Η VW συμφώνησε να καταβάλει 232 εκατ. δολάρια σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της στον Καναδά που επηρεάζονται από το Dieselgate. Η συμφωνία προβλέπει πληρωμές σε μετρητά σε ιδιοκτήτες περίπου 20.000 οχημάτων 3.0-λίτρων Volkswagen, Audi και Porsche στον Καναδά και υπόκειται στην έγκριση του δικαστηρίου. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία συμφώνησε επίσης να καταβάλει χρηματική ποινή ύψους 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αυτό είναι ένα σημαντικό ορόσημο για να κάνουμε τα πράγματα σωστά για όλους τους πελάτες μας με επηρεασμένα οχήματα ντίζελ στον Καναδά,

δήλωσε ο Daniel Weissland, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Group Canada. Πέρυσι, σε παρόμοιο διακανονισμό στις ΗΠΑ, η VW συμφώνησε να καταβάλει τουλάχιστον 1,22 δισ. δολάρια για να διορθώσει ή να αγοράσει πίσω περίπου 80,000 οχήματα με κινητήρες 3,0 λίτρων.

Συνολικά, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία συμφώνησε να καταβάλει περισσότερα από 25 δισ. δολάρια στη Βόρεια Αμερική, για να αντιμετωπίσει αξιώσεις από τους ιδιοκτήτες, τους περιβαλλοντικούς ρυθμιστές τις ΗΠΑ και τους αντιπροσώπους και να κάνει προσφορές εξαγοράς. Η εταιρεία δήλωσε τον Σεπτέμβριο 2017 ότι είχε διαθέσει 30 δισ. δολάρια για να αντιμετωπίσει το σκάνδαλο. Τον Ιούνιο του 2016, η Volkswagen συμφώνησε να δαπανήσει μέχρι και 10 δισ. δολάρια για να αγοράσει ή να διορθώσει 475.000 οχήματα 2.0 λίτρων ΗΠΑ.

Επίσης, το 2016, η Volkswagen συμφώνησε να ξοδέψει μέχρι και 2,1 δισ. δολάρια Καναδά για να αγοράσει πίσω ή να διορθώσει 105.000 αυτοκίνητά της με 2,0-λιτρους κινητήρες TDI και να αποζημιώσει τους ιδιοκτήτες στον Καναδά. Τον περασμένο μήνα, η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ και το Συμβούλιο Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνια, ενέκριναν μια διόρθωση εκπομπών για 24.000 επιβατικά αυτοκίνητα Audi 3.0 λίτρων. Η εγκεκριμένη επιδιόρθωση συνεπάγεται την αφαίρεση λογισμικού συσκευής που μειώνει την αποτελεσματικότητα του ελέγχου εκπομπών και αντικαθιστά ορισμένα εξαρτήματα. Προηγουμένως, οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ ενέκριναν μια διόρθωση για 38.000 άλλους πετρελαιοκινητήρες 3,0 λίτρων.

  • SAMURAI-66

    Στην απεναντι πλευρα του ατλαντικου τα σκανε χοντρα οι γερμανοι για να μην τους κλεισουν το σπιτι οι καουμποηδες!
    Στην ευρωπη παλι ως συνηθως απο το group το χορτο παει συννεφο στα γνωστα….. https://uploads.disquscdn.com/images/fac848bd7b18201f0058e9c5e10a64b61a4fbf3133caef6577e62fc21625710f.jpg

  • Scooby r22b

    Ειλικρινά και χωρίς κάποια ειρωνεία προς το group, θα ήθελα να τους κάνω μια ερώτηση.
    Όταν αποζημιώνεις τους Αμερικάνους, Καναδούς,Κορεάτες κ.τ.λ. και τους Ευρωπαίους όχι (άρα υπάρχει διαχωρισμός), τι ακριβώς θεωρείτε τους Ευρωπαίους;
    α) Πολίτες β κατηγορίας;
    β) Νοητικά καθυστερημένους;
    γ) Χαμένους απο χέρι σε περίπτωση δικαστικής διαμάχης;
    Μια δικαιολογία να πούνε (επίσημα), για πιο λόγο πληρώνουν εκεί και οχι στην Ευρώπη.

    • petrollhead

      Η επίσημη δικαιολογία είναι ότι στην Αμερική προωθούσαν τα Diesel ως καθαρή τεχνολογία ενώ στην Ευρώπη όχι ……
      Οπότε η απάντηση μάλλον είναι και τα τρία.

    • mixalhs7

      Εχουν τους ιδιους νόμους οι ΗΠΑ με την ΕΕ?

    • Scooby r22b

      Προφανώς οχι, όπως προφανώς δεν έχουν ίδιους νόμους, με Καναδά και Νότιο Κορέα, εκεί όμως βάση δικαστικών αποφάσεων, ανακοίνωσαν οτι θα πληρώσουν.
      Στις Ευρωπαϊκές και στις υπόλοιπες χώρες το γνωστό “dieselgate” επισήμως ονομάζεται λογισμικό ΕΞΑΠΆΤΗΣΗΣ ρύπων (επίσημη κατηγορία για το Group Vag)
      Δεν είμαι δικηγόρος, γνωρίζω όμως οτι όταν εξαπατηθεί κάποιος (αποδεδειγμένα), δικαιούται αποζημίωση, απο την εταιρεία/φυσικό πρόσωπο οπου εξαπατήθηκε.

