Ξεκίνησε σήμερα η παραγωγή της ανοιχτής έκδοσης του i8, στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Λειψία της Γερμανίας. Η BMW αναφέρει ότι από το 2014, όταν και ξεκίνησε η παραγωγή της κλειστής έκδοσης του i8, βγαίνουν καθημερινώς περίπου 130 αυτοκίνητα, κάτι που το καθιστά το παγκόσμιο best-seller plug-in υβριδικό sports car. Όχι ότι υπάρχουν και πολλά, αλλά είναι κάποιο επίτευγμα.

Η BMW μας έδειξε την ανοιχτή έκδοση του i8 στα τέλη του περασμένου έτους, με το νέο i8 Roadster να προστίθεται στην γκάμα του μοντέλου, ενώ ταυτόχρονα η γερμανική εταιρία ανανεώνει στα σημεία και την Coupe έκδοση. Και τα δύο θα είναι διαθέσιμα από την άνοιξη του 2018.

H έκδοση παραγωγής του i8 Roadster έχει ελάχιστες διαφορές σε σχέση με το πρωτότυπο που είδαμε το 2013, με την υφασμάτινη οροφή να έχει την ικανότητα να ανοίγει και να κλείνει σε λιγότερο από 15 δευτερόλεπτα, με ταχύτητες έως 50 χλμ/ώρα. Είναι ηλεκτρικά ελεγχόμενη, με την εταιρία να αναφέρει ότι είναι μία από τις πιο προηγμένες του είδους της. Οι μηχανισμοί σύνδεσης είναι από αλουμίνιο και έχουν σχεδιαστεί εξ’ολοκλήρου χρησιμοποιώντας 3D εκτύπωση για να εξασφαλιστεί η ακρίβεια, ενώ έχει προστεθεί ηχομόνωση.

Η οροφή αποθηκεύεται σε μια κατακόρυφη θέση στο πίσω μέρος και εκεί που υπήρχαν τα πίσω καθίσματα. Παρόλο αυτά, η BMW αναφέρει ότι το i8 Roadster διαθέτει άφθονους αποθηκευτικούς χώρους, καθώς υπάρχουν πρόσθετοι μεταξύ του χώρου αποθήκευσης της οροφής και των καθισμάτων, με την BMW να υπόσχεται ότι δεν θα λείψουν σε κανέναν τα πίσω καθίσματα.

Μηχανικά η βαυαρέζικη εταιρία έχει πραγματοποιήσει μικρές αλλαγές. Το plug-in υβριδικό sportscar συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστά άξονα απόδοσης 105 kW (143 ίππων) στις 4.800 σ.α.λ. με 250 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 0 σ.α.λ., που είναι κατά 12 άλογα πιο ισχυρός. Αυτός συνδυάζεται με τον turbo 1.500αρη τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης, που στέλνει την κίνηση στον πίσω άξονα, απόδοσης 231 ίππων στις 5.800 σ.α.λ. με 320 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 3.700 σ.α.λ., με σχέση συμπίεσης στο 9,5.

Η συνολική απόδοση του αυτοκινήτου στη προκειμένη περίπτωση βγαίνει αθροιστικά και ανέρχεται στα 374 άλογα (+12 σε σχέση με το παρελθόν) με 570 Nm ροπής. Το υβριδικό σύνολο συνεργάζεται με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά ώστε να βελτιστοποιούνται οι επιδόσεις του αυτοκινήτου, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας έχει 2-τάχυτο κιβώτιο. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 4,6 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.

Οι μπαταρίες έχουν επίσης αναβαθμιστεί, και από 20 Ah είναι πλέον 34 Ah, και από 7,1 kWh έχουν μεγαλώσει σε 11,6 kWh. Εξαιτίας αυτών, η τελική ταχύτητα με χρήση αποκλειστικά του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τα 105 χλμ/ώρα ή τα 120 χλμ/ώρα στο eDrive mode. Η ηλεκτρική αυτονομία ανακοινώνεται στα 55 χλμ. για το coupe και 53 χλμ. για το roadster, αλλά λογικά στην πραγματικότητα στη καλύτερη των περιπτώσεων θα αρκεστείς να διανύσεις περίπου 40 με 45 χλμ.

Το βάρος του BMW i8 Roadster ανέρχεται στα 1.593 κιλά, κάτι που καθιστά το αυτοκίνητο κατά περίπου 60 κιλά πιο βαρύ σε σχέση με την coupe έκδοση. Εξωτερικά φέρει ελαφρώς διαφορετικούς προβολείς, ενώ εκτός από την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων, τα μπροστά καθίσματα έχουν βελτιωθεί, προσφέροντας καλύτερη πλευρική στήριξη, περισσότερη άνεση, ενώ διαθέτουν και μνήμες. Στο εσωτερικό, επίσης, νέο είναι το τιμόνι, υπάρχει η νέα γενιά του iDrive με την οθόνη αφής 8,8 ιντσών, ενώ νέος είναι και ο πίνακα οργάνων.

Η BMW παράλληλα έχει βελτιώσει την ανάρτηση του μοντέλου, ενώ θα προσφέρει και τις νέες ζάντες 20 ιντσών κατασκευασμένες από carbon και αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το αναρτώμενο βάρος κατά 1 κιλό η καθεμιά. Τέλος, προσφέρει τα νέα χρώματα, Electric Copper και Donington Grey, τα οποία είναι διαθέσιμα και στις δύο εκδόσεις.