Ο Sergio Marchionne από το Ντιτρόιτ όπου έδωσε το παρόν εκτός από το SUV που ετοιμάζει η Ferrari, έκανε γνωστό η ιταλική εταιρία θα κατασκευάσει και ένα ηλεκτρικό supercar.

Το SUV αναμένεται στην αγορά είτε στα τέλη του 2019 είτε στις αρχές του 2020 και ο Marchionne δηλώνει πως θα είναι το ταχύτερο της αγοράς, ενώ το ηλεκτρικό supercar θα κυκλοφορήσει ως η απάντηση της Ferrari στο νέο Tesla Roadster. Όπως είπε:

Οι άνθρωποι είναι έκπληκτοι από το γεγονός πως η Tesla κατασκεύασε ένα supercar. Δεν προσπαθώ να μειώσω το κατόρθωμα του Elon Musk, αλλά νομίζω πως είναι εφικτό από όλους μας.

Αν πρέπει να κυκλοφορήσουν στην αγορά ηλεκτρικά supercar, τότε η Ferrari θα πρέπει να είναι η πρώτη που θα το κάνει.

Το νέο πλάνο της Ferrari, που θα ανακοινωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, θα περιλαμβάνει και υβριδικά αυτοκίνητα. Οπότε η μετάβαση μας σε ένα ηλεκτρικό supercar είναι εύκολη.

Ο Marchionne θέλει την Ferrari να πουλά περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ έχει ως στόχο τον διπλασιασμό του λειτουργικού κέρδους στα περίπου 2 δισ. ευρώ έως το 2020. Ο Marchionne θεωρεί πως έως το 2025 λιγότερα από τα μισά αυτοκίνητα που θα πωλούνται παγκοσμίως θα εφοδιάζονται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, μιας και τα υπόλοιπα θα φορούν είτε υβριδικούς κινητήρες, είτε ηλεκτροκινητήρες είτε κινητήρες με κυψέλες υδρογόνου.

Τέλος ανέφερε πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα χωριστούν σε δύο κατηγορίες, στις μάρκες ποιότητας που θα διατηρήσουν το πρεστίζ τους και στις υπόλοιπες που θα δυσκολευτούν να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό από εταιρείες όπως η Tesla. Ο ίδιος πιστεύει πως σε μια δεκαετία θα έχει καθιερωθεί η ευρεία χρήση αυτοκινήτων με αυτονομία επιπέδου 4, τα οποία θα είναι σε θέση να κινούνται χωρίς οδηγό σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές.

  • Anestis Genk

    Στο τέλος τα αυτοκίνητα θα είναι απλά πακέτα για το gran turismo.

  • georgekaras

    Η οριστικη και αναποφευκτη ταφοπλακα

  • anonymous_coward

    Αυτός δεν ήταν που φώναζε ότι η Φερράρι δε θα βάλει ποτέ ηλεκτρικό μοντέλο??

    • thymios tsilimparis

      Ναι το έλεγε αμέσως μετά την ατάκα “δε θα βγάλουμε SUV” …

  • mixalhs7

    Κατα τη γνωμη μου το πραγματικο προβλημα που θα προκυψει για τις μεγαλες εταιρειες οπως η Φεραρι η Μπουγκατι κτλ δεν ειναι το να κατασκευασουν ενα ηλεκτρικο σουπερκαρ αλλα πως θα το πουλησουν πολυ πιο ακριβα την ιδια ωρα που ο ανταγωνισμος απο εταιρείες τυπου Τεσλα θα προσφερει ιδιες επιδοσεις.
    Ειναι πραγματικη πρόκληση για μια εταιρία οπως η φεραρι να λανσάρει ενα οχημα χωρις την ψυχη ενος V8 ή ενος V12 διότι στην ουσία αυτό πουλάει μέχρι σήμερα!

    • Γιώργος Εμπέρ

      Το εσωτερικο ομως θα μεινει Ferrari που δεν εχει καμια σχεση με τα Tesla. Και σε τεχνολογια θα πιανει Rimac που παλι δεν εχει καμια σχεση με τα Tesla. Οποτε καπως ετσι δεν θα εχει και την τιμη του Tesla. Απο εκει και περα ομως στο θεμα επιδοσεων υπαρχει προβλημα γιατι τα Tesla βγαζουν 600-700 αλογα οσα και μια Ferrari και για να κανει η Ferrari την διαφορα πρεπει το entry level μοντελο της να βγαζει τουλαχιστον 600 αλογα.

