Σχεδόν οχτώ χρόνια μετά την παρουσίαση της πρώτης γενιάς του 508, η Peugeot παρουσίασε σήμερα τη νέα της λιμουζίνα. Αυτή θα κάνει το ντεμπούτο της στην έκθεση της Γενεύης, σε δέκα ημέρες, με την εμπορική του διάθεση να ξεκινά παγκοσμίως από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Στην ευρωπαϊκή αγορά, το παραδοσιακό D-segment βρίσκεται σε διαρκή πτώση, για περισσότερο από μια δεκαετία. Γι’αυτό ευθύνεται η άνοδος των SUV, με τα μεγάλα sedan να χρειάζονται το κάτι παραπάνω για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον. Έτσι, το νέο Peugeot 508 υιοθετεί μια πιο έντονη ταυτότητα, με τους σχεδιαστές της εταιρίας να έχουν σαφή στόχο: να απομακρυνθούν από το συμβατικό σχέδιο, προς ένα σχέδιο με coupe αναλογίες.

1Διαστάσεις

Το μοντέλο, σύμφωνα με τον Laurent Blanchet, επικεφαλής προϊόντων της γαλλικής εταιρίας, θα τοποθετηθεί ανάμεσα στα mainstream και στα premium μοντέλα. Ξεκινώντας με το μέγεθος του νέου 508, το μήκος του αγγίζει τα 4,75 μέτρα, καθιστώντας το ένα από τα compact μοντέλα της κατηγορίας, τοποθετώντας το πιο κοντά στις premium προτάσεις. Έτσι, έχει παρόμοιες διαστάσεις με το Audi A5 Sportback, ενώ είναι 11 εκ. μικρότερο από το Volkswagen Arteon.

Αν και το μήκος του 508 έχει μειωθεί κατά 8 εκ., σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, το μεταξόνιο του – στα 2,79 μ. – έχει μειωθεί κατά μόλις 2,4 εκ. Το πλάτος του αγγίζει τα 1,84 μ. (+2 εκατ. από την προηγούμενη γενιά), ενώ το ύψος του είναι μόλις 1,40 μ., όντας 6 εκατ. πιο χαμηλό από το απερχόμενο 508. Το μικρό ύψος του αυτοκινήτου, έγινε δυνατό από τις πόρτες χωρίς πλαίσιο, χωρίς να θυσιάζεται ο “αέρας” για τα κεφάλια των επιβατών. Εξασφαλίζει, επίσης, εξαιρετική αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,26.

2Παραγωγή

Το νέο 508 παράγεται στο εργοστάσιο της Peugeot, στην πόλη Mulhouse στη Γαλλία, ενώ οι γαλλικές εγκαταστάσεις στο Tremery και στο Douvrin παρέχουν τους κινητήρες.

3Σχεδιασμός

Έμπνευση του αυτοκίνητου αποτελεί το Instinct concept, με το νέο 508 έχει εκφραστική παρουσία, με το εμπρός άκρο να είναι εντυπωσιακό και επιθετικό. Ξεχωρίζει η πλατιά χρωμιωμένη μάσκα, που ενσωματώνει το λιοντάρι του σήματος, και αγγίζει τα full-LED φωτιστικά σώματα, κάνοντας το αυτοκίνητο να μοιάζει πιο πλατύ. Το λογότυπο 508 στην άκρη του καπό, αποτίει φόρο τιμής σε παλιότερα μοντέλα της Peugeot, όπως το 504 coupe και 504.

Η κατακόρυφη οπτική υπογραφή των LED φώτων ημέρας παρέχει μια ξεχωριστή, αποκλειστική ταυτότητα. Ακόμα, πλαισιώνουν το εμπρόσθιο άκρο του αυτοκινήτου, και ξεκινούν από τα φωτιστικά σώματα και καταλήγουν στην εισαγωγή του προφυλακτήρα.

