Η ΔΕΗ έχει ανακοινώσει πως μπαίνει στην ηλεκτροκίνηση και έτσι θα προσφέρει σε Δήμους της Χώρας ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.

Τα συγκεκριμένα ηλεκτροκινούμενα λεωφορεία θα κινούνται με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, με την ΔΕΗ να παρέχει επίσης σταθμούς φόρτισης και υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής, ανακύκλωσης των μπαταριών κ.λπ. Όλα αυτά αποτελούν μέρος του πλαισίου της νέας επιχειρηματικής πρωτοβουλίας της ΔΕΗ για διείσδυση της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Ήδη η ΔΕΗ έχει υπογράψει, από τον περασμένο Νοέμβριο, μνημόνιο συνεργασίας με την πολωνική εταιρεία Solaris Bus & Coach που διαθέτει τεχνογνωσία στον τομέα. Η υπηρεσία που προωθείται θα αφορά καταρχήν τη δημοτική συγκοινωνία και θα περιλαμβάνει συνολική λύση για την ηλεκτροκίνηση: από την προμήθεια των οχημάτων και της ενέργειας μέχρι τους σταθμούς ανεφοδιασμού και την επισκευή βλαβών.

Προβλέπεται επίσης ότι η ενέργεια που θα καταναλώνεται για τις αστικές μεταφορές των δήμων θα συνοδεύεται από πράσινα πιστοποιητικά. Σε πρώτη φάση θα επιλεγεί ένας δήμος για πιλοτική εφαρμογή και στόχος στη συνέχεια είναι να επεκταθεί το σύστημα σε περισσότερους δήμους.

Μιλώντας σε συνέδριο για τις «πράσινες» μεταφορές την περασμένη εβδομάδα, ο διευθυντής υλοποίησης επιχειρηματικών δράσεων της ΔΕΗ Φώτης Καραγιάννης τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση και η αγορά φυσικού αερίου είναι δύο τομείς στους οποίος θα δραστηριοποιηθεί επιχειρηματικά η ΔΕΗ, στο πλαίσιο του εταιρικού μετασχηματισμού που αποσκοπεί στην αντιστάθμιση των απωλειών από την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.

Ήδη ο Διαχειριστής του Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ), θυγατρική της ΔΕΗ, έχει υποβάλει πρόταση για ανάπτυξη περισσότερων των 1.500 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα νησιά και την ηπειρωτική Ελλάδα, η οποία προσελκύει επιχειρηματικό ενδιαφέρον, καθώς στη διαβούλευση για τις τεχνικές τους προδιαγραφές συμμετείχαν 8 επιχειρήσεις.

Σε σχέση με το φυσικό αέριο τα σχέδια της ΔΕΗ περιλαμβάνουν τη διερεύνηση εναλλακτικών πηγών προμήθειας, αλλά και τη δραστηριοποίηση στη λιανική με προσφορά «πακέτων» ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, όπως ήδη κάνουν εναλλακτικοί προμηθευτές ενέργειας. Επιπλέον, η πιθανότητα τροφοδοσίας μονάδων ηλεκτροπαραγωγής σε νησιά με φυσικό αέριο (εφόσον η λύση αυτή κριθεί πιο συμφέρουσα σε σχέση με τη διασύνδεση) δημιουργεί προϋποθέσεις και για ανάπτυξη δικτύων στα εν λόγω νησιά για πώληση φυσικού αερίου σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ενδεχόμενο που επίσης εξετάζεται από τη ΔΕΗ.

  • Γιώργος Βαρδου

    να το δω και να μην το πιστέψω

  • a_f_a

    ελβο και γερμανός με τις μπαταριες δε θα μπορούσαν να μπουν σε μια αντιστοιχη αγορά ε; πρεπει να αγοράζουμε από πολωνία….
    αθλιος κρατισμός στη μια, σκάνδαλα με μπαταριες υποβρυχίων κλπ στην άλλη…
    μια ομορφία ο κόσμος όλος

    • Anestis Genk

      Η ΕΛΒΟ νομίζω πως δουλεύει σε full capacity πλέον, οπότε θα έπρεπε να γίνει επέκταση (νομίζω), κάτι όχι άσχημο αλλά δεν ξέρουμε ακριβώς τι παίχτηκε (και γενικώς τι παίζεται) με τους διαγωνισμούς.

    • Christos Dimou

      Η ΕΛΒΟ δουλεύει σε full capacity?

    • Anestis Genk

      έτσι νομίζω, αν γνωρίζεις κάτι άλλο πες μας πλζ.

    • Christos Dimou

      Ο Γερμανός δεν ασχολείται με μπαταρίες που αφορούν την αυτοκίνηση οπότε δύσκολα θα τον έβλεπες εκεί.

