Ο χειμώνας είναι μπροστά μας και καλό θα είναι να τοποθετήσεις τα χειμερινά ελαστικά στο αυτοκίνητό σου, ειδικά αν μένεις σε κάποια περιοχή που οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές για αρκετούς μήνες. Εσύ μπορεί να μην κάνεις πολλά χιλιόμετρα και να κρίνεις ότι δεν είναι απαραίτητο, ωστόσο τα καλοκαιρινά ελαστικά ενδέχεται να έχουν διαφορετική συμπεριφορά σε μία κρύα άσφαλτο.

Τα χειμερινά ελαστικά είναι ειδικά σχεδιασμένα για χαμηλές θερμοκρασίες και και μειωμένη πρόσφυση, και όλοι ξέρουμε πόσο σημαντική είναι η επαφή του αυτοκινήτου με τον δρόμο. Θέλεις να μάθεις τις πραγματικές διαφορές μεταξύ των θερινών και των χειμερινών ελαστικών; Ο Jason Fenske του Engineering Explained σού παρέχει όλες τις πληροφορίες.

  • Anestis Genk

    Στην Ελλάδα θεωρούμε τα ελαστικά (και γενικότερα την συντήρηση) κάτι σαν αναγκαίο κακό.
    Πάντως όσους ξέρω που τα δοκιμάσαν, είδαν διαφορά. Και δεν λέω για Φλώρινα…για Σαλονίκη λέω.

  • Dentdim

    16 χρόνια τώρα μέσα Νοεμβρίου περίπου αλλάζω σε χειμερινά. Σωστό το βίντεο σε όλα τα επίπεδα.Σε χιονισμένο οδόστρωμα δεν τίθεται καν θέμα συζήτησης οι διαφορές είναι χαώδεις.Από τον Απρίλιο και μετά τα καλοκαιρινά κερδίζουν σε όλα ,όπως επίσης αν σου τύχει ζεστή ξηρή χειμωνιάτικη μέρα και χρειαστεί να ταξιδέψεις πολλά χιλιόμετρα και εκεί χάνουν σε απόδοση τα χειμερινά.Σε όλες τις άλλες χειμερινές συνθήκες αν η θερμοκρασία είναι από 7 βαθμούς και κάτω όπως λέει και στο βίντεο πάλι τα χειμερινά είναι αυτά που αποδίδουν καλύτερα.Επίσης λόγω χάραξης πολλά χειμερινά ,ειδικά αυτά για suv είναι αρκετά πιο θορυβώδη από τα αντίστοιχα καλοκαιρινά.

    • Scooby r22b

      Είσαι απο τους λίγους που το κάνουν αυτό, μάλλον κάποτε ζούσες (η ζεις ακόμα) στο εξωτερικό.
      Όπως και να έχει συμφωνώ.

    • Dentdim

      Οχι Ελλάδα μένω ,Θεσσαλονίκη.Απλά ταξιδεύω πολύ τους χειμερινούς μήνες οπότε είναι αναγκαίο…

  • NIKOS HomoAkatastatus

    H τεχνολογία στα ελαστικά έχει προχωρήσει πολύ.ΔΕΝ χρειάζονται ούτε θερινά ούτε χειμερινά.
    Ούτε φυσικά να χρεώνεσαι 2 τετράδες ελαστικών,(τα οποία γερνούν σε αποθήκευση) και να ακούς μετεωρολογικό δελτίο μπας και προλάβεις να τα αλλάξεις.

    Φοράς τα νέα μοντέλα 4 εποχών, που έχουν βγάλει πολλές εταιρείες πλέον και καθάρισες.
    Φιλαράκι που με άκουσε,φόρεσε τα Goodyear Vector 4 seasons και στην Λάρισα με -19 βαθμούς χιόνι και πάγο πήγαινε τρένο και γέλούσε με τους άλλους που έκαναν πατινάζ.