    • mixalhs7

      Ουτε εγω ειμαι δικηγορος (ειτε του καταναλωτη ειτε της πολυεθνικης) απλα ξερωντας πως η Ε.Ε. δεν ειναι ομοσπονδιακη ενωση (οπως πχ οι ΗΠΑ) αλλα ουσιαστικα μια ενωση που εξυπηρετει εμπορικα συμφεροντα, υποθετω πως το εν λογο σκανδαλο θα κριθει στα δικαστηρια της καθε χωρας μελους,ξεχωριστα.

    • Scooby r22b

      Ο συμβιβασμός στις ΗΠΑ, ήταν εξωδικαστικός, δεν τόλμησαν να πούνε ότι δεν πληρώνουν. http://www.dw.com/el/e%CE%BE%CF%89%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-vw-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B7%CF%80%CE%B1/a-19208296
      Με ποιό απλά λόγια, για να μην μπλέξει η VW, στα δικαστήρια και φάει τα μούτρα της, έκανε συμβιβασμό εξωδικαστικό.
      Φαντάζεσαι ποιός είναι ο λόγος ελπίζω;
      Μιλάμε για 500.000 οχήματα (παράνομου λογισμικού) στις ΗΠΑ, όταν στην Ευρώπη είναι 8.500.000!!!
      Η ερώτηση μου είναι απλή.
      Για πιο λόγο, αρνούνται να κάνουν εξωδικαστικό συμβιβασμό, με τους Ευρωπαίους και θέλουν να πάνε δικαστικά;;
      (Αρχές του 2019 είναι η δίκη στην Ευρώπη https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-emissions-claims/dutch-english-drivers-team-up-to-sue-vw-over-dieselgate-idUSKBN1940NL )

    • mixalhs7

      Αν ισχύουν αυτά που βλέπουμε στις αμερικανικές ταινίες, όλοι πρώτα κάθονται στο τραπέζι του εξωδικαστικου και αν δεν τα βρουν τότε προχωράνε σε δίκες.
      Άρα δεν μου κάνει εντύπωση ο εξωδικαστικος συμβιβασμός στον οποίο (γενικά μιλώντας) από οικονομικής άποψης συμφέρει και τον εναγόμενο και τον ενάγοντα!
      Στην Ευρώπη (δυστυχώς) δε νομίζω να υπαρχει αυτή η νομική κουλτούρα.
      Οσο αφορά το ερώτημα σου διαβάζοντας το λινκ που παρεθεσες γράφει πως έναντι των δικηγορικών γραφείων που εκπροσωπούν ιδιώτες πελάτες (όχι έναντι της ΕΕ) η πολυεθνική έχει μια συγκεκριμένη θέση επί του θέματος άρα νομικά θα κινηθεί βάση αυτής που σημαίνει πως νομικά έχουν δει κάτι που τους συμφέρει!
      Αρα αφού προφανώς στην ΕΕ δεν ισχύουν τα νομικίστικα των ΗΠΑ κινούνται αλλιώς.
      Για εμένα προσωπικά αυτό το σκάνδαλο όπως και όλα τα συναφή σκάνδαλα είναι απόρροια του βασικού προβλήματος διαφθοράς των δυτικών κοινωνιών,δηλ του κατά πόσο το νομότυπο είναι και ηθικό.
      Μέχρι πιο βαθμό εμείς σαν κοινωνία επιτρέπουμε σε απρόσωπες πολυεθνικές να εκβιάζουν νομότυπα και κατά το δοκούν το κοινωνικό σύνολο?
      Τροφή για σκέψη..

    • Scooby r22b

      Και στον Καναδά συμφωνία έκαναν, δεν γνωρίζω όμως, αν υπαρχει αυτή η νομική κουλτούρα των ΗΠΑ και εκεί.
      Το πρόβλημα είναι πολιτικό Μιχάλη, το group VAG είναι τόσο μεγάλο, ώστε αν καταρρέυσει θα διαλύσει την οικονομική ευημερία της χώρας τους http://nea.allnewz.gr/?p=20662.

      “Δεν χρειάζεται να είσαι μαθηματικός για να συνειδητοποιήσεις πως οι αποζημιώσεις στην Ευρώπη θα μπορούσαν να συντρίψουν την Volkswagen” Matthias Muller, CEO VW Group https://www.autoblog.gr/2016/07/04/h-vw-apekleise-apozhmiwseis-sthn-eyrwph-logw-dieselgate/

      Όπως σου έγραψα σε παραπάνω σχόλιο, η μεγαλύτερη δίκη γιαυτο το θέμα στην Ευρώπη, ξεκινά αρχές του 2019.

