Η Toyota μπαίνει στην ηλεκτροκίνηση με νέα υλικά, τα οποία μειώνουν έως και 50% το κόστος ενός κινητήρα. Συγκεκριμένα η ιαπωνική εταιρεία δημιούργησε έναν μαγνήτη για τους κινητήρες που θα χρησιμοποιήσει, μειώνοντας κατά το ήμισυ τη χρήση του νεοδυμίου, ενός σπάνιου μεταλλεύματος, το οποίο αντικατέστησε με άλλα μεταλλεύματα της σειράς των σπανίων γαιών ή “λανθανίδες”, συγκεκριμένα με το λανθάνιο (Le) και το δημήτριο (Ce) που κοστίζουν 20 φορές λιγότερο, ενώ παράλληλα ο μαγνήτης δεν διαθέτει τέρβιο (Tb) ή δυσπρόσιο (Dy).

Οι κινητήρες με τους μαγνήτες που αποτελείται από τα νέα υλικά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε οποιοδήποτε ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης, αναφέρει η εταιρεία στη σχετική ανακοίνωση. Η Κίνα, η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων στον κόσμο, προμηθεύει περίπου το 80% των σπάνιων μεταλλευμάτων παγκοσμίως. Όμως το κλείσιμο των περισσοτέρων παράνομων ορυχείων στην Κίνα είχε ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των σπάνιων μεταλλευμάτων που χρησιμοποιούνται στους ηλεκτροκινητήρες με αποτέλεσμα το κόστος κατασκευής ενός κινητήρα να βρίσκεται σήμερα σε υψηλά επίπεδα. Αυτός ήταν και ο κύριος λόγος που έστρεψε την Toyota σε αυτήν την απόφαση.

Η Toyota προβλέπει πως από το 2025 και μετά θα προσφέρει ηλεκτροκίνητες εκδόσεις σε κάθε μοντέλο που θα έχει στην αγορά. Να σημειωθεί ότι μέχρι το 2030, η Toyota σκοπεύει να πουλά 5,5 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός εκατομμυρίου αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων ή αυτοκίνητα με κινητήρες υδρογόνου.

Η ιαπωνική εταιρία αρνήθηκε να δώσει συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με τη μείωση του κόστους, αλλά τονίζει πως θα μπορούσε να αντικαταστήσει μέχρι και το ήμισυ του νεοδυμίου που χρησιμοποιείται στους μαγνήτες για κινητήρες που χρησιμοποιούνται σε συμβατικές λειτουργίες των αυτοκινήτων, όπως τα ηλεκτρικά παράθυρα, με λανθάνιο και δημήτριο, ενώ θα μπορούσε να μειώσει κατά 20% την χρήση του νεοδυμίου στους μαγνήτες των ηλεκτροκινητήρων, αντικαθιστώντας το νεοδύμιο με λανθάνιο και δημήτριο.