις και μονος σου…..εχει πολλα ωραια και παραξενα αυτη η ηπειρος..

    • πραγματικα δεν μπορω να καταλαβω προς τι η ντροπη του να σκωσεις το χερι!!!!! :-P
      μακαρι να το καταφερω μια στιγμη στη ζωη μου…να το δω απο πρωτο χερι !!!! :-D

  • μπηκα στο google maps και πηγα να δω τι γινετε στις γεφυρες που την ενώνουν με την μαλαισια .. ηταν γεματοι πεζους που περναγαν για δουλεια στην συγκαπουρη αρα λογικα και τα παρκινγκ για μαλαισιανα ΙΧ θα ειναι πανακριβα .. γιατι σαν ελληνας σκεφτηκα οτι θα μπορουσες να βγαλεις ΙΧ με πινακιδες μαλαισιας και να μπαινεις σαν κύριος στην συγκαπουρη να κανεις τις δουλείες σου ..

  • xtra

    -ποδηλατακι ! :-) LIKE !

    • manowar

      Και υγεια

    • Vangelis

      Ναι αμε, γιατι απο το σημειο Α στο σημειο Β με ποδηλατο, μπορει να σε πιασει 50 φορες βροχη στο δρομο και αλλες 50 να βγαλει φουλ ηλιο.

    • xtra

      στο commuting ειναι το μυστικο : σπαστο ποδηλατακι σε συνδυασμο με Μ.Μ.Μ , πας παντου ;-)

  • δηλαδη με αυτες τις τιμες να υποθεσω πως το αυτοκινητο εκει ειναι ειδος πολυτελειας ???

  • Zero A6M

    Ουτε θελω ουτε μπορω να γινω Σιγακμπουρη.Ας γινω Βουλγαρια Ρουμανια Σλοβακια Τσεχια Ουγγαρια οσον αφορα το χωροταξικο κοκ αστυνομευση υγεια παιδεια αυτοκινηση…..διοτι εαν δεν το εχετε καταλαβει ακομα ειμαστε προς Τουρκια Ιρακ μερια με την ταση για βουλγαροποιηση σε μισθους και οσον αφορα τα μηχανακια πακισταν μπαγκλαντες ινδια…….και ΜΜΕ (εκτος κουτσου μετρο) για κλαματα ναχαμε να λεμε…………Σιγκαμπουρισταν.Και ενα μπραβο στους αρμοδιους που εφτιαξαν τραμ πανω στο κυμα για τον καθε πικραμενο τραμιστα!

    • Anestis Genk

      Πακιστάν Τουρκία έχουν βαριά βιομηχανία και αυτοκινητοβιομηχανία (ειδικά η Τουρκία).
      Εμείς τα έχουμε ξεπεράσει αυτά. Δεν θέλουμε ούτε εργοστάσια όυτε δρόμους ούτε υποδομές ούτε τπτ εκτός από Cayene, εξοχικό και Μπουζούκια.

    • Zero A6M

      χαχαχχαχα σωστος ε βαλε μας καπου μεταξυ Γεωργιας Τατζικισταν με λιγο απο βενεζουελα……..λες και θα ιδρωσει το αυτι κανενος αλλα στα μπουζουκια πρωτοι ανατολιτες απλα εμενα δεν με καλυπτει να ακουω μεταφρασμενα αραβικα τραγουδια…….

    • Zero A6M

      Και δεν ειναι χολη αυτο που βγαζω την εχω βγαλει ολη μερα στον δρομο αν και πρεπει να μου εχουν μεινει ακομα 50cc να δωσω…μετα παμε για μεταμοσχευση μυαλου διοτι με την καθε μερα παραπανω παραμονη μου στο Ελλαδισταν το καψαμε το εργαλειο και καιει λαδια!

    • Anestis Genk

      https://www.autoblog.gr/2017/10/25/ellhnikh-lamborghini-gallardo-3-500-ippwn-ourliazei-stis-12-000-s-a-l/

      Αυτό είναι ένα κλασσικό παράδειγμα. Δεν έχουμε δρόμους και πίστες αλλά αμαξάρες έχουμε.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Φοβερή πόλη. Κρίμα όμως για αυτό.