    • Christos Dimou

      Ο Γερμανός δεν ασχολείται με μπαταρίες που αφορούν την αυτοκίνηση οπότε δύσκολα θα τον έβλεπες εκεί.

    • a_f_a

      ναι, γιατί η ελβό θα εξέλισε σύγχρονο λεωφορείο με δική της τεχνογνωσία…
      για το γερμανό ναι, ασχολείται με υποβρύχια… το ξέρω. λένε φτιαχνει τις αόρατες μπαταρίες. τις πληρώνει ο πελάτης και μετά ειναι άφαντες. τι να πει ο ελον το γατάκι… γερμανός.. τόσα χρόναι ξέρει απο μπαταρίες.
      έχεις δικιο, που να μπλέκει με αυτοκινητοβιομηχανία ο γερμανός.. πεθαμένη βιομηχανία. υποβρύχια. πουλας 3-4 μπαταρίες το χρόνο και τελειώνεις. καλό προφιτ μαρτζιν.
      είπα να πω και εγω μια ιδέα/παπαριά.

    • Christos Dimou

      Σύμφωνα με το site της Sunlight η εταιρεία ασχολείται με Valve Regulated Lead Acid

      http://www.systems-sunlight.com/el/reliable-battery-solutions/motive-power-solutions/

      Εξαιρετική και δοκιμασμενη τεχνολογία αλλά δεν είναι ούτε τόσο energy dense (χωρητικότητα ενέργειας ανά μονάδα όγκου και βάρους) ούτε τόσο power dense (μέγιστη διαθέσιμη ισχύς ανά αντίστοιχα μονάδα όγκου και βάρους) για χρήση σε αυτοκίνητα ή Λεωφορεία.

      Με εξαίρεση την TESLA που χρησιμοποιεί (και;;) Li-NCA οι υπόλοιποι «επενδυουν» σε Li-NMC.

  • αντε επιτελους μπας και παμε πισω απο κανα λεωφορειο και δεν γινουμε μαυροι οταν οδηγαμε το μηχανακι !!!!!!
    αλλα απο την αλλη…στις κρυες μερες….πηγαινες στο φαναρι διπλα στη μηχανη…και ζεστενοταν για λιγο το κοκαλακι σου !!!! :-P

    να υποθεσω οτι θα ειναι πιο οικονομικη η χρηση τους??

    • Christos Dimou

      Η απόδοση ενός ηλεκτρικού κινητήρα με τις μπαταρίες υπερβαίνει το 80% (90%+ οι μπαταρίες στην φόρτιση και αποφόρτιση τους, ως και 95% ο ηλεκτροκινητήρας και βάλε και απώλειες στην μεταφορά).

      Με την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος στα 12c€ (τελική) το κόστος 10kWh (~1lt diesel) είναι αντίστοιχο με το κόστος του diesel που οι κινητήρες δεν ξεπερνούν το 45% απόδοση.

      Αν βάλουμε στην εξίσωση και το re-generation στην κίνηση στην πόλη τότε τα οφέλη είναι πολλαπλά.

      Από πλευράς εκπομπών CO2 το γενικό ενεργειακό μείγμα της χώρας δεν μας επιτρέπει να πούμε ότι θα δούμε μεγάλη μείωση των εκπομπών αυτών καθώς ακόμα και σήμερα τα ανθρακικά καύσιμα στο διασυνδεδεμένο δίκτυο είναι η πλειοψηφία στην παραγωγή και παρόλο που οι εκπομπές έχουν πέσει στο μισό ανά kWh τα τελευταία 10 χρόνια ακόμα και σήμερα κάθε kWh επιβαρύνεται σημαντικά από CO2e.

    • Mitsos Ribopaido

      Το regen οπως είπες παίζει μεγάλο ρόλο και δυστυχως πολλοι το αμελούν στον υπολογισμό.
      Ηλεκτρικά έχουμε τεράστιες δυνατότητες..Τα fossil fuels ¨οσα και να να είναι θα τελειώσουν.
      Βέβαια η γραφειοκρατία θα μας φάει.. Εμενα κοντέψαν να μ ξηλωσουν τα φβ στην ταράτσα μετα απο καταγγελία , γιατι και καλά δεν ειχα βεβαίωση στατικής επάρκειας ( που μου την έβγαλε ο συνάδερφος μηχανικός στο γραφείο..) Τραγικά πράγματα

  • LJ
  • λες και υπάρχει δημοτικό δίκτυο ή δρομολόγια. θα τα καταχωνιάσουν και αυτά κάπου μόλις κάτσει ο κουρνιαχτός.