    • Scooby r22b

      Νίκο συμφωνώ ότι έχει προχωρήσει, όμως οι βόρειες χώρες σίγουρα κάτι παραπάνω ξέρουν, και για να γίνω πιο συγκεκριμένος θα σου απαντήσω στο κάθε ένα ξεχωριστά:
      1)Οι 2 Τετράδες είναι επιπλέον έξοδα άλλα απαραίτητο όταν ταξιδέψεις (η ζεις) Κεντρική-βόρειο Ευρώπη κ.τ.λ. (αλλιώς κινδυνεύεις με πρόστιμο και ακινητοποιήσει του οχήματος).
      Επίσης όταν ζεις κάπου όπου ρίχνουν αλάτι στον δρόμο, τα χειμερινά ελαστικά έχουν σύνθεση να αντέχουν στο ψώριασμα (για τα 4 seasons δεν το γνωρίζω).

      2)Όταν τα ελαστικά αποθηκεύονται σωστά μπορούν να χρησιμοποιηθούν έως και 10 χρόνια (βάσει κατασκευαστή).

      3)Αν ο φίλος σου οδηγούσε με πάγο από -2°c έως 2°c θα είχε και αυτός πρόβλημα, δυστυχώς δεν υπάρχουν λάστιχα (ακόμα και αυτά με τα καρφιά) που να κρατάνε σε αυτές τις συνθήκες. Κάτω από -2°c όσο περισσότερο κρύο κάνει τόσο λιγότερο γλιστράει ο πάγος.
      Φιλικά.

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Πολλά από τα σημερινά ελαστικά 4 EΠΟΧΩΝ,έχουν την σήμανση
      ”mud and snow” καθώς ΚΑΙ την χιονονιφάδα….
      ΝΟΜΙΜΟΤΑΤΑ μπορούν να κινηθούν ακόμα και στις πιο βόρειες Χώρες,διότι έχουν πολύ εξελιγμένη γόμωση.
      Η οποια ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΤΑΙ σε μεγάλο φάσμα θερμοκρασιών,
      ακόμα και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

      Αυτό ΔΕΝ γίνεται ΟΥΤΕ με τα θερινά,ΟΥΤΕ με τα χειμερινά.
      Να σε πληροφορήσω πως πλέον οι πωλήσεις ελαστικών 4εποχών,έχουν ΕΚΤΟΞΕΥΘΕΙ στις βόρειες Χώρες.
      Και εταιρείες που ούτε καν είχαν τέτοια ελαστικά στην γκάμα τους,εξαναγκάστηκαν να εξελίξουν ειδικές νέες γόμες-μοντέλα….

      Η θερμοκρασία ΔΕΝ πάει αμέσως στους -19 ξέρεις.
      Κατεβαίνει σταδιακά και κινηθήκαμε σε ΜΕΓΑΛΟ ΦΑΣΜΑ θερμοκρασιών,από 10 βαθμούς που έπεφτε,μέχρι και -19.
      Επίσης και μέρες μετά την κακοκαιρία, που η θερμοκρασία ανέβαινε ΣΤΑΔΙΑΚΑ σε -5,-3,-2 βαθμούς κτλ-κτλ.
      Χωρίς κανένα φόβο γλυστρίματος.

      Γείτονες μου για μέρες είχαν κλειστεί στο σπίτι και άλλοι πάλευαν να βάλουν σαπιοαλυσίδες παγωμένοι,για να κάνουν κανά 2 χιλιόμετρα,μπάς και βγούνε σε πιο καθαρούς κεντρικούς δρόμους.
      Ελλάδιστάν 2017,υποτίθεται εποχή της ”πληροφορίας”.
      https://www.kwik-fit.com/assets/blog/Goodyear_Vector_4Seasons.jpg

    • Scooby r22b

      1) μέσα στην σήμανση mud and snow είναι η χιονονιφάδα http://cdn.drive.gr/sites/default/files/users/yk/north_american_marking_0.gif

      2)Στις βόρειες χώρες (Σκανδιναβία) όπου ταξιδεύω συχνά (και οδηγώ) λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων δεν έχω δει μέχρι τώρα 4 seasons, N°1 χειμερινό ελαστικό είναι το nokian hakkapeliitta, πίστεψε με έχουν μεγάλη διαφορά ιδιαίτερα αυτά με τα καρφιά https://www.tires-easy.com/medias/sys_master/images/images/hc9/h1e/8830282301470/nokian-hakkapeliitta-7-studded-016-tiresWatermarkFormat.png , και επαναλαμβάνω κάτι παραπάνω ξέρουν οι βόρειοι.

