Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αναμένεται να κατακλύσουν την αγορά μέσα στην επόμενη δεκαετία, ο ΟΠΕΚ σε νέα έκθεσή του, υποστηρίζει πως αυτά θα οδηγήσουν στη μείωση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου, κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2030.

Ο ΟΠΕΚ θεωρεί επίσης πως η ζήτηση για ακατέργαστο πετρέλαιο θα αυξηθεί τα επόμενα δύο χρόνια πιο αργά από ό, τι αναμενόταν προηγουμένως, καθώς η ανάκαμψη των τιμών λόγω της επιστροφής του ΟΠΕΚ στη διαχείριση της προσφοράς τονώνει την ανάπτυξη της παραγωγής εκτός του ομίλου.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η ετήσια μακροπρόθεσμη έκθεση του ΟΠΕΚ προβλέπει χαμηλότερη ζήτηση, αλλά έρχεται σε μια χρονιά που φαίνεται να αποτελεί “σημείο ανατροπής” για τα ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με την BHP. Μόνο λίγα χρόνια, έχουν πέρασε από τότε που τα ηλεκτρικά οχήματα “ήταν εντελώς αδύνατο, πρακτικό, και δεν είναι ιδιαίτερα ωραίο, να αντιπροσωπεύει μια έγκυρη επιλογή για μια εξειδικευμένη ομάδα πελατών”, ανέφερε ο ΟΠΕΚ στην έκθεση.

Ο ΟΠΕΚ δήλωσε ότι η πρόβλεψη της έκθεσης ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί σε 111,1 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd) το 2040 θα μπορούσε να περιοριστεί στα 108,60 εκατομμύρια bpd εάν τα ηλεκτρικά οχήματα υιοθετούνται ευρύτερα από ό, τι εκτιμάται στην υπόθεση αναφοράς της έκθεσης. Επιπλέον, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου εκτιμάται ότι θα κυμανθεί γύρω από αυτό το επίπεδο στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2030, ανέφερε ο ΟΠΕΚ.

Ωστόσο, ο ΟΠΕΚ δεν ανησυχεί, λέγοντας ότι η χρήση πετρελαίου δεν θα κορυφωθεί ακόμα και αναμένεται να ανέλθει το μερίδιο αγοράς της στο 46% το 2040 από 40% το 2016. Ο οργανισμός προβλέπει πως μόλις το 8% του παγκόσμιου στόλου ελαφρών οχημάτων θα είναι ηλεκτρικό μέχρι το 2040, ενώ το Bloomberg New Energy Finance πιστεύει πως το 1/3 των Ι.Χ αυτοκινήτων θα είναι μέχρι τότε πλήρως ηλεκτρικά.