      Πληροφοριακά, σε περίπτωση όπου δεν το γνωρίζεις, στην χώρα μας η VW, έχασε ήδη την πρώτη μεγάλη μάχη των αποζημιώσεων ;-) http://www.kathimerini.gr/930010/article/oikonomia/epixeirhseis/oi-dyo-prwtes-katadikes-ths-vw-sthn-ellada-gia-to-ntizelgkeit & http://www.enikonomia.gr/auto/168621,dieselgate-apozimiosi-11000-evro-se-ellina-idioktiti-vw-polo.html
      (μαγκέψαμε κι εμείς) :-Ρ :-Ρ
      Φιλικά Scooby :-)

    • mixalhs7

      Δεν ειναι πολιτικο το προβλημα** με την στενη εννοια του ορου. Ουτε θα καταρρευσει οικονομικα μια χωρα εξαιτιας ενος σκανδαλου.
      Αν υποθετικα αυριο κλεισει μια πολυεθνικη θα ανοιξει μια αλλη στη θεση της.
      Αν ενα κρατος κλειθει να πληρωσει τα σπασμενα μιας πολυεθνικης θα παρει ενα δανειο απ τις ”αγορες” να την ”σωσει” (οπως πχ εγινε το 2008 με τις τραπεζες και την General Motors) και θα στειλει το λογαριασμο στους φορολογουμενους του.
      Να εισαι σιγουρος πως τα ακριβοπληρωμενα Golden Boys πριν κανουν την οποια νομοτυπη ή μη κινηση εχουν κοστολογισει τις συνεπειες.
      ** Τωρα γιατι δεν ειναι πολιτικο το προβλημα? Διοτι οι πολιτικοι δεν εχουν πια αληθινη εξουσια στα χερια τους. Γιατι δεν εχουν γενικα εξουσια στα χερια τους?
      Διαβασε το κειμενο που επισυναπτω παρακατω και βγαλε τα συμπερασματα σου και εσυ και οποιος αλλος εχει την θεληση να δει μια πιο ευρυτερη εικονα της σημερινης κοινωνιας!!
      ”..Στην απορία του Colin Crouch γιατι ο νεοφιλελευθερισμός δεν πέθανε μετα την κριση του 2008, η απάντηση είναι πολύ απλή
      • είναι ο μονος που σήμερα μπορεί να φανταστεί την ριζική θεσμική αναδιάταξη της κοινωνίας. Είναι ο μονος που επεμβαίνει στην δομη της κοινωνίας. Δεν χρειάζεται την δημοκρατία, δεν χρειάζεται τα κοινοβούλια, δεν χρειάζεται τα έθνη κράτη. Αλλάζει τις δομές στην διοίκηση, μεταθέτει το κεντρο βαρος από την κοινωνία των πολιτών στην επιχειρηματική κοινωνία. Εκει εδράζεται πια η συνύπαρξη των πολιτών, εκει είναι το πεδίο συναναστροφών.
      Οι προοδευτικοί απέναντι στον φιλελευθερισμό εχουν να προτείνουν την μεταφυσική πίστη στους παγιωμένους θεσμούς όπως διαμορφώθηκαν από τον 19ο αιωνα. Δεν τολμούν να φανταστούν θεσμικές αλλαγές που αναδιαρθρώνουν την κοινωνία.
      Ετσι βρίσκονται μόνιμα σε άμυνα απέναντι στον επαναστατικό στην πραγματικότητα οίστρο του νεοφιλελευθερισμού. Βάζουν τον εαυτό τους στην θλιβερή θέση να αναβιώνουν αναδρομικά τις αντιπαραθέσεις του 19ου αιώνα δηλώνοντας φιλάρεσκα πως αυτή η μάχη των ιδεων κρίθηκε τοτε οριστικά. Δίπλα την μάχη των ιδεών όμως βρίσκεται η πολιτική, δηλαδή η επέμβαση στις δομές. Που σημαίνει ριζικές δομικές αλλαγές που προϋποθέτουν ασέβεια προς τους παγιωμένους θεσμούς.
      Αυτή την μάχη, οι προοδευτικοί την εχουν χάσει. Εχουν μείνει στην προάσπιση των θεσμών και διευθετήσεων του ιστορικού συμβιβασμού του 20ου αιώνα. Εχουν εξαντλήσει την παρέμβαση τους στην αναδιανομή του εισοδήματος. Εχουν παραμείνει εγκλωβισμένοι στην υδραυλική αντίληψη περισσότερο κράτος η περισσότερη αγορά.
      Η αντιπαράθεση για τα πρωτεία της ισότητας η της ελευθερίας είναι στην πραγματικότητα μια μαχη χαρακωμάτων. Είναι η άλλη οψη του ιδιου νομίσματος γιατι είναι μια αντιπαράθεση που γίνεται μεσα στο πλαίσιο των υφιστάμενων θεσμών και αντιλήψεων. Το καλύτερο που εχουν να προτείνουν οι προοδευτικοί είναι ο εξανθρωπισμός του συστήματος. Ετσι ο δρόμος είναι ελεύθερος στον νεοφιλελευθερισμό να ανατρέψει αυτό το σύστημα…”