1Πρόλογος

Σε μόλις λίγες ώρες από τώρα, τα μονοθέσια θα πατήσουν πίστα για τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά του Μεξικανικού Grand Prix. Η πίστα είναι αρκετά ιδιαίτερη για τις ομάδες και τους οδηγούς, όχι μόνο για την ξεχωριστή Πόλη του Μεξικού, αλλά κυρίως για το μεγάλο υψόμετρο, αφού τα μονοθέσια θα τρέξουν στα 2.220+ μέτρα, κάτι που συμβαίνει μία μόνο φορά τη χρονιά.

Αυτό σημαίνει πως τα set-up θα προσφέρουν τη μέγιστη κάθετη δύναμη, προκειμένου να εξισορροπηθεί ο κατά 20+% πιο αραιός αέρας. Επιπλέον, λόγω λιγότερου οξυγόνου, οι κινητήρες γίνονται πιο αδύναμοι, γι’ αυτό και τα turbo θα στροφάρουν περισσότερο από ποτέ, κάτι που ίσως οδηγήσει σε προβλήματα.

Όταν τα μονοθέσια κλήθηκαν να τρέξουν με τη μέγιστη κάθετη δύναμη, η Ferrari είχε το πλεονέκτημα, αν κοιτάξουμε στο Μονακό και την Ουγγαρία, με τη Mercedes να είναι η τρίτη δύναμη. Έτσι, η ομάδα του Brackley περιμένει μια δύσκολη μάχη με τη Scuderia και τη Red Bull, ωστόσο ακόμα κι έτσι ο Lewis Hamilton ενδεχομένως θα τερματίσει στους πέντε πρώτους, αν δε συμβεί κάτι απρόοπτο, για να κατακτήσει και μαθηματικά το πρωτάθλημα.

Ο Sebastian Vettel θέλει μόνο τη νίκη, αλλά κι έναν κακό αγώνα για τον Hamilton, ώστε να μειωθεί σημαντικά η βαθμολογική διαφορά και να έχει ξανά ελπίδες για τον τίτλο. Στη θεωρία, ο Γερμανός είναι μάλλον το φαβορί για τη νίκη, αλλά το Austin μας έδειξε ότι τα πράγματα μπορεί να είναι διαφορετικά στην πράξη.

Η Red Bull φαντάζει, επίσης, δυνατή, δίχως να νοιάζεται για τη μάχη του πρωταθλήματος των οδηγών. Ο Daniel Ricciardo εγκατέλειψε στον προηγούμενο αγώνα, και ο Max Verstappen δεν ανέβηκε τελικά στο βάθρο, έτσι οι δύο οδηγοί θα προσπαθήσουν ξανά να γευτούν τη σαμπάνια των νικητών.

Η Pirelli έχει διαθέσει φυσικά τις τρεις μαλακότερες γόμες στους οδηγούς, με τη Mercedes να είναι η πιο επιθετική κορυφαία ομάδα. Δύο θα είναι οι ζώνες του DRS. Το μοναδικό σημείο ανίχνευσης θα βρίσκεται στην έξοδο της στροφής 15, με τη πρώτη ζώνη να ξεκινά 323 μέτρα μετά τη στροφή 17, μέχρι τα φρένα της πρώτης στροφής, και τη δεύτερη 116 μέτρα μετά τη στροφή 3, μέχρι τα φρένα για τη στροφή 4.

2Μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά

3Το αξιομνημόνευτο «1-2» της Ferrari, το 1990

4Η τριπλή μάχη των Vettel, Verstappen και Ricciardo, το 2016

5Ένας πολύ κακός αγώνα για τον Vettel, το 2015

6Οι δηλώσεις των οδηγών