      3)Αν από τους -2°c εως τους 2°c πηγαίνατε τρένο (και Χωρίς κανένα φόβο γλυστρίματος!) παίζουν 2 σενάρια
      α) Η είναι κλάσεις ανώτερα απο τα hakkapeliitta τα vector!
      β) Η οι βόρειοι είναι κακοί οδηγοί στο χιόνι!

      Μακάρι να είναι τόσο καλά όσο γράφεις άλλα δύσκολα, σου μιλάω εκ πείρας στον πάγο εδώ και αρκετά χρόνια. . .
      https://uploads.disquscdn.com/images/93b1396e7ac293f10dd6e3a5ce235c6a19ce186b5391f0039e2a2f81a1012027.jpg

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Έλα ρε τρέλα Scooby, με θυμήθηκες κοντά στον Βόρειο Πόλο!Α χα χα χα χα χα δεν παίζεσαι!Να’σαι καλά! : )
      Πρέπει να έχεις δει μαγευτικά μέρη!
      ΔΕΝ έχουν όλα τα 4 seasons την χιονονιφάδα.
      Είναι πιο εξειδικευμένη σήμανση και για πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.
      https://www.goodyear.eu/corporate_emea/our-responsibilities/road-safety/winter-tire-recognition.jsp
      To Vector που ανέβασα στην φωτό το έχει.

      Mε συγχωρείς φιλαράκι, αλλά μου ανέφερες τα hakkapeliitta,που πολλά από αυτά τα μοντέλα φορούν καρφιά!
      Σε κάποιες Βόρειες Χώρες ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΗΚΕ η χρήση τους,διότι φθείρουν υπερβολικά τους δρόμους!

      Υπάρχουν πάμπολα video στο You Tube που δοκιμάζουν τα ΑΠΛΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ, ΜΕ ΤΑ 4ΕΠΟΧΩΝ,ακόμα και μέσα σε παγοδρόμια!
      Και συμπεριφέρονται εξαιρετικά πλέον τα 4εποχών,
      ΙΣΑΞΙΑ σε κάποιες δοκιμές με τα χειμερινά.

      Υ.Γ Όταν εννοώ πηγαίναμε ”τρένο” εννοώ σε λογικές ταχύτητες λόγω της κακοκαιρίας.
      Το δικό μου αυτοκίνητο είναι έτος 1995,ΧΩΡΙΣ
      ΕSP-TRACTION CONTROL κτλ-κτλ….
      Ούτε κατά φαντασίαν θα ξεκινούσε το αυτοκίνητο μου στους 0 ή -2 με πάγο κάτω,αν ήταν χάλια σε ποιότητα τα ελαστικά μου.

    • Scooby r22b

      Ευχαρίστησή μου να κάνω ανταλλαγή απόψεων.
      Αυτό που γράφεις για τα ελαστικά με καρφιά δεν ισχύει στην Νορβηγία απλώς πληρώνεις κάτι σαν τέλη (μόνο στον νότο), βόρεια όλοι σχεδόν με καρφιά.
      Εύχομαι να είναι όπως τα περιέγραψες και να υπάρχει μια γόμα για όλες τις συνθήκες.
      Να ‘σαι και να περνάς καλά.

