Η επαυξημένη πραγματικότητα δεν είναι μια νέα μόδα. Ένα στροφόμετρο θα μπορούσε να πει κανείς είναι επαυξημένη πραγματικότητα αφού μας παρέχει επιπλέον πληροφορίες σχετικά με κάτι (τις στροφές του κινητήρα) από αυτές που μπορούμε να βιώσουμε μόνοι μας, από τον ήχο ή και τους κραδασμούς. Ok, ίσως έχω ξεχειλώσει αρκετά τον όρο, αλλά επί της ουσίας αυτό θέλει να κάνει η επαυξημένη πραγματικότητα, να μας παρέχει διακριτοποιημένες πληροφορίες και είναι από τα τεχνολογικά καλούδια που περιμένουμε να δούμε να διαδίδονται ευρέως την ερχόμενη δεκαετία.

Πριν όμως γίνουν καταναλωτικό αγαθό, όπως και πολλά άλλα πράγματα (πχ το GPS) χρησιμοποιήθηκε από την βιομηχανία και αρχικά στην πολεμική βιομηχανία συγκεκριμένα. Τεχνολογικοί γίγαντες επενδύουν αρκετά μεγάλα ποσά και η Porsche θέλει να αρχίσει να κεφαλαιοποιεί τις επενδύσεις στην επαυξημένη πραγματικότητα, δίνοντας παράλληλα και high tech εσάνς στο σέρβις της.

Στην ουσία ο τεχνικός που τα φοράει, “μοιράζεται” ό,τι βλέπει με τους προϊστάμενούς του, που τον καθοδηγούν στο σέρβις, παρέχοντάς του πληροφορίες που προβάλλονται πάνω στα γυαλιά, διαφορετικά θα μιλούσαμε απλώς για φορητές κάμερες. Το σύστημα δεν έχει δοκιμαστεί ακόμα και θα τεθεί σε εφαρμογή πρώτα σε ΗΠΑ και Καναδά το ερχόμενο έτος και τα πλεονεκτήματα είναι πως οποτεδήποτε κολλάει ο τεχνικός, υπάρχει στην άλλη άκρη της γραμμής ένας από το τμήμα υποστήριξης για να του δώσει την λύση.

Στην Ευρώπη οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές αλλά όταν μιλάμε για Βόρεια αμερική, ο πιο κοντινός γνώστης Porsche ίσως βρίσκεται εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά. Επιπλέον έτσι θα παρακολουθείται και η διαδικασία σέρβις για να μην γίνονται παραλείψεις και να εξακριβώνονται οι δυσκολίες, πράγμα που μπορεί να βελτιώσει αρκετά την ποιότητα.

Θα μειωθεί ο χρόνος του σέρβις αφού ο υπολογιστής θα καθοδηγεί τον τεχνικό και δεν θα χρειάζεται να εγκαταλείψει το πόστο του για τα ελέγξει το manual ή να πάρει τηλέφωνο. Προσωπικά εικάζω πως ίσως αλλάξει και την διαδικασία εκπαίδευσης αφού ως τώρα αυτή περιελάμβανε σεμινάρια, ενώ τώρα θα μπορεί να γίνεται σε πραγματικό χρόνο.

  • περιμενω τις πρωτες αντιδρασεις πως αυτα τα γυαλια παραβιαζουν την ιδιωτικοτητα του μηχανικου !!!!!!

    • Anestis Genk

      Κάτι παλαίμαχοι στην στάζι, αναρρωτιούνται γιατί τους κράζαν όταν τα κάναν αυτά ενώ τώρα που κάνουν οι καλιφορνέζοι είναι κουλ.

    • ειχαν γυαλια επαυξημενης πραγματικοτητας ??? καπου σε εχασα τελος παντων !!! :-P

    • Anestis Genk

      παρακολουθούσαν τι έκανε ο κοσμάκης, θα ζήλευαν τα cookies, την google και την παρακολούθηση των εργαζομένων.

    • αααα !! για τον ”μεγαλο αδερφο” μιλας !!!
      πραγματικα αυτο ειναι μια μεγαλη αληθεια….που ο κοσμακης αμα του το πεις στεγνα πως συμβαινει πλεον….τσιναει….οταν ομως δεν του το θυμιζεις……τα δινει ολα τα προσωπικα του δεδομενα απλοχερα !!!!

  • mixalhs7

    Για να δουμε στη πραξη πως θα παει

  • Smartass

    Όλο το ζουμί είναι η τελευταια πρόταση για έμενα.
    Αν βγει αληθινή η εικασία του κου αρθρογράφου θα προσλαμβάνονται τεχνικοί με στοιχειώδεις γνώσεις που σημαίνει χαμηλές αποδοχές. Με την χρήση αυτών των γυαλιών δεν χρειάζεται εκπαίδευση το προσωπικό. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομούνται χρήματα για την αμοιβή και την εκπαίδευση του προσωπικού που πρέπει να καταβάλει η Pors.
    Για να προλάβω τους φωστήρες. Πολύ καλός μου φίλος δούλευε πολλά χρόνια στο τμήμα εγγυήσεων της SAAB Eλλάδος. Συχνά πήγαινε όπως και άλλα στελέχη στην Σουηδία.
    Η SAAB Ελλάδος πλήρωνε τα έξοδα, εισιτήρια, διατροφή, ξενοδοχείο, διασκέδαση
    και βέβαια τον μισθό τους στην Ελλάδα. Όταν κόβονται όλα αυτά ο μόνος που έχει κέρδος είναι η εταιρία. Ο πελάτης είναι το σίγουρο θύμα.
    Στην φωτο είναι δυο ίδιες χάλκινες ρόδες στεγανοποιήσεις της τάπας ελαιολεκάνης.
    Η διαφορά είναι ότι την αριστερή την έσφιξε τεχνικός εξουσιοδοτημένου και την δεξιά
    εγώ.
    https://uploads.disquscdn.com/images/2432133e29476d557f332f5869b91b6a31d6bd201d8f3e0db714633c7cd897a1.jpg

    • Anestis Genk

      Το point με τις ροδέλες ποιο είναι; πως εσύ την τοποθέτησες πιο έκκεντρα;
      Αν η βίδα δεν είναι λίγο κωνική εκεί που πατάει η ροδέλα ώστε να κετράρει σωστά, θα έλεγα πως δεν έχεις made in Japan αμάξι, αλλά μερικές φορές είναι καλύτερα να μασάω παρά να μιλάω :P

    • panos

      made in japan = βουτυρο μεταλλο, οσοι εχουν μεινει εκπληκτοι
      οταν ειδαν σε γιαπωνεζικα τα μπουλονια των τροχων να
      κλωτσανε στο ξεβιδωμα !!! ξερουν..

    • εστω οτι εισαι μηχανικος αποτι καταλαβα….
      τους μηχανικους πχ της αντιπροσωπειας της πορσε εδω…..δεν τους πληρωνει ο αντιπροσωπος ???
      κατα 99.9% αυτο συμβαινει……αρα πως θα βγαζει λεφτα η ιδια η πορσε ????