Η Formula 1 θέλει να βάλει τέλος στα προβλήματα που υπάρχουν με τους σημερινούς κινητήρες, όπως το κόστος και ο ήχος. Οι προτάσεις για τα power units του 2021 έχουν πέσει στο τραπέζι, με τις αντιδράσεις να είναι ανάμεικτες. Aston Martin, Red Bull, Ilmor και Cosworth είδαν θετικά τις ιδέες, ενώ αντίθετα η Mercedes, Ferrari και Renault δε συμφωνούν, με την ιταλική ομάδα να απειλεί με αποχώρηση από το άθλημα.

Ο Ross Brawn έχει ένα μεγάλο μέρος της ευθύνης για τους προτεινόμενους κανονισμούς, και ο Βρετανός δηλώνει τώρα λίγο σοκαρισμένος από το κύμα αντιδράσεων που υπήρξε, ενώ τονίζει πως δεν είχε σκοπό να προκαλέσει τέτοια αναστάτωση, αφού δεν είναι μικρό πράγμα να απειλεί η Ferrari με αποχώρηση από τη Formula 1.

Ήταν λίγο σοκαριστική η αντίδραση που είχαμε. Ως αποτέλεσμα, θα μπορούσαμε να το παρουσιάσουμε διαφορετικά. Όμως, δεν προέβλεψα ότι η αντίδραση θα ήταν τόσο δυνατή. Είχαμε ακόμα μία συνάντηση από τότε κι έκανα το συγκεκριμένο σχόλιο. Αν αυτό ήταν που προκάλεσε τη μεγαλύτερη αναστάτωση, τότε ζητώ συγγνώμη. Αλλά, ας μην ξεχνάμε τι προσπαθούμε να κάνουμε. Αν ένιωσαν άβολα με τον τρόπο που το παρουσιάσαμε, τότε δεν το κάναμε επίτηδες.

Όσον αφορά τους φόβους για τυποποιημένους κινητήρες, ο Brawn θεωρεί ότι το κάθε power unit θα έχει τη δική του ταυτότητα, απαντώντας έτσι και στις ανησυχίες της Ferrari.

Αναγνωρίζω ότι είναι σημαντικό να διατηρήσουμε την ταυτότητα ενός κινητήρα Ferrari ή Mercedes. Πρέπει να μπορούν να πουν: «Αυτός είναι ο κινητήρας μας.» Δε νομίζω ότι έχουμε περάσει αυτό το όριο, τώρα η πρόταση είναι στο τραπέζι και πρέπει να συναντηθούμε και να καταλάβουμε με τι είναι άνετοι και με τι όχι. Όλοι οι κατασκευαστές προτιμούν ένα μεγάλο κομμάτι της πρότασης, αλλά δεν είναι πάντα το ίδιο κομμάτι.

Ο 62χρονος επισημαίνει πως η Formula 1 είναι ανοιχτή σε όλες τις προτάσεις, αρκεί βέβαια αυτές να ικανοποιούν τους στόχους. Οι λύσεις που είδαμε σε καμία περίπτωση δεν είναι μόνιμες, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένουμε έστω και μικρές αλλαγές στο μέλλον.

Αν ένας κατασκευαστής μπορεί να αποδείξει ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος από αυτόν, μπορεί να το προτείνει. Ότι, δηλαδή, είναι πιο φθηνός, πιο ελκυστικός για τους οπαδούς, ότι είναι κάτι με το οποίο ένας νέος κατασκευαστής θα μπορούσε να ασχοληθεί. Αν υπάρχει κάτι τέτοιο, γιατί όχι; Δεν έχουμε παντρευτεί τις συγκεκριμένες προτάσεις. Με τις γνώσεις και τη δουλειά που έχουμε κάνει, πιστεύουμε ότι αυτές είναι οι λύσεις που μπορούν να δουλέψουν. Αν κάποιος έχει άλλη λύση που πιστεύει ότι θα έχει τον ίδιο στόχο, δε θα πούμε όχι.

