Στην καλύτερη περίοδο της καριέρας του βρίσκεται ο Lewis Hamilton. Ο Βρετανός προέρχεται από μία εξαιρετική σεζόν, με την κατάκτηση του τέταρτου παγκοσμίου πρωταθλήματος, και μάλιστα τρεις αγώνες πριν από το τέλος. Πώς έφτασε σε αυτό; 9 νίκες, 11 pole positions, 13 βάθρα και 528 γύρους στην πρωτοπορία, ολοκληρώνοντας τη χρονιά με 363 βαθμούς.

Ο 33χρονος ήταν ο μοναδικός πιλότος που βαθμολογήθηκε σε όλους τους αγώνες, ενώ έγινε ο οδηγός με τις περισσότερες pole positions στην ιστορία, 72 στον αριθμό. Το 2017 ήταν μία από τις καλύτερες χρονιές για τον Πρωταθλητή, πραγματοποιώντας μερικές εκπληκτικές εμφανίσεις. Το Μόντρεαλ, το Silverstone, το Spa, η Monza, η Suzuka και το Austin αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα, εκεί που έβγαλε κάθε σταγόνα απόδοσης της W08 στην πίστα.

Τα τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα τον συγκαταλέγουν στους πιο επιτυχημένους και σπουδαίους οδηγούς όλων των εποχών, ωστόσο αυτό δεν είναι αρκετό για τον Hamilton. Το 2018 όλα ξεκινούν από την αρχή και ο ίδιος προετοιμάζεται σκληρά, προκειμένου να γίνει ακόμα καλύτερος συγκριτικά με το 2017, με στόχο φυσικά το πέμπτο πρωτάθλημα, κάτι που έχουν πετύχει μόλις δύο οδηγοί στην ιστορία.

Εμείς, μετά τη συνομιλία που είχαμε με τον Bottas, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε και με τον superstar της Mercedes κατά την παρουσίαση της F1 W09 EQ Power+. Αντικείμενο συζήτησης αποτέλεσε φυσικά το 2018, που αναμένεται μια ακόμα δυσκολότερη σεζόν, με τον ανταγωνισμό να είναι σκληρότερος από ποτέ και τους αντιπάλους του να επιδιώκουν το τέλος της κυριαρχίας του ίδιου και της ομάδας του.

1Autoblog: Lewis, σήμερα θα βγάλεις τη νέα F1 W09 EQ Power+ στην πίστα. Την προηγούμενη εβδομάδα επισκέφτηκες το Brackley. Πώς νιώθεις που έχεις επιστρέψει στη δράση;

Lewis Hamilton: Ένιωσα υπέροχα που επέστρεψα. Είναι πάντα ένα τόσο σπουδαίο εργασιακό περιβάλλον στο εργοστάσιο. Η πρώτη φορά της νέας χρονιάς είναι πάντα συναρπαστική, επειδή βλέπεις μια μεγάλη προσμονή για τη δημιουργία του νέου μονοθεσίου. Είναι πολύ ταπεινό να βλέπεις ότι έρχονται όλα μαζί. Οι μηχανικοί έχουν δουλέψει τόσο σκληρά σε αυτό το μονοθέσιο, προσηλωμένοι για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Θέλω απλώς να βγω έξω και να το οδηγήσω στο όριο. Είμαι ένας από τους δύο ανθρώπους που θα το οδηγήσει και είναι τόσο περήφανο συναίσθημα αυτό, επειδή ξέρω πόση πολλή δουλειά έχει γίνει για να είναι αυτό το μονοθέσιο έτοιμο.

2.

 

3Autoblog: Το μονοθέσιο είναι περισσότερο από ένα μηχάνημα – είναι το πιο προηγμένο μονοθέσιο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Mercedes, κι επίσης αντιπροσωπεύει περισσότερες από 1 εκατομμύριο ώρες δουλειάς, όπως και τις ελπίδες και τα όνειρα της ομάδας. Προσθέτει αυτό επιπλέον πίεση σ’ εσένα;

Lewis Hamilton: Για να είμαι ειλικρινής, πάντα βάζω τη μεγαλύτερη πίεση στον εαυτό μου. Αλλά, υπάρχει μια πρόσθεση πίεση. Είσαι αγχωμένος για να μην τραυματίσεις το μονοθέσιο για το οποίο όλοι αυτοί οι άνθρωποι έχουν δουλέψει τόσο σκληρά, αλλά ξέρω ότι δεν το σκέφτονται αυτό. Ξέρουν ότι θα δώσω ό,τι έχω και δεν έχω, και αυτό είναι που θέλουν να βλέπουν. Ξέρω τις δυνατότητες που έχω και απλώς θέλω να βεβαιωθώ ότι θα το χρησιμοποιήσω αυτό και θα βγάλω το μέγιστο των δυνατοτήτων αυτού του σπουδαίου μονοθεσίου που έχει δημιουργήσει η ομάδα.

