Από τα μέσα της σεζόν περιμέναμε πως θα υπάρξουν αλλαγές στα ελαστικά για την ερχόμενη σεζόν. Φέτος, αυξήθηκαν οι διαστάσεις, προκειμένου να αυξηθούν σημαντικά τα επίπεδα πρόσφυσης και τα μονοθέσια να γίνουν 5-6 δευτερόλεπτα ταχύτερα συγκριτικά με αυτά του 2015. Επιπλέον, οι γόμες έγιναν λίγο πιο σκληρές, αφού η Pirelli φοβήθηκε πως τα περσινά ελαστικά δε θα άντεχαν τα αυξημένα φορτία.

Έτσι, στους περισσότερους αγώνες, είδαμε μόλις ένα pit stop, αφού τελικά τα ελαστικά αποδείχθηκαν πιο σκληρά απ’ ό,τι περίμεναν οι περισσότεροι. Ο Ιταλός κατασκευαστής αποκάλυψε πως το 2018 τα μονοθέσια θα φορέσουν εφτά γόμες slicks ελαστικών, αντί για πέντε που είχαμε μέχρι φέτος. Όλα τα ελαστικά έγιναν πιο μαλακά συγκριτικά με πέρυσι, ενώ πλέον υπάρχει η ροζ hypersoft γόμα, όπως μας είχε προϊδεάσει η εταιρεία.

Το «ουράνιο τόξο» ολοκληρώνει μία πολύ σκληρή γόμα, η οποία θα πάρει το πορτοκαλί γόμα της φετινής σκληρής, ενώ η σκληρή του 2018 θα φέρει πάνω της το μπλε χρώμα. Ο επί κεφαλής του αγωνιστικού τμήματος, Mario Isola, δήλωσε:

Είναι η μαλακότερη γόμα που είχαμε μέχρι στιγμής στη Formula 1. Αποφασίσαμε, όχι απλώς να μετακινήσουμε όλο το εύρος κατά μία μαλακότερη γόμα, αλλά να εισάγουμε και μία ακόμα πιο μαλακή γόμα, την ροζ hypersoft. Είναι προφανώς μία γόμα που αναπτύξαμε για πίστες με πολύ μικρή φθορά. Το καταλάβαμε αυτό, μετά από τις μοναδικές συνθήκες της φετινής σεζόν, ότι κάποιες από τις φετινές γόμες ήταν ίσως συντηρητικές.

Τα ελαστικά που έχουμε δημιουργήσει για το 2018 το αντιμετωπίζουν αυτό, σύμφωνα με τον στόχο του να έχουμε δύο pit stops στις περισσότερες πίστες. Ωστόσο, η θεμελιώδης ιδέα του σχεδιασμού των ελαστικών δεν έχει αλλάξει για την επόμενη χρονιά, διατηρώντας τα χαρακτηριστικά που όλοι οι οδηγοί εκτίμησαν φέτος, επιτρέποντάς τους να πιέσουν σκληρά από την αρχή μέχρι το τέλος κάθε stint.

Η πρώτη γεύση των νέων ελαστικών θα παρθεί από τις ομάδες και τους οδηγούς στο τελευταίο φετινό τεστ, στις 28-29 Νοεμβρίου στην πίστα του Abu Dhabi.

  • Γιώργος Βαρδου

    στα ελληνικά, τι ονομασίες προτείνετε;
    Πολύ σκληρή, σκληρή, μεσαία, μαλακή, πολύ μαλακή, εξαιρετικά μαλακή, υπέρ μαλακή (;)
    Τα ελαστικά γιατί τα παρουσιάζουν με τόσο χαμηλό προφίλ; τα ενδιάμεσα και βρόχινα να φανταστώ θα παραμείνουν πάνω κάτω το ίδιο

    • Akis-F1 FAN

      Οι παρουσιαστές της ερτ ήδη τραβάνε τα μαλλιά τους ;-P Εδώ φέτος και τους έπαιρνε 5 λεπτά για να βρουν πως να πούνε την ultrasoft…φαντάσου του χρόνου τι έχει να γίνει χαχα

    • Kalathakia

      Θα κλαίμε του χρόνου. Μέχρι να διαλέξουν πιο ελαστικό φόρεσε κάποιος, θα έχει ξανα μπει για pit stop.

    • Για να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις με τις δύο μαλακότερες γόμες, εμείς (θα) τις γράφουμε hypersoft και ultrasoft. Τις υπόλοιπες πέντε γόμες κανονικά, δηλαδή πολύ μαλακή, μαλακή, μέση, σκληρή και πολύ σκληρή, αφού δεν μπορεί να δημιουργηθεί σύγχυση σε αυτές.

      Αντίθετα, οι hypersoft και ultrasoft μπορούν να μπερδέψουν αν γραφτούν στα ελληνικά, αφού ο καθένας μπορεί να δώσει μια διαφορετική ελληνική ερμηνεία. Μέχρι φέτος, γράφαμε την ultrasoft ως «υπέρ-μαλακή», επειδή δεν υπήρχε σύγχυση με τις υπόλοιπες γόμες.

      Ωστόσο, όπως ίσως έχεις προσέξει, ήδη γράφουμε hypersoft και ultrasoft. Δε νομίζω πως είναι κακό να χρησιμοποιούμε τις αγγλικές ονομασίες της Pirelli, ειδικά αν σκεφτείς ότι έτσι είναι αδύνατο να μην καταλάβει κάποιος σε ποια γόμα αναφερόμαστε.

  • Akis-F1 FAN

    Όσο υπάρχει ο κανόνας που τους υποχρεώνει να κάνουν τουλάχιστον 1 πιτ στοπ, οι σκληρές γόμες θα είναι άχρηστες. Εδώ φέτος και με το ζόρι κυριολεκτικά είδαμε τη μέση γόμα σε κάποιες πίστες με πολύ μεγάλη φθορά…τι να την κάνουν τη superhard του χρόνου ; Επίσης 7 γόμες είναι υπερβολή…5 είναι μια χαρά…είναι καλύτερο να έχουμε λιγες γόμες με μεγάλη σχετικά διαφορά στην απόδοση, για να μπλέκονται οι στρατηγικές…

  • Maleas George

    Θετικό ότι τις έκαναν όλες μαλακότερες από φέτος, για να γυρίσουμε στην περιοχή των 2-3 Πιτ στοπ. Ενδιαφέρουσες οι νέες προσθήκες, αλλά μένει να δούμε ποιες θα είναι οι πραγματικές χρονικές διαφορές μεταξύ των γομών σε κάθε πίστα. Μακάρι να είναι μεγάλες ώστε να υπάρχει στρατηγικό στοιχείο στους αγώνες.

  • Mika

    Νομιζω πραγματικα αχρειαστη η superhard….