    • mixalhs7

      H σχεδιαστικη διαφοροποιηση απο μονη της δεν δικαιολογει μεγαλη αποκληση τιμης. Τα υλικα στο εσωτερικο ειναι κοινα για ολους αρα ειναι στο χερι τους το πως θα τα χρησιμοποιησουν. Εγω να δωσω μια διαφορα ποιοτητας υπερ της φεραρι (αν και για παραδειγμα δεν εχουμε δει ακομα τι θα ειναι το σπορ Τεσλα), αλλα και παλι αυτο απο μονο του δεν θα δικαιολογει μεγαλη αποκλιση στη τιμη μιας και η καρδια μιας Φεραρι ειναι ο κινητηρας της ο οποιος δεν θα υπαρχει.
      Εχει ενδιαφερον λοιπον να δουμε πως σε ολα τα επιπεδα θα διαφοροποιηθουν σε σχεση με τον ανταγωνισμο της κατηγοριας μιας και η φανελα απο μονη της πολλες φορες δεν κερδιζει τον αγωνα!

    • το ζητημα ειναι ποτε θα το πουλησει το ηλεκτρικο supercar ?? γιατι στο αρθρο με το SUV διαβαζαμε οτι δεν αξιζει να ασχοληθει με τα ηλεκτρικα ακομα !!

    • mixalhs7

      Θα δειξει!

  • Gmph fast

    Καλά τα αυτόνομα δεν μας αφορούν εμάς, μέχρι να καταφέρουν να τα κάνουμε να λειτουργούν στην Ελλάδα θα έχουν περάσει 15 χρονάκια

  • rafael

    η εξελιξη ειναι εξελιξη..ο πλανητης φωναζει ρευμα ρευμα ηλεκτρικα σε λιγο θα απαγορψουν και τη βενζινη….δεν φταει η φερραρι ουτε κανενας απο αυτους αλλα η εξελιξη…θα βγαλουμε ηχεια να ακουμε τους v12 ετσι για πλακα

  • xtra

    -κωλοτουμπα ! Χ2 !

  • konservas

    Κι επειδή ο παπάρας αυτός θέλει 2 δισ ευρώ λειτουργικό κέρδος, θα ξεφτιλίσει ολόκληρη εταιρία!

    • Christos Dimou

      Κάνε εμπάργκο και μην ξαναγοράσεις Ferrari τότε.

    • ο ξεφτιλισμος ως προς τι ???

    • konservas

      Παλαιότερα οι Ferrari ήταν κάτι άπιαστο, ένα όνειρο, αυτοί με το ρυθμό που βγάζουν αυτοκίνητα σε λίγο θα είναι παντού. Τα 10 χιλιάδες ανά έτος θα γίνουν 12 και μετά 15 και μετά 18, μετά θα βγάλουν Ferrari πόλης και ποιος ξέρει τι άλλο θα σκεφτούν να πουλήσουν για να ικανοποιήσουν την ακόρεστη επιθυμία τους για κέρδη! Στο τέλος βέβαια θα χαθεί το exclusivity. Θα γίνουν σαν την Mercedes ή την VW που λέει ο λόγος. Η ξεφτίλα για μένα πάει στο γεγονός πως ειδικά αυτές οι μάρκες που είναι ιστορικά αναπόσπαστο κομμάτι της αυτοκίνησης, σιγά σιγά θα πουλάνε μέχρι και φραπιέρες για να τονωθούν τα μερίσματα των μετόχων και να σημειώνουν ρεκόρ κερδοφορίας!

    • παντως και 20.000 να βγαζουν θεωρεις δεν θα ειναι για τους λιγους ???
      καποτε εβγαζαν μονο ενα μοντελο που λεει ο λογος…..πλεον η Ferrari εχει ποσα μοντελα..οποτε και λογικο να εχει τοσες πωλησεις !!!
      παντως σκεψου ποια ειναι η entry level ferrari….ακομα και ετσι απιαστο ονειρο ειναι !!!!

  • RIMAC ONE, Koenigsegg Regera???…κανεις δεν αναφερεται οτι πρωτη η Rimac παραγει ηλεκτρικο supercar… αλλα υπαρχει κ η αποψη οτι οντως αυτα ειναι περιορισμενης παραγωγης και κοστιζουν 1+ εκκ…
    αρα οντως οι ferrari-tesla με ενα μοντελο στις 200.000 ειναι αμεσοι ανταγωνιστες!

  • Christos Dimou

    Διαβάζω τόσα πολλά που με κάνουν και γελάω. Ιδιοκτήτες τυπικών αυτοκινήτων κατηγορούν την Ferrari γιατί δεν συνεχίζει να φτιάχνει αυτοκίνητα όπως αυτοί τα θέλουν. Λες και θα τους ρωτήσει κανείς.

    Η Ferrari θα φτιάξει SUV γιατί αυτό δείχνει ότι θα της αποφέρει μεγάλα κέρδη. Όπως συνέβη με την Porsche που πάνω από το 60% των πωλήσεων της είναι SUV. Με τα λεφτά των SUV θα μπορεί να παράγει και τα αυτοκίνητα που όλοι λατρεύουμε να τα ακούμε και να τα βλέπουμε στο βίντεο γιατί κανείς από εμάς δεν θα τα αποκτήσει ποτέ. Αν εμπορικά ήταν βιώσιμο και UTE θα φτιάξει.