Το καπό έχει χαμηλώσει όσο το δυνατόν περισσότερο, για να ενισχύσει το δυναμισμό του νέου 508, με την γραμμή της οροφής να είναι χαμηλή και κομψή. Οι εμπρός και πίσω πρόβολοι έχουν μειωθεί σε μέγεθος, ώστε να τονιστεί η σιλουέτα, και να βελτιωθεί η ευελιξία τόσο στο δρόμο όσο και κατά τους ελιγμούς. Έτσι, ο κύκλος στροφής έχει μειωθεί κατά 1,5 μέτρο, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, φτάνοντας τα 10,80 μ.

Φτάνοντας στο πίσω άκρο, σε αυτό ξεχωρίζει η γυαλιστερή μαύρη οριζόντια λωρίδα μεταξύ των φώτων, που χαρακτηρίζει πλέον τα τελευταία οχήματα της Peugeot. Τα τρισδιάστατα φώτα είναι, επίσης, full-LED, κάτι που βλέπουμε στα πιο πρόσφατα μοντέλα της εταιρίας, και τα είχαμε δει για πρώτη φορά στο Quartz concept.

4Εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα του 508, είναι σαν να εισέρχεσαι σε έναν άλλο κόσμο, ένας που εστιάζει στην ποιότητα και την πρωτοτυπία. Το μάτι σου τραβιέται άμεσα από το θεαματικό πλαίσιο οργάνων, και την τελευταία έκδοση του υποδειγματικού ψηφιακού πίνακα οργάνων i-Cockpit.

Τα βασικά συστατικά του i-Cockpit περιλαμβάνουν: ένα συμπαγές τιμόνι, μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 10 ιντσών (8 ίντσες στην βασική έκδοση), και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης.

Η οθόνη μπροστά σου είναι πλήρως “διαμορφώσιμη” και προσαρμόσιμη, με έξι διαφορετικές λειτουργίες προβολής. Η οθόνη αφής -στο κέντρο της κονσόλας- ενσωματώνεται τέλεια στο ταμπλό, περίπου στο ίδιο ύψος με τον πίνακα οργάνων. Συνοδεύεται από επτά διακόπτες, που μοιάζουν με πλήκτρα πιάνου, είναι ενσωματωμένα στο σώμα της οθόνης, και παρέχουν άμεση πρόσβαση στα κύρια χαρακτηριστικά άνεσης. Ακόμα παρέχει συμβατότητα με Android Auto, Apple Carplay και MirrorLink.

Στην κεντρική κονσόλα, υπάρχει ο λεβιές του 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Ο σχεδιασμός του υπογραμμίζει περαιτέρω τη σύγχρονη θέση της οδήγησης και, με τα πηδάλια του τιμονιού, συμβάλλει στην ενίσχυση της οδηγικής απόλαυσης.

Τέλος, ο χώρος αποσκευών -παρά τις μικρότερες διαστάσεις- έχει μεγαλώσει κατά 14 λίτρα, φτάνοντας τα 487, ενώ υπάρχει και μεγαλύτερο άνοιγμα για καλύτερη πρακτικότητα. Με την αναδίπλωση των πλατών των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αγγίζει τα 1.537 λίτρα.

5Πλατφόρμα

6Κινητήρες

Κάτω από το καπό υπάρχει ο 1.600άρης βενζινοκινητήρας PureTech, απόδοσης 180 και 225 ίππων, καθώς και οι BlueHDi πετρελαιοκινητήρες 1.500 και 2.000 κ.εκ. Ο πρώτος αποδίδει 130 άλογα, ενώ ο δεύτερος 160 και 180. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6c, και συνδυάζονται αποκλειστικά με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κινώτιο, εκτός από τον βασικό πετρελαιοκινητήρα με τα 130 άλογα, που συνδυάζεται και με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Το 2019 η εταιρία ανακοίνωσε ότι θα προστεθεί και ένα υβριδικό σύνολο.

Επίσης η Peugeot δηλώνει πως θα υπάρξει τόσο GT Line όσο και GT εκδόσεις.