4Autoblog: Το 2018 θα είναι η έκτη χρονιά με τη Mercedes, το ρεκόρ σου με την ομάδα είναι εντυπωσιακό. Πώς νιώθεις όταν κοιτάς το παρελθόν σου με την ομάδα;

Lewis Hamilton: Είναι δύσκολο να πιστέψω ότι φτάσαμε κιόλας τα έξι χρόνια μαζί. Φαίνεται πως έχουν περάσει τόσο γρήγορα. Θυμάμαι την πρώτη μου φορά που ήρθα στο εργοστάσιο στο Brackley, παίρνοντας τα μέτρα για το πρώτο μου κάθισμα και είναι παράξενο να σκεφτώ πόσο καιρό είμαστε εδώ. Ήταν μια ονειρική εμπειρία, το να δουλεύεις με την σπουδαιότερη ομάδα και το να επεκτείνω τη σχέση μου με τη Mercedes, με την οποία υπέγραψα όταν ήμουν 13 ετών. Ήταν μια συναισθηματική διαδρομή που κάναμε μαζί.

5.

 

6Autoblog: Πώς πιστεύεις ότι έχει αναπτυχθεί η ομάδα τα τελευταία πέντε χρόνια;

Lewis Hamilton: Ήδη, όταν ήρθα για πρώτη φορά, ένιωσα ότι είναι μια πραγματική αγωνιστική ομάδα, με το εργοστάσιο και τον τρόπο που είναι οργανωμένο. Αλλά, η ομάδα έχει προχωρήσει τόσο πολύ από τότε. Έχοντας τον Toto μπροστά, βλέποντας το όραμά του να γίνεται πράξη, είναι πραγματικά πολύ αξιοσημείωτο το πώς το εργοστάσιο και η ενέργεια εδώ έχει μετατοπιστεί. Το εργασιακό περιβάλλον είναι απλά εκπληκτικό, έχει βελτιωθεί τόσο πολύ και, το να βλέπουμε ότι αυτό αντανακλάται στη δουλειά που κάνουν οι μηχανικοί, είναι απίστευτα εντυπωσιακό και σου δίνει τρομερή έμπνευση. Είναι φανταστικό να το βλέπεις.

7Autoblog: Κοιτάζοντας το μέλλον, πού χρειάζεται η ομάδα να αναπτυχθεί;

Lewis Hamilton: Η Mercedes ήδη είναι η καλύτερη ομάδα και συνεχίζει να αναπτύσσεται σε μια δυνατότερη ομάδα. Τα θεμέλια είναι πολύ δυνατά και τώρα μπαίνουν τα σωστά τούβλα στη θέση τους. Πιστεύω ότι η ομάδα θα συνεχίσει να αναπτύσσεται κι ελπίζω ότι θα είμαι κομμάτι αυτής της διαδικασίας όσο περισσότερο μπορώ.

8.

 

9Autoblog: Ποιοι πιστεύεις ότι θα είναι οι κύριοι ανταγωνιστές σας φέτος;

Lewis Hamilton: Είναι δύσκολο να πω αυτή τη στιγμή, όμως φυσιολογικά μπορείς να φανταστείς ότι θα είναι πολύ κλειστή μάχη με τη Ferrari και τη Red Bull, που ήταν τόσο ανταγωνιστικές στο τέλος της περασμένης χρονιάς. Αλλά, ίσως και κάποια άλλη ομάδα να είναι έκπληξη.