    Θα ήταν δε, εντελώς αφύσικο για την Ferrari να μην μπει στην ηλεκτροκίνηση όταν γνωρίζει ότι βλέπει ότι ο φυσικός της ανταγωνιστής (βλέπε πάλι Γερμανία μεριά) ετοιμάζει ένα εξωφρενικών επιδόσεων ηλεκτρικό.

    Είναι δε, απολύτως θεμιτό να θέλει η εταιρεία να βγάλει λεφτά. Γιατί αυτό θέλουν οι μέτοχοι. Λεφτά. Αυτό θέλουν και οι εργαζόμενοι. Κέρδη για να έχουν μπόνους. Αν δεν το κάνει ο Marchionne τότε θα πάρει την άγουσα για το αποδυτήρια όπως ο LucaM. Ειδικά δε, σε μία εταιρεία που μόνον σερβιέτες ακόμα δεν έχει κυκλοφορήσει με το Cavalino Rampante το SUV και το ηλεκτρικό σας πειράζουν;

    • xoul

      Αυτα που λες ειναι απολυτα σωστα, αλλα οι funs της αυτοκινησης το βλεπουν διαφορετικα απο τις εταιριες και δεν χρειαζετε να τους αποπερνεις.Δηλαδη για τον λατρη του αυτοκινητου ειναι σαν να χαλαει η εικονα της εταιριας π.χ. οταν ακουμε Rolls Royce το μυαλο μας παει κατευθειαν σε λιμουζινα, ακουμε koenigsegg και σκοφτομαστε διπορτα οχηματα επιδοσεων.Αυτο σημαινει οτι καποιες εταιριες εχουν χαρακτηρα και αν αρχησουν να παραγουν κατι διαφορετικο χαλανε τον χαρακτηρα τους,Αρα το θεμα ειναι συναισθηματικο για τους funs και ειναι λογικο, αλλα καμια εταιρια δεν προκειτε να το λαβει υποψη μπροστα στα κερδη της!

    • Christos Dimou

      Δεν αποπαίρνω κανένα. Απλά πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε ότι ισχύει και για τις εταιρείες ότι ισχύει και για εμάς. Φτιάχνουν αυτά που θέλουν οι πελάτες. Όπως και εμείς στη δουλειά μας κάνουμε το ίδιο.

    • georgekaras

      ρε ας φτιαξει SUV και ηλεκτρικα αν και ειναι περιεργο οντως για τετοιες εταιριες ,αλλα εκτιθονται ηθικα οταν λενε ψεματα αρχικα και δεν τα λενε απο την αρχη .Οπως φαινονται ομως δεν τους νοιαζουν ουτε τα ηθικα ουτε τιποτα οποτε μονο εμεις αναλονουμε την χαλαροτητα του χρονου μας να ασχολιομαστε με τετοια θεματα διστυχως

    • Christos Dimou

      Αφού οι πελάτες θέλουν SUV, τότε SUV θα φτιάξουν. Αν ήθελαν sport GT και η RR αυτά θα έφτιαχνε. :)

    • georgekaras

      ετσι ειναι……..

    • Ιωάννης

      Είμαστε σίγουροι ότι αυτο ισχύει; πριν το πρώτο SUV την δεκαετία του 1990 από την Toyota, ο κόσμος δεν γνώριζε καν τι είναι αυτά τα οχήματα, αγόραζε και λάτρευε άλλες κατηγορίες. Μήπως, οι εταιρίες οδήγησαν τον καταναλωτή προς τα εκεί, οπότε πλέον νομίζουμε πως ο καταναλωτής από μόνος του αποζητάει τέτοια προιόντα;

    • Christos Dimou

      Μεταξύ του RAV4 και του επόμενου μοντέλου SUV πέρασε καιρός. Η επιτυχία του RAV4 δημιούργησε την κατηγορία. Οπότε απλά της βγήκε. Το Urban Cruiser απο την άλλη ήταν flop.

      Οι εταιρείες ψαχνονται συνέχεια για να δημιουργήσουν κατηγορίες ώστε να αποκτήσουν το στατους του πρωτοπόρου. Το γεγονός οτι σήμερα με εξαίρεση την Κίνα τα SUV είναι το αντικείμενο του πόθου φαίνεται δεν μπορεί να τεθεί σε αμφισβήτηση.

