Καλώς ή κακώς, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης οδηγούνται όλο και πιο κοντά στον θάνατο. Η ηλεκτρική ενέργεια αποκτά όλο και περισσότερη δημοτικότητα, αν και προσωπικά πιστεύω ότι το πραγματικό καύσιμο του μέλλοντος είναι το υδρογόνο, όπως έχω γράψει κι άλλες φορές.

Αυτό δυστυχώς έχει επηρεάσει όχι απλώς τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά την κορωνίδα του, αφού από το 2009 τα μονοθέσια της Formula 1 χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια (μέσω του συστήματος KERS τότε), ενώ από το 2014 έχουμε υβριδικά power unit, με μεγάλες μπαταρίες που δίνουν 161 άλογα στους οδηγούς για 33,3 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο.

Η FIA, όμως, δεν σταμάτησε εκεί: ίδρυσε μια αμιγώς ηλεκτρική σειρά, τη Formula E, η οποία μόνο δημοφιλής δεν είναι στους οπαδούς, ενώ προκαλούνται προβλήματα και στις πόλεις που διοργανώνουν τους αγώνες. Παρ’ όλα αυτά, ο Bernie Ecclestone πιστεύει ότι η Formula 1 θα πρέπει να γίνει 100% ηλεκτρική, θεωρώντας ότι μπορεί να βρεθεί λύση για την έλλειψη του ήχου.

Εξακολουθούμε να έχουμε το όνομα Formula 1, εξακολουθούμε να έχουμε τα συμβόλαια με τους υπεύθυνους των αγώνων, ας κάνουμε ένα διαφορετικό είδος αυτοκινήτων. Ας μιλήσουμε στους κατασκευαστές και να ξεκινήσουμε μια νέα, πλήρως ηλεκτρική Formula 1, μια Formula 1 για το μέλλον.

Δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό; Οι κατασκευαστές παρέχουν τα αυτοκίνητα, αλλά εμείς δε θα τους πληρώσουμε, επειδή αποκτούν τεράστια παγκόσμια δημοσιότητα. Θα ήταν μια super Formula E, αν θέλετε. Μπορείς να κατασκευάσεις μονοθέσιο όπως ένα μονοθέσιο Formula 1 και το μόνο που θα έχανες θα ήταν ο ήχος και δεν μπορώ να πιστεύω ότι οι μηχανικοί δε θα έβρισκαν κάτι για να παράγει λίγο-πολύ τον παλιό ήχο της Formula 1. Η Liberty θα πρέπει να έχει κότσια για να το κάνει σήμερα. Πιστεύω ότι θα το κάνουν.

Το πρώην αφεντικό του αθλήματος επισημαίνει πως οι απειλές της Ferrari για έξοδο από το πρωτάθλημα δεν είναι μπλόφα, αφού ο Sergio Marchionne είναι πολύ σοβαρός όταν προβαίνει σε αντίστοιχες δηλώσεις.

Η Formula 1 είναι Ferrari και η Ferrari είναι Formula 1. Θα το μισούσα αν έβλεπα Formula 1 χωρίς τη Ferrari. Ο Sergio δεν λέει πράγματα, εκτός κι αν είναι σοβαρός. Δε νομίζω πως είναι άνθρωπος που δεν κάνει πράγματα που λέει ότι πρόκειται να κάνει.

  • an0nymouS

    Κλείστε το μπουρδελο να τελειώνουμε…

  • Ρε, Bernie…………..και εσύ??????
    Αν είναι να γίνει ολοκληρωτικά ηλεκτρικό το πρωτάθλημα της F1, καλύτερα να το κλείσουν όπως σωστά λέει και ο @disqus_2o0jKv4Da8:disqus στο σχόλιό του πιο πάνω!!!!!!
    Πλέον, η Liberty Media είναι έτοιμη να κάνει τομές, οι οποίες δεν θα βοηθήσουν το άθλημα, αλλά να αφανίσουν………..
    Ελάτε και άλλοι μύθοι του αθλήματος και πέστε την ιδέα σας.
    Τώρα, έχουμε γίνει…………… https://uploads.disquscdn.com/images/1bc4d1edef29eb9ce8a0175cdee33a9caee6e2ee2607d7d8d4bca0d3a3c7d9a0.jpg

    • Nerazzuro21

      Αν και οι πάντες κράζουν τη Liberty προσωπικά έχω εμπιστοσύνη στον Ross Brawn. Αν μας απογοητεύσει και αυτός, τότε δεν υπάρχει σωτηρία για το αγαπημένο μας σπορ.

    • Νίκο, πριν πούμε το οτιδήποτε θα πρέπει να σκεφτούμε ότι, ο Ross Brawn έχει αφεντικό την Liberty Media και πληρώνεται από αυτήν.
      Πάντως, είχα εναποθέσει και εγώ τις ελπίδες μου στον Βρετανό, αλλά και αυτός μας τα γυρνάει, σε σχέση με αυτά που είχε δηλώσει όταν πρωτοανέλαβε τη θέση του γενικού διευθυντή για τα θέματα της F1.
      Από εκεί και πέρα, βλέπω ότι οι Αμερικάνοι επέλεξαν έναν πολύ περίεργο δρόμο για το sport και τα πρότυπα που θέλουν να προωθήσουν fix εξαρτήματα για τα PU και κοινά καύσιμα και λιπαντικά για όλες τις ομάδες.
      Όμως, οι Αμερικάνοι της F1 αυτήν την αγωνιστική “κουλτούρα” έχουν και αυτήν θέλουν να επιβάλλουν στο άθλημα, όπως συμβαίνει στα Nascar………………..