    • Mika

      Like για την Aουνταρα ρε συ!
      :p

    • Scooby r22b

      Δεν είναι δική μου η Αουντάρα Mika, είναι μίας ξαδέλφης της γυναίκας μου ;-)
      Ευχαριστώ πάντως :-)

    • Mika

      Οπως και να εχει, τα σπαει!!
      :p

    • Dentdim

      Το πως κάποια all season ελαστικά πήραν το σήμα της χιονονιφάδας με ξεπερνά…Με αυτό το σήμα παύουν να είναι all season και μεταπηδούν στην κατηγορία των χειμερινών.Εκτός αν θυσιάστηκε ένας πολύ σοβαρός δείκτης δυνατοτήτων στον βωμό του marketing.Με απλά λόγια δεν θα ξεκινήσω ποτέ αργά το βράδυ Ιανουάριο μήνα να πάω Καστοριά από Φλώρινα μέσω Βίγλας με all season .Γιαυτό και τώρα φοράω Goodyear ultragrip performance gen-1( φορεμένα σε mini countryman 2017 all4).Επίσης καλοκαίρι δεν μπορώ να με φανταστώ με κάτι άλλο εκτός από τα michelin pilot sport 3 στο 208 gti.Τα all season είναι ένας εξαιρετικός συμβιβασμός αν μένεις νότια ή αν το καλοκαίρι δεν έχεις απαιτήσεις σε επιδόσεις.Τοτε ναι και εγώ μέχρι πέρσι στο Outlander που είχα φορούσα το καλοκαίρι τα υπέροχα goodyear eagle ls2 .All season ,αυτό που οι Καναδοί ορίζουν ως 3season…κάτι ξέρουν..

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Ξέρεις υπάρχει κάτι από την Αρχαιότητα,που λέγεται ΕΞΕΛΙΞΗ.
      Τα σημερινά all season, ΔΕΝ είναι πλέον ”συμβιβασμός” που εννοείς εσύ,αλλά είναι σχεδιασμένα να αποδίδουν,
      από τους +45 βαθμούς / -30 ΑΨΟΓΑ.

      Η τεχνολογία αλλάζει ραγδαία και έχουμε πολύ καλύτερες τεχνολογίες,ακόμα και σε 2 έτη διαφορά.
      Δεν ξέρω εσύ τι εννοείς ”επιδόσεις” σε -7, -15, -19 βαθμούς κελσίου.
      Μήπως θες να μπαίνουμε με απλά πολιτικά αυτοκίνητα,
      έχοντας full lock τιμόνια και 200 χλμ, όπως κάνουν τα πανάκριβα αγωνιστικά στα rallye, με λάστιχα όλο καρφιά;;

      Εγώ ξέρω πως το δικό μου το αρχαίο Celica, XΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ηλεκτρονικό βοήθημα,δεν έμεινε πουθενά ακόμα και στους -10 που ανέβηκα Πεντέλη τον περασμένο χειμώνα.
      Άν είχα το δικό σου Mini Countryman ΑLL4 τετρακίνητο κιόλας, με τα ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΑLL SEASON που υπάρχουν,
      θα έφευγα για Βόρειο Πόλο.

      3 γνωστοί μου που τα φόρεσαν,με ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ σε χιόνι-πάγο,έμειναν χαζοί από την απόδοση τους.
      Ο ένας από εμάς, έκανε διαδρομές στους -19 στην Λάρισα και σε Χωριά του Ολύμπου,με μπροστιοκίνητο ΟPEL ASTRA 1.4 του 2006.
      Και το κουφό είναι, πως ακόμα ΚΑΙ το καλοκαίρι στους
      30-35-40 βαθμούς, αποδίδουν άψογα με απίστευτη
      ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΝΤΟΧΗ σε ΦΘΟΡΑ.
      https://youtu.be/2cgtmmtsqFA
      https://youtu.be/QtUbo3K6F-k

    • Dentdim

      Ok έχουμε διαφορετική αντίληψη στο τι εστι άψογη συμπεριφορά και σαφώς διαφορετικές εμπειρίες….