  • Βασιλης

    Αν ένας κατασκευαστής μπορεί να αποδείξει ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος από αυτόν, μπορεί να το προτείνει. Ότι, δηλαδή, είναι πιο φθηνός, πιο ελκυστικός για τους οπαδούς, ότι είναι κάτι με το οποίο ένας νέος κατασκευαστής θα μπορούσε να ασχοληθεί. Αν υπάρχει κάτι τέτοιο, γιατί όχι; Δεν έχουμε παντρευτεί τις συγκεκριμένες προτάσεις.

    Answer=V12

    • πιστευω V8 ειναι η λυση…..

    • Βασιλης

      Τουλαχιστον οχι v6 turbo

    • V6 turbo ειναι η λυση για τα εργοστασια πιστευω…..αλλα δεν θα αρεσει στον κοσμο πιστευω…. :-D

  • Όλες οι πλευρές που σχετίζονται με το τομέα κινητήρων της F1 έχουν κάτι να πούνε για τους νέους κανονισμούς, οι οποίοι προωθούνται για το 2021……….
    Με τις Mercedes, Renault και Ferrari να εκφράζουν κάποιες ανησυχίες σχετικά με το κόστος (Γερμανοί και Γάλλοι) και την “ταυτότητα” των κινητήρων (Ιταλοί) με την προώθηση κάποιων fix τμημάτων στα PU.
    Από την άλλη, RBR, Ilmor και Aston Martin είναι θετικοί για αυτούς τους νέους κανονισμούς.
    Το θέμα είναι ότι οι Wolff και Marchionne έχουν απόλυτο δίκαιο, γιατί σίγουρα το κόστος θα είναι μεγάλο, λόγω των νέων ουσιαστικά PU και η “ταυτότητα” των νέων PU θα χαθεί αν προωθήσουν κοινά μέρη.

  • Mika

    Πετωντας ετσι το μπαλλακι στους κατασκευαστες να προτεινουν τις δικες τους ιδεες, κινδυνευει η κατασταση να γινει μυλος!!!Γιατι ο καθενας θα προτεινει αυτο που τον βολευει….
    Αλλα τη Ferrari μη τη φοβασαι Ross, κι αλλες φορες τα εχει πει επι Μοντεζεμολο κι ακομα εδω ειναι…

    • rantaplan

      Ναι, είναι ακόμα εδώ άλλα ήταν ο Μοντετζέμολο και όχι ο πουλοβεράκιας που είναι και λίγο απρόβλεπτος.

  • nikos avramides

    Οι αυτοκινητοβιομηχανιες δεν θελουν ανταγωνισμο,ολα γιαυτους γινονται.
    Η λυση ειναι μια.
    Χωρια κατασκευαστες σασι και χωρια κατασκευαστες κινητηρων.
    Να δεινουν σασι η κινητηρες σε ιδιωτικες ομαδες.τελος

  • nikos avramides

    Οι αυτοκινητοβιομηχανιες δεν θελουν ανταγωνισμο,ολα γιαυτους γινονται.
    Η λυση ειναι μια.
    Χωρια κατασκευαστες σασι και χωρια κατασκευαστες κινητηρων.
    Να δεινουν σασι η κινητηρες σε ιδιωτικες ομαδες.τελος

  • nikos avramides

    Οι αυτοκινητοβιομηχανιες δεν θελουν ανταγωνισμο,ολα γιαυτους γινονται.
    Η λυση ειναι μια.
    Χωρια κατασκευαστες σασι και χωρια κατασκευαστες κινητηρων.
    Να δεινουν σασι η κινητηρες σε ιδιωτικες ομαδες.τελος

  • nikos avramides

    Οι αυτοκινητοβιομηχανιες δεν θελουν ανταγωνισμο,ολα γιαυτους γινονται.
    Η λυση ειναι μια.
    Χωρια κατασκευαστες σασι και χωρια κατασκευαστες κινητηρων.
    Να δεινουν σασι η κινητηρες σε ιδιωτικες ομαδες.τελος

  • Mitsos Ribopaido

    Το μονο σωστό που κάνατε ειναι η αφαίρεση του MGU-H .. Ολα τα άλλα ειναι αλλαγές του κ@@ου
    Επίσης αφήστε τα v6 λές και ειμαστε αμερικανάκια στην νεβαδα , και φέρτε V8 τουλάχιστον, που κοντεύετε να μου το γυρίσετε σε κύκλο atkinson βλάκες…