10Autoblog: Έχουμε δει μερικές αλλαγές για τη νέα σεζόν, όπως λιγότερα power units, το Halo και νέες γόμες. Τι πιστεύεις γι’ αυτό;

Lewis Hamilton: Γίνεται όλο και πιο δύσκολο για την ομάδα στο Brixworth και τους μηχανικούς στο Brackley, όμως συνεχώς αυξάνουμε τη σπουδαία αυτή πρόκληση. Πιστεύω ότι θα είναι δύσκολο για όλους φέτος, με τις αλλαγές στους κανονισμούς. Αυτό βάζει μεγαλύτερη έμφαση σ’ εμένα, ώστε να διαβεβαιωθώ ότι θα είμαι προσεκτικός με τον κινητήρα. Απλώς θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι θα το μεγιστοποιήσουμε όσο περισσότερο γίνεται. Η αξιοπιστία θα εξακολουθήσει να είναι το κλειδί στο άθλημα, όπως ήταν και τα προηγούμενα χρόνια. Όμως, ξέρω ότι έχω την καλύτερη ομάδα να δουλεύει όσο πιο σκληρά μπορεί, ώστε να βεβαιωθούμε ότι θα είμαστε στην πρώτη γραμμή.

11.

 

12Autoblog: Με την εισαγωγή του Halo, το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου θα αυξηθεί κατά πέντε κιλά, στα 733 κιλά. Τι αντίκτυπο έχει αυτό από την πλευρά του οδηγού;

Lewis Hamilton: Το μονοθέσιο γίνεται βαρύ κάθε χρόνο, και αυτό το επηρεάζει όταν το οδηγείς. Το να προσθέτεις βάρος, απλά κάνει το μονοθέσιο πιο αργό, αλλά γίνεται ταχύτερο με την εξέλιξη. Αυτή τη στιγμή, βλέπουμε το Halo ως κάτι εξωγήινο για ‘μάς, όμως είμαι σίγουρος ότι θα το συνηθίσουμε και ότι θα γίνει φυσιολογικό πριν το καταλάβουμε.

13Autoblog: Το 2018, το άθλημα επιστρέφει στο Hockenheim κι επίσης στο Paul Ricard της Γαλλίας. Οι σκέψεις σου γι’ αυτό;

Lewis Hamilton: Θυμάμαι την πρώτη μου χρονιά στο Hockenheim. Νομίζω ότι ήμουν 13, πήγα μαζί με τον Nico. Καθόμουν με τον Ron και μας ρωτούσε αν θα μπορούσαμε να είμαστε στην ίδια ομάδα ως παιδιά. Εκείνο ήταν το παλιό Hockenheim, που ήταν μία από τις αγαπημένες μου πίστες τότε. Αλλά, η πίστα εξακολουθεί να είναι σπουδαία όπως είναι τώρα. Είναι αρκετά μικρή, αλλά έχει μια μεγάλη πίσω ευθεία, κάτι που δημιουργεί ωραίο θέαμα. Είμαι ενθουσιασμένος που επιστρέφουμε, η Γερμανία υπήρξε μια πολύ καλή βάση οπαδών για τα μηχανοκίνητα αθλήματα.

Είναι σημαντικό να πηγαίνουμε σε χώρες που υπάρχουν τέτοιοι οπαδοί, καθώς το άθλημα δε θα ήταν τίποτα χωρίς τους οπαδούς του. Πηγαίνουμε σε νέες χώρες και νέες περιοχές, που ίσως να μην έχουν μια καλή βάση οπαδών, και στόχος είναι πάντα να ενθαρρύνεις νέους ανθρώπους να έρθουν. Αλλά, δεν μπορούμε να αγνοούμε τους αληθινούς οπαδούς που είναι η καρδιά και ο πυρήνας του αθλήματος. Επομένως, είμαι πραγματικά χαρούμενος που επιστρέφουμε τόσο στη Γερμανία όσο και στη Γαλλία.

14.

 

15Autoblog: Για ποια πράγματα είσαι πιο ενθουσιασμένος σχετικά με το 2018;

Lewis Hamilton: Ανυπομονώ να αγωνιστώ ξανά. Είναι τρελό, τρέχω πάντα στους αγώνες, αλλά ακόμα είναι τόσο ωραίο. Πάντα απολαμβάνω τον ντόρο. Έτσι, είμαι ενθουσιασμένος που θα επιστρέψω σε αυτό. Θα μπορούσα να τρέχω σε αγώνες κάθε μέρα.