1Νέα έρευνα της TomTom

H κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους αποτελεί ένα αυξανόμενο πρόβλημα σε πόλεις του κόσμου. Ορισμένες από αυτές, ωστόσο, έχουν λάβει μέτρα για τη μείωση της συμφόρησης. Μεταξύ αυτών, το Λονδίνο, το οποίο επιβάλλει ένα ειδικό τέλος στα περισσότερα οχήματα που κινούνται σε μια καθορισμένη ζώνη όπου παρατηρείται μεγάλη κίνηση.

Ωστόσο κάποιες άλλες πόλεις δεν έχουν βρει ακόμα μια εφαρμόσιμη και αποτελεσματική λύση για να βελτιώσουν την κίνηση στους δρόμους.

Η TomTom, μια εταιρεία πλοήγησης και χαρτογράφησης, κατέταξε τις ευρωπαϊκές πόλεις με τη μεγαλύτερη κίνηση στους δρόμους. Η εταιρεία συνέλεξε δεδομένα για εννέα χρόνια και έδωσε σε κάθε πόλη ένα ποσοστό συμφόρησης στα 100.

Η ετήσια βαθμολογία, η οποία ενημερώθηκε πρόσφατα με τα δεδομένα του 2016, δείχνει πόσο επιπλέον χρόνο χρειάζεται κάποιος για να μετακινηθεί στην κάθε πόλη. Η Αθήνα παρουσιάζει μία κακή εικόνα, η οποία μάλιστα χειροτέρεψε μέσα σε ένα χρόνο.

Σύμφωνα με την εταιρία, οι οδηγοί παγκοσμίως ξοδεύουν κατά μέσο όρο περισσότερες από 8 ημέρες από τη ζωή τους κάθε χρόνο κολλημένοι στο μποτιλιάρισμα, με την πόλη του κόσμου με το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα να είναι αυτή του Μεξικό, με δείκτη κυκλοφορίας 66%. Αυτό σημαίνει πως κάποιος ξόδεψε 66% περισσότερο χρόνο για να μετακινηθεί μέσα στην πόλη στις ώρες αιχμής απ’ ότι θα ξόδευε σε χρονικές στιγμές, που η κυκλοφορία είναι ομαλότερη. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 7% σε σχέση με πέρυσι, αποκαλύπτοντας ότι χρόνο με το χρόνο η κατάσταση στους δρόμους του Μεξικό γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη.

Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκαν συνολικά 390 πόλεις από 48 χώρες, οι οποίες συγκέντρωσαν μεγάλα ποσοστά κυκλοφοριακής συμφόρησης μέσα στο 2017. Στην Ευρώπη η πόλη με την μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι το Βουκουρέστι με 50%, και ακολουθούν η Μόσχα (44%), η Αγία Πετρούπολη (41%), το Λονδίνο (40%), η Μασσαλία (40%), η Ρώμη (40%), το Παρίσι (38%), οι Βρυξέλλες (38%), το Μάντσεστερ (38%) και Αθήνα (37%). Συγκεκριμένα:

215. Νίζνι Νόβγκοροντ

To Νίζνι Νόβγκοροντ είναι η πέμπτη πιο πυκνοκατοικημένη πόλη στη Ρωσία. Έλαβε βαθμολογία 32%, πράγμα που σημαίνει ότι οι οδηγοί χρειάζονται 32% περισσότερο χρόνο ταξιδιού για να φτάσουν στον προορισμό τους μέσα στην πόλη.

314. Αμβούργο

Το Αμβούργο, στη Γερμανία έλαβε βαθμολογία 33%, αύξηση 3% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.

413. Νάπολη

Η Νάπολη της Ιταλίας έλαβε βαθμολογία 33%, ποσοστό υψηλότερο κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες από το προηγούμενο έτος.

512. Κολωνία

Η Κολωνία στη Γερμανία, ξεπέρασε τη Νάπολη με βαθμολογία 34%. Αυτό είναι ένα μεγάλο “άλμα” αφού το 2015 το αντίστοιχο σκορ ήταν 30%.

611. Βαρσοβία

Η Βαρσοβία, στην Πολωνία, εξασφάλισε βαθμολογία 37%, ποσοστό το οποίο αντιστοιχεί σε βελτίωση 1% σε σύγκριση με το 2015.

710. Αθήνα

Η Αθήνα, “κέρδισε” το ίδιο ποσοστό με τη Βαρσοβία (37%) αλλά είναι γεγονός ότι η κυκλοφοριακή συμφόρηση αυξήθηκε στην πόλη από το 2015.

89. Μάντσεστερ

Το Μάντσεστερ, στην Αγγλία, έλαβε βαθμολογία 38%, η οποία διαφέρει μόλις μία ποσοστιαία μονάδα από το 2015.

98. Βρυξέλλες

Οι Βρυξέλλες σημείωσαν βαθμολογία 38%, αύξηση 3 ποσοστιαίων μονάδων από το προηγούμενο έτος.

107. Παρίσι

Το Παρίσι “κέρδισε” επίσης 38%, αύξηση 2 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

116. Ρώμη

Η Ρώμη είναι γνωστό ότι έχει πρόβλημα κυκλοφορίας. Η πόλη εξασφάλισε ένα αρκετά υψηλό ποσοστό (40%), αύξηση 2 ποσοστιαίων μονάδων από το προηγούμενο έτος.