  • Ο Μπαφοντίνας

    Μεταχειρισμένα επώνυμα χειμερινά ή καινούρια no name (ROYAL BLACK ή και ”κινέζικα” με πιστοποίηση EU);

    • Scooby r22b

      Εξαρτάται την κατάσταση (χιλιόμετρα, χρονολογία κ.τ.λ.) + διαφορά τιμής.
      Αν σου βγαίνει οικονομικά βάλε τα επώνυμα (προσωπική άποψη).

  • Tony T

    μεγάλο θέμα ανοίγεται…
    αν ζούσα βόρεια Ελλάδα θα το έκανα οπωσδήποτε…
    αλλά Αττική και Πελοπόννησο δύσκολα να διατηρηθεί πάνω από λίγες ώρες η θερμοκρασία κάτω από 7 βαθμούς….
    Και δεν είναι το θέμα του θορύβου αλλά της απόδοσης….

    τώρα βέβαια με μια νιφαδα χιόνι οι μισοί θα κολλήσουν στην Κηφισίας αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με χειμερινά ή καλοκαιρινά, αλλά με τη βλακεία του χρήστη….

    για εμάς εδώ τους ψαγμένους η λύση είναι ή να αλλάζουμε λάστιχα ή σε ακραίες συνθήκες να τα κλείνουμε μέσα…… Για να μην γινόμαστε σαν τους άλλους…..

    • παντως αν δεν φορας πανω απο 17ρα…στην περιπτωση σου οι αλυσιδες ειναι η τελεια λυση !!!! αλλα τι λεω……ποσοι ξερουν να βαζουν αλυσιδες…….

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Άσε τις αλυσίδες που προτείνεις για ”τέλεια” λύση στον κόσμο, ενώ είναι η πιο χρεπομπουρδελέ και επικίνδυνη χρήση για
      βγάλε-βάλε,ειδικά σε αυτοκινητοδρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
      Αυτές είναι απαρχαιωμένες τακτικές περασμένων εποχών.
      Χώρια που διαλύεις και το αυτοκίνητο με τρελούς κραδασμούς.

      Όταν έλθει η ώρα να αλλάξεις ελαστικά, φόρα τα νέα Pirell All Season, με τεχνολογία (seal inside) και πολύ χαμηλό θόρυβο.
      Kαρφί να πατήσεις και άλλα αιχμηρά αντικείμενα,ΣΦΡΑΓΙΖΟΥΝ και ΔΕΝ υπάρχει απώλεια αέρα να μείνεις στον δρόμο.

      Πολύ πιθανόν να είναι τα επόμενα μου Αll Season, αν βρώ στην διάσταση μου με seal inside.
      Πρόσεχε ΔΕΝ είναι run flat που είναι πολύ βαριά και θορυβώδη.
      Πήγαινε στον τομέα που λέει γκάμα διαστάσεων για να βρεις την διάσταση σου και πληροφορίες.
      https://www.pirelli.com/tyres/el-gr/car/find-your-tyres/products-sheet/cinturato-all-season-plus#/overview

    • νικο δεν με καταλαβες….οι αλυσιδες/χιονοκουβερτες ειναι ιδανεικες για καποιον που ξερει οτι θα κινηθει μια/δυο αντες τρεις φορες σε χιονι…παραδειγμα εγω τωρα που ειμαι για αλλαγη ελαστικων….χρειαστηκα τις αλυσιδες στα 5+ χρονια μονο 2 φορες περσι που χιονισε στο κεντρο της θεσσαλονικης !!!
      αν ζουσα πχ στην φλωρινα…πολυ πιθανο θα συμφωνουσα μαζι σου !!!
      υ.γ ο ξαδερφος μου σε opel astra εχει παρει το συστημα spikes…που πραγματικα μπαινει πανευκολα..και η προσφυση που εχεις σε δυσκολες συνθηκες ειναι 10 επιπεδα πανω απο το 4season !

