Με τρεις μόνο κινητήρες για 21 Grands Prix, είναι κυριολεκτικά απαγορευτικό να έχεις κάποιο πρόβλημα που θα σου στοιχίσει έναν από τους τρεις κινητήρες, διότι είναι βέβαιο ότι θα δεχθείς βαριά ποινή στο grid, ενώ η εγκατάλειψη κατά τη διάρκεια του αγώνα θα είναι ακόμα χειρότερη, διότι ενδέχεται να χάσεις πολλούς, κρίσιμους για το πρωτάθλημα βαθμούς.

Οι φωστήρες της FIA έχουν μετατρέψει τη Formula 1 ξεκάθαρα σε ένα πρωτάθλημα αντοχής, κάτι που αναγκάζει τους μηχανικούς να εργάζονται πολύ περισσότερο για την αξιοπιστία, παρά για τη δύναμη ενός κινητήρα, γεγονός που είναι ενάντια στις βασικές αρχές του αθλήματος.

Για το 2018, η Mercedes θα έχει ένα νέο power unit, το οποίο αρχικά πρέπει να είναι πολύ πιο αξιόπιστο από τον προκάτοχό του, αφού η αντοχή του πρέπει να αυξηθεί κατά 40%, όπως εξηγεί ο Andy Cowell, επί κεφαλής κινητήρων της γερμανικής ομάδας κι ένας από τους καλύτερους μηχανικούς στον πλανήτη.

Η μείωση στον αριθμό των στοιχείων του power unit που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο οδηγός ανά σεζόν χωρίς κάποια ποινή στο grid σήμαινε πως η αντοχή έπρεπε να γίνει καλύτερη, προκειμένου να κρατήσει στις μεγαλύτερες αποστάσεις που το hardware πρέπει να τρέξει. Η αλλαγή στο power unit για αυτή τη χρονιά είναι αρκετά σημαντική και οδηγείται από μία σειρά απαιτήσεων.

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι ότι έπρεπε να αυξήσουμε την αντοχή, με την πρόκληση των τριών κινητήρων εσωτερικής καύσης ανά οδηγό για το πρωτάθλημα και δύο συστήματα ERS ανά οδηγό. Αυτό σημαίνει αύξηση 40% στην απόσταση που το hardware καλείται να διανύσει φέτος συγκριτικά με πέρυσι.

Βέβαια, οι μηχανικοί στο Brixworth έχουν δουλέψει για να βελτιώσουν το περσινό power unit και σε άλλους τομείς, με το πακετάρισμα πλέον να είναι καλύτερο, κάτι που οδήγησε σε μικρότερα sidepods και πιο λεπτό πίσω μέρος στα μονοθέσια που χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο κινητήρα.

Εστιάσαμε στο να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε τη ζωή του hardware χωρίς να χάσουμε απόδοση. Πέρα από τις αλλαγές που έρχονται από τους Αθλητικούς Κανονισμούς, η ομάδα στη Mercedes AMG High Performance Powertrains προσπάθησε να βελτιώσει το power unit και σε άλλες περιοχές.

Θέλαμε να αλλάξουμε το πακετάρισμα του power unit για τη συνολική καλύτερη απόδοση του μονοθεσίου. Δουλέψαμε πολύ στενά με τους συναδέλφους μας στο Brackley, προσπαθώντας να καταλάβουμε ποια είναι η καλύτερη συνολική ενσωμάτωση στο σασί, στο κιβώτιο και στην αεροδυναμική. Επίσης, έχουμε δουλέψει για την αποδοτικότητα της καύσης και τη μείωση της τριβής με την Petronas.

