Το ευρωπαϊκό (παγκόσμιο) πρωτάθλημα αντοχής βρίσκεται για άλλη μια φορά σε κρίση αφού οι κατασκευαστές εγκατέλειψαν την μεγάλη κατηγορία. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού όμως, που οι αγώνες δεν γίνονται υπό την αιγίδα της FIA, έχουν θέαμα και αρκετές συμμετοχές, κάτι που έλκει και το εργοστασιακό ενδιαφέρον. Έτσι στην μεγάλη κατηγορία των πρωτοτύπων στο WeatherTech SportsCar Championship συμμετέχουν τρία εργοστάσια, η Cadillac, η Nissan και η Mazda. Πέραν αυτών τρέχουν και “ιδιωτικές” ομάδες όπως η γνωστή από την πολυετή εμπλοκή της στην F1, Ligier. Οι αγώνες έχουν μικρότερη διάρκεια σε σχέση με το WEC, και διαρκούν λιγότερο από 3 ώρες, με εξαίρεση τις 24 ώρες της Daytona, τις 12 ώρες του Sebring, τις 6 ώρες του Watkins Glen και τις 10 (!) ώρες της Atlanta.

Η Mazda όπως μπορείς να δεις έχει φτιάξει ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο, έχει κάνει δοκιμές σε Ευρωπαϊκές πίστες όπως το Donington Park και το Hockenheimring και ετοιμάζεται να ρεφάρει, αφήνοντας πίσω τις κακές εμφανίσεις του παρελθόντος. Η Joest Racing, έχει αναλάβει την “επιχείρηση” της νέας αγωνιστικής σεζόν. Και όπως ίσως ήδη γνωρίζεις η Joest πρόκειται για την η ίδια ομάδα που έχει σαρώσει τις νίκες στο Le Mans. Η ομάδα του Γερμανού πρώην οδηγού της Porsche, Reinhold Jost, έχει κερδίσει 16 φορές το Le Mans, κάτι που δεν είχε καταφέρει ποτέ ο ίδιος σαν οδηγός παρά το γεγονός πως βρέθηκε αρκετά κοντά, όντας τέσσερις φορές στο βάθρο! Οι οδηγοί του Mazda RT-24P θα είναι οι Jonathan Bomarito, Tristan Nuñez, Spencer Pigot, René Rast, Oliver Jarvis, και Harry Tincknell. Σχετικά άγνωστοι αλλά ίσως αναγνωρίσεις κάποιους από τις συμμετοχές τους στο DTM και το WEC.

Η σεζόν ξεκινάει νωρίς, στις 27 Ιανουαρίου με τον δημοφιλέστερο ίσως αγώνα αντοχής μετά το Le Mans, τις 24 ώρες της Daytona.