Παρότι έχουν περάσει περισσότερα από 2 χρόνια από τότε που ξέσπασε το Dieselgate, η VW ακόμη δεν έχει αφήσει πίσω της το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών ρύπων σε περισσότερα από 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως.

Τον περασμένο Νοέμβριο, δικαστήριο της Γερμανίας επέβαλε τον διορισμό ενός ειδικού ελεγκτή, προκειμένου να διερευνήσει το κατά πόσο υψηλόβαθμα στελέχη της VW γνώριζαν για το παράνομο λογισμικό προτού αυτό γίνει γνωστό.

Ο διορισμός του ειδικού αυτού ελεγκτή ήταν επιθυμία ορισμένων μετόχων της VW, οι οποίοι θέλησαν να μάθουν αν και πότε τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρίας, είχαν σχέση και εμπλοκή στο Dieselgate, αποκρύπτοντας ή μη στοιχεία και πληροφορίες στους μετόχους. Ορισμένοι μέτοχοι μάλιστα ζητούν αποζημιώσεις ύψους πολλών δισ. ευρώ από την VW λόγω των οικονομικών ζημιών που υπέστησαν από το Dieselgate.

Το δικαστήριο μάλιστα έχει ανακοινώσει πως η απόφασή του δεν έχει δικαίωμα έφεσης, κάτι που σύμφωνα με την VW αποτελεί παραβίαση των θεμελιωδών δικαιωμάτων της. Έτσι η γερμανική εταιρία προσέφυγε στο συνταγματικό δικαστήριο, υποβάλλοντας αίτηση, προκειμένου να ζητήσει να μην γίνει ο διορισμός του συγκεκριμένου ελεγκτή.

Το συνταγματικό δικαστήριο αποφάσισε τελικά να απορρίψει το αίτημα της VW και έτσι ο ειδικός ελεγκτής θα αναλάβει τα καθήκοντά του προκειμένου να διερευνήσει το κατά πόσο υψηλόβαθμα στελέχη της VW γνώριζαν για το παράνομο λογισμικό προτού αυτό γίνει γνωστό, αλλά και ποια ήταν η εμπλοκή τους στην υπόθεση.

Αξίζει να σημειωθεί πως η VW λίγες εβδομάδες μετά το ξέσπασμα του Dieselgate, είχε προσλάβει την αμερικανική δικηγορική εταιρεία Jones Day αλλά και τη συμβουλευτική Deloitte, προκειμένου αυτές να διερευνήσουν από κοινού τα αίτια του Dieselgate, στη προσπάθειά τους να ανακαλύψουν τους υπαίτιους. Παρότι αρχικά η VW είχε ανακοινώσει πως θα δημοσιεύσει όλα τα στοιχεία της εσωτερικής έρευνας, αυτό δεν έγινε ποτέ, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί αβεβαιότητα στους κόλπους των επενδυτών.