  • Το ότι η F1 έχει χάσει τις αρχές ως sport, το έχουμε διαπιστώσει εδώ και πολλά χρόνια.
    Ο Jean Todt θέλει να αυξήσει τον αριθμό των ομάδων στο πρωτάθλημα, αλλά στοχεύει στην προσέλκυση με τελείως λάθος τρόπο.
    Ο Γάλλος προσπαθεί στην ομογενοποίηση πρωταθλημάτων όπως αυτό της F1 με την WEC.
    Άλλωστε, ο πρόεδρος της FIA πριν από ενάμιση χρόνο είχε δηλώσει ότι θα ήταν ευχάριστο, κατασκευαστές από την F1 να μπουν στο πρωτάθλημα αντοχής και το αντίθετο.
    Οι προσπάθειες που γίνονται τα τελευταία χρόνια οδηγούν το κορυφαίο μηχανοκίνητο sport σε παρόμοια μονοπάτια με αυτά του WEC, αλλά ταυτόχρονα η επιδίωξη της F1 να έχει τα γρηγορότερα τετράτροχα στα μηχανοκίνητα sport “χάνεται”, λόγω των αποφάσεων που λαμβάνονται στα συμβούλια της FIA από…………………κάποιους.
    Ακόμα μία “πληγή” στην F1 είναι η εισαγωγή του Halo από το φετινό πρωτάθλημα.
    Η “sayonara” τοποθετήθηκε στα μονοθέσια για προστασία και αυτό έγινε με αφορμή το ατύχημα του Massa στην Ουγγαρία το 2009.
    Το συγκεκριμένο σύστημα ασφαλείας δεν βοηθάει καθόλου σε παρόμοια ατυχήματα με αυτό του Βραζιλιάνου και ταυτόχρονα χαλάει την όλη αισθητική των κατά τα άλλα πολύ εντυπωσιακών μονοθεσίων, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των φιλάθλων της F1 είναι κάθετα αντίθετοι με το αυτό το “string”.
    Πάντως, αυτό που παρατηρώ είναι ότι αντί να γίνουν προσπάθειες για να επιστρέψουμε σε κανονισμούς χωρίς όριο χρήσης κινητήρων, μίας και οι το παραμύθι για μείωση κόστους έχει “καταρρεύσει” προ πολλού, ενώ θα πρέπει να διαφυλαχτεί και το DNA της F1 της απόλυτης ταχύτητας.
    Τέλος, η FIA θα πρέπει να καταλάβει ότι ο Halo θα πρέπει να το αφαιρέσουν γιατί δεν έχει απολύτων καμία χρήση.
    Μακάρι, είχε ο Kimi Jong Un να είχε ένα κουμπί και να το πατούσε……………………….. https://uploads.disquscdn.com/images/3143c34cd5a686e6c9a6991febb121f1bedc2d01d37b1dcec25e3c1de385beb0.png

    • georgekaras

      Εγω θα θελα να σε ρωτησω και σενα και ολα τα παιδια που τοσα χρονια ειμαστε δω γιατι βλεπουμε φορμουλα 1 πια ?Μας εχει γινει μια ομορφη συνηθεια απο τοτε που ειμασταν πιτσιρικαδες και μας κυνηγουσαν να διαβαζουμε κυριακη μεσημερι και εμεις την βλεπαμε? .Τι αλλο να περιμενουμε ,για να την σταματησουμε ομως ?3 κινητηρες ,κουμπι για προσπερασεις ΗΑLO ελειψη θορυβου ,ηλεκτροκινηση σε λιγα χρονια ,κοινα parts και καυσιμα σε λιγο καιρο .Γιατι επιμενουμε στην καταρευση του αθληματος αρχικα διστυχως απο τον θανατο του Senna και μετα με ολες τις αλλαγες αυτες ολων των χρονων.Απορω με ευατο μου πρωτα απο ολα ,απο ολα αυτα που βλεπω να γινονται και να ερχονται .Πραγματικα οσο και ασημαντο ειναι φυσικα το θεμα με προβληματιζει .Ειμαι 28 χρονων και δεν βλεπω διαθεση να αλλαξει ως προς το καλυτερο .Με μαθηματικη ακριβεια οδηγουμαστε σε απαξιωση οπως εκανε η fia αρχικα σε wrc και τωρα στο WEC .Φταιμε και εμεις ομως πιστευω πλεον ,δεν επρεπε να τους δινουμε την τηλεθεαση που επρεπε και ουτε να γεμιζουν τις πιστες ακομα και σε παραδοσιακα grand prix .Moνο αν πονεσει η τσεπη τους ισως να αλλαξουν . Η formula παει να γινει nba ή σουπερ ball με poccorn απο τσουλακι του γερου οπως την αφησε .Ειναι και ευθυνη μας απο δω και περα να την αλλαξουμε οσο μπορουμε και εμεις εστω και απο τους καναπεδες μας