125. Μασσαλία

Η Μασσαλία, στη Γαλλία, έλαβε βαθμολογία 40%, αύξηση 2 ποσοστιαίων μονάδων από το 2015.

134. Λονδίνο

Το Λονδίνο προσπάθησε να μειώσει την κυκλοφορία με ένα σύστημα τιμολόγησης της συμφόρησης στους δρόμους αλλά εξακολουθεί να έχει πρόβλημα. Εξασφάλισε βαθμολογία 40%, μια αύξηση 2 ποσοστιαίων μονάδων από το προηγούμενο έτος.

143. Αγία Πετρούπολη

Η Αγία Πετρούπολη στη Ρωσία, έλαβε βαθμολογία 41%, μία ποσοστιαία μονάδα πιο πάνω από το προηγούμενο έτος.

152. Μόσχα

2. Η Μόσχα έλαβε το ίδιο σκορ με το 2015, 44%. Παρά τα μεγάλα προβλήματα κυκλοφορίας στην πόλη, η TomTom της έδωσε το βραβείο στάθμευσης. “Οι οδηγοί της Μόσχας έχουν επωφεληθεί από την εφαρμογή μιας νέας πρωτοβουλίας για έξυπνες μεταφορές, σε συνδυασμό με σημαντικές αλλαγές στην πολιτική στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένης της τιμολόγησης”, δήλωσε η TomTom στην ιστοσελίδα της, προσθέτοντας ότι “αυτές οι αλλαγές έχουν μειωμένο χρόνο αναζήτησης για χώρο στάθμευσης κατά 65%”.

161. Βουκουρέστι

Το Βουκουρέστι, στη Ρουμανία, έχει τη χειρότερη κίνηση στην Ευρώπη, με σκορ 50%. Η πόλη κατάφερε μία τεράστια αύξηση 7 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.

17Παγκοσμίως

Παγκοσμίως, μετά την πόλη του Μεξικό ακολουθεί η Μπανγκόκ (61%), η Τζακάρτα (58%), η Τσονγκτσίνγκ (52%), το Βουκουρέστι (50%), η Κωνσταντινούπολη (49%), η Τσενγκντού (47%), το Ρίο ντε Τζανέιρο (47%), η Ταϊνάν (46%) και το Πεκίνο (46%). Η Αθήνα βρίσκεται στην 41η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, ενώ η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στην 111η θέση της παγκόσμιας κατάταξης με 25%. Αναλυτικά τα αποτελέσματα μπορείς να τα βρεις εδώ.

  • Mika

    Eιμαστε πολυ large, και στο Top 10, οι Αθηναιοι, τρομαρα μας!!!

    • Scooby r22b

      Ζητώ η Κηφισίας ✊

    • Mika

      Και το ποταμι!!!

  • MAZDA RX-7 FD3S

    Εμενα παντως μου φαινετε περιεργο, μεσα στην κριση να υπαρχει τετοια κινηση, δηλαδη εαν δεν υπηρχε κριση θα ημασταν Κινα !

    • εχω κανει το 2004 μελισσια-ψυχικο… μηνα φεβρουαριο..με ψιλοβροχο και ακομα να γινοντε εργα για τους ολυμπιακους αγωνες….σε 2 ωρες και 15 λεπτα !!!!!!!!!!! ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΞΕΧΑΣΩ ΠΟΤΕ !!!!

      υ.γ 8 μερες κολλημενοι στο μποτιλιαρισμα……..ο ορισμος της απολαυσης της οδηγησης που λενε οι πολεμιοι των αυτονομων οχηματων!!! ;-)

    • Anestis Genk

      Είναι misallocation of resources. Υπάρχει η γαμάτη λύση του να έχεις σούπερ ΜΜΜ, να έχεις ρημοτομία, να μην χρειάζεσαι μετακινήσεις κτλ, να μην έχεις το Αθήνα==Ελλάς, αλλά όχι επιλέγουμε ρίχνουμε απιθανοεκατομμύρια για τα αυτόνομα γιατί βασική μας προτεραίοτητα είναι τα γκατζετάκια που μετά λέμε πόσο αδύνατη είναι η ζωή μας χωρίς αυτά. Με bonus τις παρακολουθήσεις.

      Αλλά πες πως αυτά που λέω “δεν γίνονται”, ο λόγος που λέμε όχι σε αυτόνομα δεν είναι επειδή γουστάρουμε να κολλάμε στην κίνηση, αλλά επειδή είναι πολύ πιθανό να καταργηθεί η οδήγηση μετά, οπότε καλό είναι να μην αφήνεις πορτούλες ανοιχτές.

    • η οδηγηση θα υπαρχει σε κλειστους χωρους για να την απολαυσετε !!! :-D

      και αυτο θα γινει…γιατι εκει εξω κυκλοφορουν πολλοι χαροι που κανονικα ουτε σε ΜΜΜ δεν θα επρεπε να μπουνε….

  • vaggscoobys

    Εγώ όταν έφυγα απο Αθηνα το 2014,η πόλη ήταν άδεια!Ειδικα την διετία 12-13 ακομα περισσοτερο.Μετα με τα πετρέλαια αρχισε να γεμίζει με γεωμετρικη πρόοδο.Προσφατα που πηγα έπαθα σοκ απ την κίνηση.