Η Toyota -νωρίτερα απ’ότι αρχικά περιμέναμε- θα πραγματοποιήσει το παγκόσμιο ντεμπούτο της τρίτης γενιάς του Auris στην έκθεση της Γενεύης, σε μια εβδομάδα. Μαζί με το Auris, εκεί η ιαπωνική εταιρία θα παρουσιάσει το ανανεωμένο Aygo, καθώς και τα παγκόσμια αποκαλυπτήρια ενός αγωνιστικού concept, που θα μας δείχνει το νέο sport μοντέλο της.

Η Toyota παρουσίασε την δεύτερη γενιά του Auris τον Αύγουστο του 2012 με την εμπορική του καριέρα να ξεκίνησε στην Ευρώπη από τις αρχές του 2013. Το καλοκαίρι του 2015 δέχτηκε ένα ελαφρύ facelift και με κύκλο ζωής τα 6 χρόνια (όσα ακριβώς είχε και η πρώτη γενιά) η νέας γενιάς του δημοφιλούς μεσαίου hatchback αναμένεται να κυκλοφορήσει το τέταρτο τρίμηνο του έτους.

Αυτό θα είναι το τρίτο μοντέλο που θα βασίζεται στην TNGA πλατφόρμα (Toyota New Global Architecture), μετά το Prius και το C-HR. Ακόμα – από την παραπάνω teaser φωτογραφία αλλά και τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες που έχεις δει- βλέπουμε ότι θα διαθέτει εντελώς νέο σχεδιασμό. Τα φωτιστικά σώματα είναι στενά και ακολουθούν το σχήμα του καπό, με τα πίσω φώτα να μην εξέχουν όπως στο σημερινό μοντέλο. Οι εξωτερικοί καθρέφτες φαίνονται να έχουν τοποθετηθεί ψηλότερα, με την πίσω κολόνα να δείχνει πιο λεπτή.

Οι μεγαλύτερες, όμως, αλλαγές έρχονται στα μηχανικά σύνολα. Η Toyota ανακοινώνει ότι έχει αναπτύξει ένα νέο, συνεχώς μεταβαλλόμενο κιβώτιο ταχυτήτων (CVT), ένα νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, έναν νέο κινητήρα 2 λίτρων, ένα νέο υβριδικό σύστημα 2 λίτρων, και νέα συστήματα 4WD, βασισμένα στη πλατφόρμα Toyota New Global Architecture (TNGA). Αυτά ανήκουν στο νέο αναπτυξιακό πλαίσιο της εταιρίας, που στοχεύει στη δημιουργία ολοένα και καλύτερων αυτοκινήτων, με τις νέες τεχνολογίες να προσφέρουν εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά και υψηλές περιβαλλοντικές επιδόσεις.

1Direct Shift-CVT: Ένας νέος τύπος συνεχώς μεταβαλλόμενο κιβώτιο ταχυτήτων

Για να βελτιώσει την αποδοτική λειτουργία του κιβωτίου, η Toyota προσπάθησε να μειώσει τις μηχανικές απώλειες, να υιοθετήσει ένα ευρύτερο εύρος σχέσεων, και να βελτιώσει τις “αλλαγές”. Έτσι, το νέο CVT έχει γίνει ακόμα άμεσο και ομαλό, προσφέροντας μια εμπειρία οδήγησης με υψηλή απόδοση καυσίμου, η οποία έχει βελτιωθεί κατά 6% σε σχέση με το υπάρχον σύστημα μετάδοσης.

Το νέο CVT διαθέτει το πρώτο launch gear παγκοσμίως σε επιβατικό όχημα με CVT, που βελτιώνει σημαντικά την απόδοση της μετάδοσης σε χαμηλές ταχύτητες σε σύγκριση με τα υφιστάμενα CVT, ενώ οι “ταχύτητες” αλλάζουν κατά 20% ταχύτερα.

2Νέο χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων

Η Toyota έχει αναπτύξει επίσης ένα νέο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ανταποκρινόμενη στις παγκόσμιες ανάγκες, ιδιαίτερα εκείνες στην Ευρώπη. Σε σύγκριση με το υπάρχον, το βάρος του νέου συστήματος μειώθηκε κατά 7 κιλά, και το συνολικό του μήκος κατά 24 χιλιοστά, και μπορεί να αντέξει ροπή μέχρι 280 Nm. Αυτό το καθιστά ένα από τα πιο συμπαγή κιβώτια στον κόσμο, με το μικρό του μέγεθος να συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης καυσίμου.

3Νέος 2-λιτρος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού

Ο νέος Dynamic Force κινητήρας της Toyota υιοθετεί τεχνολογίες καύσης υψηλής ταχύτητας και σύστημα μεταβλητού ελέγχου. Ως αποτέλεσμα, ο νέος κινητήρας -και η υβριδική έκδοση του- επιτυγχάνουν κορυφαία θερμική απόδοση 40% και 41% αντίστοιχα.

Επιπλέον, σε σύγκριση με τους υπάρχοντες κινητήρες, οι νέοι κινητήρες επιτυγχάνουν αυξημένη ροπή σε όλες τις στροφές κινητήρα και συμμορφώνονται με τους νέους κανονισμούς εκπομπών ρύπων.

4Νέο 2-λιτρο υβριδικό σύστημα (THS II)

Η Toyota έχει αναπτύξει ένα νέο υβριδικό σύστημα για κινητήρες 2 λίτρων, το οποίο εφαρμόζει τις τεχνολογίες που μειώνουν το μέγεθος, το βάρος και τις απώλειες που χρησιμοποιούνται στο Prius τέταρτης γενιάς. Το νέο σύστημα έχει βελτιωμένη απόδοση διατηρώντας παράλληλα εξαιρετική απόδοση καυσίμου. Κατά την επιτάχυνση, το υβριδικό σύστημα μειώνει τις στροφές του κινητήρα, ενώ αντλείται αυξημένη ηλεκτρική ισχύς από την μπαταρία, παρέχοντας έτσι μια γραμμική και σταθερή αίσθηση επιτάχυνσης.

Η ιπποδύναμη του πρώτου αγγίζει τα 169 άλογα στις 6.600 σ.α.λ. και 205 Nm στις 4.800 σ.α.λ., ενώ του δεύτερου είναι 144 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 180 Nm στις 4.400 σ.α.λ.

5Νέα σύστημα τετρακίνησης και E-Four

Τέλος, η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε δύο νέα συστήματα τετρακίνησης, ένα για τους βενζινοκινητήρες και ένα για το νέο υβριδικό σύστημα. Το πρώτο ονομάζει Dynamic Torque Vectoring AWD, και όπως υποδηλώνει το όνομά του διανέμει την ροπή ανεξάρτητα στον αριστερό και δεξί πίσω τροχό, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Το δεύτερο ονομάζεται E-Four AWD, και ενισχύει τη συνολική ροπή που διοχετεύεται στους πίσω τροχούς κατά 30% σε σύγκριση με την υπάρχουσα αντίστοιχη τετρακίνηση.