7Τεχνολογίες ασφαλείας

Το 508 διαθέτει όλα τα σύγχονα συστήματα ασφαλείας, με την εταιρία να περιμένει ότι θα πάρει άριστη βαθμολογία στις δοκιμές σύγκρουσης του EuroNCAP. Μεταξύ άλλων διαθέτει σύστημα night vision, που τοποθετείται για πρώτη φορά στην κατηγορία, adaptive cruise control, lane positioning assist, active safety brake, lane keeping assist, driver attention alert, high beam assist, speed limit recognition, active blind spot monitoring.

Ακόμα υπάρχει το σύστημα Visiopark 2 και το σύστημα παρκαρίσματος full park assist.

  • AMG

    Για κάποιους ίσως αποτελεί περιορισμό το γεγονός πως σχεδόν όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο.

  • george

    Πανέμορφο!! 10 χρόνια μπροστά σε σχέση με τους ανταγωνιστές του

  • Nikolaos Charisoglou

    Το όμορφο ειναι αντικειμενικο.αν και ιαπωνοφιλος ποιο ομορφο σενταν απο την τζουλια δεν υπάρχει

    • Toni Montana

      Ωραίο το 508 αλλά η Gulia είναι μια.

  • gv

    το passat το χτυπαει,το θεμα ειναι Α4 χτυπαει?

    • Yiannis Rossolatos

      ε δεν είναι και άμεσος ανταγωνιστής του Α4 κατ’ εμέ… ούτε τιμολογιακά ούτε ως προς το αγοραστικό κοινό…

    • gv

      δεν ειμαι και σιγουρος που ακριβως στοχευει γιαννη..
      η πεζο εχει προσπαθησει να γινει premium..
      πχ δες το εσωτερικο και τη τιμη του 3008!
      αντιστοιχη μιας X1!
      οποτε δεν ειμαι σιγουρος για το που στοχευει..

    • Yiannis Rossolatos

      Τις τιμές τις έχω δει και μου έχει πέσει το σαγόνι ομολογώ, ειδικά αν σκεφτείς ότι είναι αποκλειστικά δικίνητο… αυτό που θέλω να πω όμως είναι ότι ο πιθανός αγοραστής peugeot θα τσεκάρει και το bmw, το αντίστροφο όμως δύσκολα…

    • gv

      αυτο που λες ισχυει αλλα δεν εχει σχεση με το που στοχευει η ιδια η πεζο ομως..

    • Yiannis Rossolatos

      μεγαλεπήβολο σχέδιο… ίδωμεν…

  • SAMURAI-66

    Ωραια λιμουζινα με αερα και στοχο απεναντι στα premium που την τοποθετουν οι γαλλοι και το δειχνει με την μορφη της,υψηλα στανταρ σαφως στην ποιοτητα για να το πετυχει χωρις περιορισμους,κινητητρες οπως πρεπει σε ανταγωνιστικη βαση απεναντι σε δυνατους αντιπαλους της και εσωτερικο που βαζει τα γυαλια σε ολους τους ευρωπαιους με την σχεδιαση φρεσκια μοναδικη και σιγουρα απολυτα λειτουργικη!
    Λιρα εκατο για τους κατασκευαστες της!!

  • Dentdim

    Ωραίο ,αλλά ακόμα πιο ωραίο ότι μας δίνει πλέον μια ιδέα του πως θα είναι τα επόμενα 308 και 208 που έχουν σαφώς περισσότερο ενδιαφέρον.

  • a_f_a

    το εσωτερικό του τιμονιου, ιδεα μου ή ειναι πραγματικά σα κάθετο παραλληλόγραμμο;
    επισης το ταμπλο μου φαίνεται πολύ ψηλό. σαν να εισαι χωμένος μέσα.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ όμορφο, δυναμικό και ξεχωριστό, σπορ και πολύ high-tech!!! Μπράβο Peugeot!!!

  • dmis

    Τι κάνανε οι τυπάρες…

  • Dimitris Chourmouziadis

    Στην εξωτερική του εμφάνιση πολύ όμορφο και δυναμικό, μπράβο στους σχεδιαστές! Το ταμπλό του μόνο είναι υπερβολικά φουτουριστικό!