  • Anestis Genk

    Έστω τα ηλεκτρικά είναι καλύτερα, που δεν είναι μέχρι να βρουμε ηλεκτρισμό από πραγματικά ΑΠΕ και μπαταρίες κτλ που να μην χρειάζονται σπάνια και τοξικά υλικά.
    Και τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι ακόμη καλύτερα, τι σημαίνει αυτό δηλαδή;

    Ξεχνάνε το εξής, πως η F1 είναι motorSPORT! άθλημα και όσο το ξεχνάνε τόσο πιο πολύ την καταστρέφουν.

    • an0nymouS

      ασε ας το κάνουν ηλεκτρικό.. μετά να δεις γέλιο που θα πέσει.. μόλις γίνει ηλεκτρικό αυτομάτος θα σημάνει το τέλος της F1 (για τον κόσμο τουλάχιστον) ..εγώ προσωπικά θα σταματήσω να κοιτάω. Αν θέλω να κοιτάω ηλεκτρικά μπορώ να δω εκείνη η βλακεία ονόματι Formula E.

    • Anestis Genk

      Σωστά, ας το κάνουν να τελειώνουμε μια ώρα αρχύτερα με τις μλκιες τους.

    • Christos-

      Η Βλακεία όμως ονόματι Formula E έχει ανταγωνισμό, κάτι που έχει ξεχαστεί απο την F1

    • an0nymouS

      αφού όλα τα μονοθέσια εκεί είναι ίδια και οι μπαταρίες ίδια ισχύει δίνουν για όλους.. δεν υπάρχει προφανώς κάποιο μονοθέσιο να είναι πιο δυνατό απ το άλλο.. τέτοιο ανταγωνισμό δεν θέλω.. προτιμώ να βλέπω 2-3 ομάδες να μάχονται μεταξύ τους παρα όλες και να έχουν όλες ίδιο μονοθέσιο με διαφορετικά χρώματα..

      sorry άποψή μου.. και πέρσι στην αρχή ειδικά του πρωταθλήματος μια χαρά ξεκίνησε η ferrari απλά στην πορεία έμεινε πίσω λόγο των προβλημάτων και ότι κουτουλούσαν μεταξύ τους. ;)

    • Christos-

      Καλά δεν το λες και ανταγωνισμό, δυο οδηγοί πάλευαν πάλι για το πρωτάθλημα όπως τα 3 προηγούμενα χρόνια. Και από εκεί και πέρα το χάος. Το θέμα είναι ότι η F1 είναι χειρότερη από την Formula E. Οι λόγοι είναι δυο Jean Todt & Bernie Ecclestone, βέβαια πολύ φοβάμαι πως θα πάει όλο και χειρότερα με τους νέους ιδιοκτήτες, και με τις αλλαγές που θέλουν να κάνουν. Εγώ σαν άνθρωπος που μεγάλωσα με αυτήν την καύλα της F1, πλέον στεναχωριέμαι για το που έχει καταντήσει.

    • an0nymouS

      φίλε να συμφωνήσω μαζί σου όλα ότι γουστάρεις… αλλά δεν θα δεχτώ ΠΟΤΕ να κοιτάω F1 και αντί να ακούω τα μοτέρ να ουρλιάζουν στα κόκκινα να ακούω αυτό το άθλιο πράγμα που ακούγεται σαν μύγα.

      απλά δεν υπάρχει ηλεκτρική F1.. δεν θα είναι F1 απλά!

    • Christos-

      Ούτε αυτό είναι F1 όμως, 21 αγώνες αντοχής με μονοθέσια διχαλο.

  • Ahilleas Tsikelis

    Προς το αρθρογραφο: Το υδρογονο καίγοντας το με μια αποδοση 60-70% σε κυψελη καυσιμου θα παραγεις ηλεκτρισμο ,κουβαλώντας πολύ βαρος και δεξαμενες που θα χρηζουν αντικαταστασης καθως ακομα θα εισαι εξαρτώμενος από την σελ και την bp μια ζωη.Οι μπαταριες σε μια 5ετια το πολύ θα είναι ηδη αγνώριστες(τσεκαρε τυπου γραφενιου κτλ) και δεν θα εξαρτάσαι από κανεναν.Το υδρογονο απορω πως το αποφυγαμε με τη συμμορια του πετρελαιου.

  • Scooby r22b

    Τώρα τον γαμής, η δεν τον γαμής ;

  • nikos avramides

    φτανει ρε Bernie….στα indycar επανεφεραν το ground effect και εσυ μας λες για ηλεκτρικη f1.ουτε οι υπαλληλοι της Δεη δεν θα σας βλεπουν

  • Yiannis P

    Πως γίνεται σε ολα τα αθλήματα να προσπαθούν να τα κανουν καλυτερα και να τα εμπλουτιζουν και μονο στην F1 την κανουν χειρότερη;; Εντάξει καλη η ασφάλεια των οδηγών, ας πουμε καλη κ θεληση για χαμηλοτερη καυαναλωση και ρυπανση αλλά μεχρι ενα σημειο. Δεν πρέπει να ξεχνανε οτι ο F1 είναι και αυτη αθλημα και πρέπει να εχει θεαμα. Αν γινει ηλεκτρικη παει τελειωσε. Ηδη έχει μειωθεί κατα παρα πολυ το θεαμα τα τελευταία χρόνια, αμαν κανουμε να δουμε προσπερασμα στα ισα, σχεδον κάθε φορα ειναι απο DRS που ο μπροστα απλα απλα καθεται και τρωει το προσπερασμα χωρίς να μπορει να κανει τιποτα ειτε είναι προσπερασμα λογω καλυτερης στρατιγικης στα pits.

  • Renesis1