Για τέσσερις συνεχόμενες σεζόν, το power unit της Mercedes ήταν το κορυφαίο του grid. Αυτό, σε συνδυασμό με την εξαιρετική δουλειά των μηχανικών στο Brackley, τους έχει χαρίσει τέσσερα πρωταθλήματα οδηγών και τέσσερα κατασκευαστών, κερδίζοντας 63 αγώνες από το 2014 μέχρι και το 2017, νούμερο που είναι αρκετό για να δείξει την κυριαρχία της γερμανικής ομάδας στην υβριδική εποχή της Formula 1.

Το 2017, η Ferrari πίεσε αρκετά τους Πρωταθλητές, μειώνοντας σημαντικά τη διαφορά που υπήρχε το 2016, ενώ σε κάποιους αγώνες το ιταλικό μονοθέσιο ήταν απλά ταχύτερο. Εκτός από το σασί της SF70H, βελτιωμένος ήταν και ο κινητήρας, με τη διαφορά του από τον M08 EQ Power+ να είναι περίπου 15 άλογα, ένα νούμερο που ενδεχομένως να αλλάξει το 2018, είτε προς τα πάνω είτε προς τα πάνω.

Προκειμένου το power unit να γίνει πιο δυνατό και αξιόπιστο, οι μηχανικοί στο Brixworth θα ακολουθήσουν μια διαφορετική τακτική. Ο επί κεφαλής κινητήρων της Mercedes AMG, Andy Cowell, αποκαλύπτει πως ο κινητήρας για την ερχόμενη σεζόν θα είναι σχεδόν ολοκαίνουριος, έχοντας μάθει από το concept των τελευταίων ετών, με τις αλλαγές να μην είναι εύκολο να εφαρμοστούν κατά τη διάρκεια μιας σεζόν.

Θα είναι σχεδόν όλα καινούρια. Υπήρξαν μερικές φάσεις κατά τη διάρκεια της σεζόν και είχαμε μερικές ιδέες για να βελτιώσουμε τη δύναμη του κινητήρα. Έχουμε ιδέες να μειώσουμε την τριβή σχεδόν σε κάθε περιοχή του power unit ή τις απώλειες στα ηλεκτρικά συστήματα. Κάθε φορά που δημιουργείς έναν κινητήρα, κάθε φορά  που περνάς μέσα από μία νέα φάση, πάντα έχεις μάθει.

Οπότε, παγώνεις το concept, κάνεις τη δουλειά, κάνεις τις αποδείξεις, αγωνίζεσαι και όλο αυτό το ταξίδι είναι απογοητευτικό, επειδή μαθαίνεις, όμως δεν μπορείς να τα ενσωματώσεις σε αυτή τη φάση χωρίς να καταστρέψεις θεμελιωδώς την ποιότητα. Έτσι, εξασφαλίζουμε ότι έχουμε μια κουλτούρα εκμάθησης που παρατηρεί, μαθαίνει, αντανακλά και μετά το θυμάται αυτό, ώστε, όταν έρθει η ώρα για ένα νέο concept, να έχουμε νέες ιδέες και πολλά μικρά περιθώρια βελτίωσης, σε περιοχές που έχουν δουλευτεί πολύ.

Ο Βρετανός παραδέχεται ότι η βελτίωση ενός κορυφαίου κινητήρα απαιτεί μεγάλη προσπάθεια και μεθοδικότητα, προκειμένου να εντοπιστούν τα μικρά περιθώρια κέρδους, με τις εγκαταστάσεις και το δυναμόμετρο να είναι ζωτικής σημασίας για τον σκοπό αυτό.

Μερικά από αυτά, είναι μεγάλα, θεμελιώδη κομμάτια εκμάθησης, πρόοδος στην καύση, μείωση της τριβής, νέα υλικά που ξεκλειδώνουν περιοχές που έχουμε δυσκολευτεί με την αξιοπιστία. Και, κάποιες φορές, είναι έκπληξη. Υπάρχουν ακόμα κέρδη από αυτό. Είναι μια πληθώρα οριακού κέρδους, κέδρος πέντε χιλιοστών του δευτερολέπτου. Στη συνέχεια, υπάρχουν αυτές οι ευχάριστες εκπλήξεις, που σκέφτηκες ότι ο Βορράς θα σου δώσει 2kW και τελικά ο Νότος σού έδωσε 2kW.

Έχει να κάνει με όλα αυτά τα σπουδαία πειράματα, κει εκεί είναι που οι εγκαταστάσεις είναι σημαντικές. Πρέπει να σκεφτείς τι είναι αυτό που προσπαθείς να μετρήσεις, αλλά χρειάζεσαι ένα πολύ εντυπωσιακό δυναμόμετρο, με απίστευτους αισθητήρες και καλή μεθοδολογία δοκιμών για να ανιχνεύσεις αυτά τα κέρδη και να τα επιλέξεις από τον θόρυβο των γενικών δοκιμών.

  • Petros K

    Θεωρώ ότι αυτό που έκανε την διαφορά τα προηγούμενα 4 χρόνια για την Mercedes ήταν ο σχεδόν αλεξίσφαιρος κινητήρας της που είχε ελάχιστες αστοχίες και παράλληλα ήταν και ο δυνατότερος του grid! Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Mercedes είναι η μόνη ομάδα στην ιστορία της F1 που έχει τουλάχιστον 10 νίκες σε μία σεζόν για 4 συνεχόμενες χρονιές!

  • Mika

    Μεγαλο και το ρισκο…Η θα μεγαλωσουν ακομα περισσοτερο τη διαφορα τους απο τους αλλους, η ελλοχευει ο κινδυνος να τους ξεπερασουν…..