      Πόσο καλό είναι ένα SUV? Έχει χώρους, πρακτικοτητα, είναι άνετο, είναι βολικό (ας προσπαθήσει κάνεις μετά απο SUV να βάλει παιδικό κάθισμα σε άλλο αυτοκίνητο και τα λέμε), δεν καίει υπερβολικά (τα δικινητα τουλάχιστον), μπορεί να πατήσει σε άμμο και χαλικοδρομο (εκεί που το hatch θα κολλήσει) κλπ.

      Είναι ο συμβιβασμός πολλών διαφορετικών λύσεων και σήμερα σε μορφές όπως τα SAV προσφέρει και ένα λουκ που μοιάζει με τα σπορ αυτοκίνητα που είχαμε ως παιδιά. Και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο.

    • πριν το RAV4 υπηρχαν τα offroad…τα οποια ηταν δυσχτρηστα στην καθημερνοτητα !!!
      το οτι το εβγαλε η ΤΟΥΟΤΑ δεν σημαινει οτι αναγκασαν το κοινο να στραφει προς αυτο…..τοσα και τοσα μοντελα εχουν βγαλει κατα καιρους οι εταιριες που εχουν παει απατα γιατι το αγοραστικο κοινο τους εδειξε την πλατη του !!!

      οπως ειπε και ο @c@christosdimou:disqus πλεον τα SUV ειναι αυτα που συνδιαζουν σχεδον τα παντα για τον μεσο οδηγο!!!!
      γιατι αμα το σκεφτεις ο μεσος οδηγος τι θελει ?? χωρους πρακτικοτητα πρεστιζ οικονομια ανεση ευελιξια και δεν ξερω εγω ποσα αλλα !!!

      οποτε οταν οι ανταγωνιστες ειδαν πως η ”διστμικη” πτροταση της ΤΟΥΟΤΑ εχει ψωμι….αρχισαν και αυτοι να ζηταν το μεριδιο τους απο την πιτα !

    • Ιωάννης

      Είμαστε σίγουροι ότι αυτο ισχύει; πριν το πρώτο SUV την δεκαετία του 1990 από την Toyota, ο κόσμος δεν γνώριζε καν τι είναι αυτά τα οχήματα, αγόραζε και λάτρευε άλλες κατηγορίες. Μήπως, οι εταιρίες οδήγησαν τον καταναλωτή προς τα εκεί, οπότε πλέον νομίζουμε πως ο καταναλωτής από μόνος του αποζητάει τέτοια προιόντα;

    • konservas

      Έχεις δίκιο ότι οι εταιρίες υπάρχουν για να βγάζουν κέρδη, μήπως όμως έχει χαθεί η μπάλα λίγο; Δηλαδή εάν δεν διπλασιαστεί το λειτουργικό κέρδος στη Ferrari τι θα γίνει; Πάλι θα κονομάνε απλά θα είναι μικρότερα τα νούμερα. Απ΄ότι φαίνεται όμως δεν τους νοιάζει τι προϊόντα παράγουν και πουλάνε, τους νοιάζει το bonus στο τέλος του έτους και μόνο (μιλάω για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες). Και στη τελική εγώ μεγάλωσα με τη Ferrari να έχει μοτεράκλες και αυτοκίνητα που σπέρνουν, τώρα αν εσύ θέλεις να βλέπεις μπαταρίες κάτω από το καπό και μεγάλο χώρο αποσκευών στο πίσω μέρος δεν υπάρχει θέμα, δε θα κάτσουμε να μαλώσουμε κιόλας!

    • Christos Dimou

      Κέρδη = μερίσματα = μπόνους = περισσότεροι εργαζόμενοι = περισσότερα κέρδη.

      Υπάρχει κανείς που δεν θέλει κάτι τέτοιο;;

      Ας Είμαστε ρεαλιστες. Κανείς δεν καίγεται για τη Ferrari πιο πολύ από τον πουλοβερακια που θα εισπράξει αν ο όλα πάνε καλά εκατομμύρια.

    • xtra

      το θεμα βασικα , ειναι οι βαρύγδουπες δηλωσεις πριν και μετα.
      Παρομοιες εχουν κανει και η bmw και η porsche για για τους τουρμπο κινητηρες , για τις τεσσερεις πορτες , για τον αξονα κινησης κτλ κτλ.
      Φυσικα τον τελευταιο λογο τον εχει η αγορα , αλλα οταν θελει κανεις πουλα κανεις κατι και να του δινει υπεραξια , καλο ειναι να ειναι προσεκτικοτερος με τις βαρυγδουπες κοντοφθαλμες δηλωσεις..
      Απλα οι οπαδοι μιας εταιριας (ομαδας κτλ) αν και δεν αγοραζουν , διαμορφωνουν κλιμα και hype που κανει τους λεφταδες να βγαζουν ευκολοτερα τα χρηματα απο την τσεπη

  • Mika

    Κανε και αλλες κωλοτουμπες, Σερτζιο! Μπορεις!