    • Tony T

      για μένα το θέμα δεν είναι το χιόνι, εκεί βρίσκεται η λύση(αλυσίδες,κουβέρτες ή ότι άλλο)…

      το πρόβλημα είναι στις χαμηλές θερμοκρασίες κάτω από 5 βαθμούς ,στεγνό και βρεγμένο, όπου ένα καλοκαιρινό λάστιχο απλά υπολειτουργεί….

      στο χωριό μου (Τρίπολη) , κάνει κρύο αλλά όταν χρειάζεται να πάω Αθήνα 2 φορές την εβδομάδα , τι κάνω τότε;;;;;; για να καταλάβεις ξεκινάω το ταξίδι το πρωϊ με 0-1βαθμούς και φτάνοντας στην Κόρινθο ήδη μιλάμε για 10+. και ανάποδα στην επιστροφή ….. τι στο καλό να κάνω;;;; να βάλω ή όχι χειμερινά;;;;;;

      για να πω την αλήθεια τα all-season δεν τα έχω δοκιμάσει ακόμα….. ίσως στην επόμενη αλλαγή….

    • γιαυτον ακριβως τον λογο υπαρχουν τοσες πολλες επιλογες !!! βλεπεις τις αναγκες σου και αναλογα αγοραζεις !!

  • Themis

    Έβαλα τα maxxis 4seasons. Σε 2 αυτοκίνητα. Θα δούμε πως θα θα πάει

  • Moby Dick

    Ενδιαφέρον θέμα. Δεν γνωρίζω πολλά απο ελαστικά και τις τεχνολογίες τους αλλά φόρεσα πρόσφατα τα Michelin Cross Climate plus 4 εποχών και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος.

    • διασταση και τιμη ???
      οταν λες ευχαριστημενος…..τα δοκιμασες πχ σε βαρια βροχη η σε χιονι ???

    • Moby Dick

      195/65/15, 295 ευρώ.

      Tα δοκίμασα ήδη σε βαριά βροχή και το αυτοκίνητο είναι σαν να κινείται σε ράγες τρένου, ενώ πολλοί γύρω μου σταματούσαν ή φρέναραν αναγκαστικά. Φοβερό κράτημα γενικότερα και στο βρεμένο και στο στεγνό οδόστρωμα. Tα λάστιχα είναι μια κλάση ανώτερα απ’ τα Continental Premium Contact 5 που φόραγα πρίν απο αυτά (απ’ τα οποία επίσης ήμουν πολύ ευχαριστημένος, ειδικά στη βροχή).

      Το μόνο που με ανησυχεί λίγο είναι πόσο θα κρατήσουν γιατί πολλοί μου λένε οτι έχουν αρκετά μαλακή γόμα και γενικά χρειάζεται προσοχή στο παρκάρισμα (πεζοδρόμια, κράσπεδα κτλ).

  • Nikolaos

    Προσωπικά θεωρώ οτι τα θερινά είναι η καλύτερη επιλογή για τη χώρα μας (όχι για όλες της περιοχές της χώρας…) Αν σε κάποιες περιοχές χιονίζει 3 μέρες στα 10 χρόνια, πάρε ταξί..
    Τώρα, αν κάποιοι βάζουν τα all season και θεωρούν οτι αλλάζει δραματικά η οδηγική συμπεριφορά, θεωρώ οτι είναι αποτέλεσμα προσδοκίας παρά ουσιαστικής αντικειμενικής μέτρησης..
    Προσωπικά, για τα δικά μου δεδομένα, το έχω ψάξει πολύ, έχω κάνει και τις δοκιμές μου και βάσει των μελετών των ίδιων των κατασκευαστών ελαστικών, συγκλίνω οτι η παρακάτω φωτο συνοψίζει καλύτερα τις επιδόσεις.
    Ο καθένας μπορεί να δώσει τα χρηματάκια του όπου επιθυμεί και να χαίρεται για την επιλογή του. Απολύτως σεβαστό. Οι επίσημες μετρήσεις όμως είναι που πρέπει να συμβουλευόμαστε.
    https://www.oponeo.co.uk/img/uk-articles/photos/braking-chart.jpg