Με το μέλλον να είναι ηλεκτρικό, θα χρειαστούμε πολύ κοβάλτιο, μιας και αυτό είναι ένα από τα κύρια συστατικά των μπαταριών. Έτσι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να εξασφαλίσουν πηγές κοβαλτίου, με την Volksagen να μην έχει καταλήξει σε συμφωνία με τους παραγωγούς κοβαλτίου.

H Volkswagen είχε συναντήσεις την περασμένη εβδομάδα με μεγάλους παραγωγούς κοβαλτίου, προκειμένου να την προμηθεύσουν, με το υλικό που χρησιμοποιείται για να κατασκευαστούν οι μπαταρίες για τα ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, αυτές δεν καρποφόρησαν μιας και η VW θέλει να πετύχει καλύτερες τιμές από τους παραγωγούς κοβαλτίου, θέλοντας να μειώσει το κόστος των μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πριν μερικές ημέρες η Volkswagen ενέκρινε ένα πρόγραμμα δαπανών ύψους 34 δισ. ευρώ μέχρι τα τέλη του 2022, για να επιταχύνει τις προσπάθειές της να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ζήσαμε διαφορετικές επιλογές από τη βιομηχανία πρώτων υλών στο πλαίσιο μιας προσφοράς. Έχουμε ήδη εποικοδομητικές συνομιλίες με τους γνωστούς προμηθευτές και θα συνεχίσουμε αυτές τις συζητήσεις.

Εκτός από τις προμήθειες και το κόστος, άλλα θέματα συζήτησης περιλαμβάνουν τη μελλοντική επέκταση της ικανότητας, τη βιωσιμότητα και τη διαφάνεια,

δήλωσε ένας εκπρόσωπος της VW.

Οι συνομιλίες που πραγματοποιήθηκαν την προηγούμενη Τετάρτη και Πέμπτη στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας έδρα της VW, είχαν ως στόχο να εξαλείψουν τις συμφωνίες προμήθειας κοβαλτίου με τη Glencore, τον Huayou Cobalt της Κίνας, την Traxys, τον αμερικανική Freeport-McMoran και την Eurasian Resources Group.

Ψάχνουν τιμές κάτω από την αγορά, έχουν πολλά να μάθουν για το κοβάλτιο. Δεν φτάσαμε στις λεπτομέρειες για το πόση ποσότητα θα χρειαζόταν.”

ανέφερε μία πηγή.

Η τιμή του κοβαλτίου έχει φτάσει περίπου τα 30 δολάρια ανά λίβρα, από κάτω από τα 10 δολάρια το Δεκέμβριο του 2015. Αυτό που είναι αξιοθαύμαστο είναι πως οι τιμές του κοβαλτίου έχουν τριπλασιαστεί από τον Οκτώβριο του 2008.

Οι τιμές σημείωσαν άνοδο το 2016, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο άρχισαν να προωθούν τα ηλεκτρικά οχήματα ως μέσο μείωσης της ρύπανσης, από τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με κινητήρες ντίζελ και βενζινοκινητήρες.

Πηγές από τη βιομηχανία, δεν είχαν εικόνα για το αν η VW σχεδίαζε να αγοράσει το κοβάλτιο άμεσα ή έμμεσα για τους κατασκευαστές χημικών και μπαταριών.

Μπορούν να εμπλακούν και άλλοι προμηθευτές, αλλά δεν ήταν εκεί την περασμένη εβδομάδα.

Θέλουν μια σταθερή τιμή, αυτό δεν είναι δυνατό. Ήθελαν να κλείσουν όλες τις συμφωνίες προμήθειας μέχρι το τέλος του έτους, αλλά δεν πρόκειται να συμβεί,

ανέφερε μια δεύτερη πηγή.

Οι παραγωγοί και η VW αναμένεται να ξαναρχίσουν συνομιλίες το 2018, ανέφεραν οι ίδιες πηγές, αν και ορισμένες από τις συζητήσεις είχαν επικεντρωθεί στη βιωσιμότητα.

Σύμφωνα με την S & P Global Market Intelligence, η παραγωγή κοβαλτίου προβλέπεται να ανέλθει σε 219.000 τόνους το 2022 από 122.000 τόνους το 2016, με το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης να προέρχεται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.

Σε επίπεδο εταιρειών, στην αγορά κυριαρχεί η Glencore, η οποία παρήγαγε πάνω από 28.000 τόνους το 2016. Η ζήτηση για μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα και στις κινητές συσκευές, αναμένεται να αυξηθεί στο 46% από το 2021, από 40% περίπου το 2017.