    • Γιώργο, χαίρομαι για τα όσα αναφέρεις, γιατί είμαι συνομήλικός σου και πιστεύω ακριβώς τα ίδια πράγματα με εσένα!!!!!!
      Θεωρώ ότι, το συγκεκριμένο σχόλιό σου αποτελεί έκφραση δικών μου σκέψεων, αλλά αποτυπωμένα από έναν τρίτο, ο οποίος μπήκε για λίγο στο μυαλό μου και εξέφρασε τα ΘΕΛΩ ΜΟΥ ΚΑΙ τα ΠΙΣΤΕΥΩ ΜΟΥ!!!!!
      Νομίζω για την F1 πως πλέον είναι η λατρεία που έγινε συνήθεια……………
      Πάντως, είμαι και εγώ πλέον πεπεισμένος ότι η ίδια η FIA συνειδητά υποτιμά το προϊόν της γιατί μπαίνουμε σταδιακά σε δρόμους χωρίς κινητήρες εσωτερικής καύσης και άρα, ο ακραία “βενζινοκίνητος” θα πρέπει να του γίνει βίωμα η ηλεκτρική ενέργεια στα αυτοκίνητα!!!!!
      Σιγά σιγά, μένουμε με τις ευχάριστες αναμνήσεις από τους V10 και εμπειρία θα έχουμε μόνο από τον ανύπαρκτο ήχο της τελευταίας τετραετίας.
      Ξέρεις, πολύ φοβάμαι ότι οι απειλές του Marchionne για αποχώρηση της Ferrari ίσως δεν είναι υπερβολικές, γιατί αλλιώς είναι Ferrari με ήχο και αλλιώς Ferrari “τηλεκατευθυνόμενο”…………

  • Yiannis P

    Αυτό που μείωσαν τους κινητήρες που αποσκοπεί; Ακόμη δεν έχω καταλάβει. Άντε πες τα κάνανε υβριδικά για να μην ρυπαίνουν (λες και το περιβάλλον θα καταστραφεί από 20 αγώνες το χρόνο, αλλά λέμε τώρα) , αλλά λιγότεροι κινητήρες γιατί;

  • Akis-F1 FAN

    Δε θα συνέφερε μια ομάδα να ετοιμαστεί για τη χρονιά σαν να είχαν πχ 5 κινητήρες διαθέσιμους; Να τους αναπτύξουν δηλαδή πιο πολύ για απόδοση παρά για αξιοπιστία και να έχουν δεδομένο ότι σε 2 αγώνες μέσα στη χρονιά ( σε πίστες που είναι εύκολο να προσπεράσεις ) θα ξεκινήσουν τελευταίοι αλλά, από την άλλη, θα έχουν πιο δυνατό κινητήρα ( απ΄ ότι αν “παίζαν κανονικά” ), λιγότερες πιθανότητες να έχουν κάποια εγκατάλειψη, αφού δεν θα προσπαθούσαν να βγάλουν 7 ΣΚ με ένα κινητήρα, θα ήταν γενικά πιο φρέσκοι οι κινητήρες τους και θα μπορούσαν να φέρουν και πιο πολλές αναβαθμίσεις μέσα στη σεζόν.

  • rous

    Πλέον η F1 είναι για κλάματα. Σταμάτησα να παρακολουθώ στην τηλεόραση 3 χρόνια πριν και μαθαίνω νέα μόνο από το Ίντερνετ Κ αυτό αν τύχει.
    Η προσθήκη του Halo είναι άθλια και θα πρέπει να αφαιρεθεί αμέσως.