Σε προχωρημένες συζητήσεις για να συγχωνευθούν με σκοπό να προκύψει μία νέα αυτοκινητοβιομηχανία, βρίσκονται η Renault με την Nissan. Σύμφωνα με αναφορές, η νέα συμφωνία θα βάλει τέλος στη μεταξύ τους συνεργασία και θα δημιουργήσει μία νέα ενιαία εταιρεία, η οποία θα διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο ως μία ενιαία μετοχή.

Oι δύο πλευρές συζητούν με σκοπό μια συμφωνία στην οποία η Nissan θα έδινε στους μετόχους της Renault μετοχές της νέας εταιρείας ενώ οι μέτοχοι της Nissan θα λάμβαναν επίσης μετοχές στη νέα εταιρεία ως αντάλλαγμα, ανέφεραν οι πηγές και πρόσθεσαν ότι η νέα αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να διατηρήσει κεντρικά γραφεία τόσο στην Ιαπωνία όσο και στη Γαλλία.

Η Renault σήμερα έχει 43% της Nissan, ενώ η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει 15% μερίδιο στη γαλλική επιχείρηση. Ο Carlos Ghosn, πρόεδρος και στις δύο εταιρείες, είναι επικεφαλής των διαπραγματεύσεων και αναμένεται ότι θα ηγηθεί της συνδυαστικής εταιρείας,

Σημειώνεται πάντως ότι η επίτευξη συμφωνίας μπορεί να αποδειχθεί πολύ δύσκολη. Η γαλλική κυβέρνηση κατέχει το 15% της Renault και μπορεί να είναι απρόθυμη να αποδυναμώσει τη θέση της. Τόσο η γαλλική όσο και η ιαπωνική κυβέρνηση θα πρέπει επίσης να εγκρίνουν μια συμφωνία και μπορεί να έχουν ισχυρές απόψεις σχετικά με το που θα βρίσκεται η έδρα της ενιαίας εταιρείας.

Πάντως εκπρόσωπος της συμμαχίας Renault-Nissan δήλωσε ότι δεν σχολιάζει φήμες ενώ και ο εκπρόσωπος του γαλλικού υπουργείου Οικονομικών αρνήθηκε να σχολιάσει. Εκπρόσωποι για την Yokohama, τη Nissan και τη Renault που εδρεύουν στην Ιαπωνία, επίσης αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

Renault και Nissan βρίσκονται σε στρατηγική συνεργασία από το 1999 και σε αυτό το πλαίσιο μοιράζονται κινητήρες καθώς και πλατφόρμες που προορίζονται για μικρά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται με κοινή αρχιτεκτονική. Μέλος της συνεργασίας αυτής είναι και η Mitsubishi.

  • SAMURAI-66

    Αρα και τυπικα θα εχουμε την νουμερο ενα εταιρεια στον χωρο του αυτοκινητου αν λυσουν τα προβληματα που μεχρι σημερα υπαρχουν με παρουσια σε καθε σημειο του οριζοντα….κολοσσος!

    • Φωτόνιον

      Τι προβλήματα έχουν;;;; Νομίζω πάνε καλά, υπάρχει κάτι ‘υπόγεια’;;;

    • SAMURAI-66

      Δυο ειναι η περιπτωσεις που φερνουν δυσκολιες και αναφερονται στο ρεπορταζ.
      Η μια ειναι η συμμετοχη κρατους στο κεφαλαιο της renault που κανει δυσκολη την μεταξυ τους ενωση και τυπικα περα φυσικα απο την αποφαση που πρεπει να παρουν γαλλια και ιαπωνια για το που θα βρισκεται το κεντρο ληψεις αποφασεων.
      Καταλαβαινεις οτι αυτο το τελευταιο ειναι σημαντικη πηγη κερδους και ιματζ για το καθε κρατος αφου θα εχει στον τοπο του τον μεγαλυτερο ισως συγκροτημα στον χωρο του αυτοκινητου αρα και ενα μεγαλο λομπι πολιτικο-οικονομικο μεγαλης αξιας και οι πολιτικοι στης δυο χωρες θα διαγκωνιζονται ποιος θα το εχει διπλα του.
      Το πλειοψηφικο πακετο της renault εναντι της nissan θεωρητικα την κανει να εχει τον πρωτο λογο,απο την αλλη ομως η nissan ειναι ο μεγαλος σε αυτη την σχεση σε αξια χρηματιστηριακη επιπεδο παραγωγης και πωλησεων σε παγκοσμιο επιπεδο περα του οτι θα ζητησει λογικα να φτασει και το δικο της μετοχικο κεφαλαιο για να ειναι σαν ισος προς ισο στο αντιστοιχο της γαλλικης φιρμας…..δυσκολο ποιος θα εχει το πανω χερι γιατι εκτως ολων των αλλων ειναι και θεμα εθνοπατριωτισμου.

    • Φωτόνιον

      Σε αυτή την περίπτωση τότε γιατί να σπεύσουν τον ‘γάμο’;;;
      Αυτή τη στιγμή η αγορά είναι εντελώς ευμετάβλητη και η εν λόγω συμμαχία έχει σημαντικό προβάδισμα λόγω του leaf/zoe για ηλεκτρικά του ‘λαού’ (γιατί την αγορά πολυτελών τη σάρωσε η Tesla με τις γνωστές πλέον συνέπειες και αναταραχές σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία). Προσωπικά φανταζόμουν ότι θα συνέχιζαν έτσι για πολλά χρόνια, αλλά απ ότι φαίνεται το προβληματικό brand σε αυτή την περίπτωση είναι η Renault. Προβληματική γιατί δεν πουλάει στις μεγάλες αγορές, βλέπε ΗΠΑ/Κίνα/Ινδία (η τελευταία πολλές φορές παραβλέπεται, αλλά έχει κάνει ΜΕΓΑΛΗ ζημιά σε πολλούς παίχτες με τη Marutti-Suzuki να παίζει μπάλα μόνη της). Δεν βλέπω κανένα λόγο πάντως να χρειάζονται ‘νέο ξεκίνημα’ με το leaf/zoe στη νέα τους γενιά να έχουν πολύ καλή κληρονομιά πίσω τους και σοβαρές πιθανότητες να αποτελέσουν (πάλι) τα best seller ηλεκτρικά. Πραγματικά δε βλέπω το λόγο του παντρέματος και τα προβλήματα που λες παραπάνω με κάνουν να πιστεύω ότι πιέζει ίσως η Renault να αναστήσει το δικό της brand (με νέο όνομα) εκτός Ευρωπαϊκών συνόρων με πλάτες άλλων. Ελπίζω μόνο μη τα κάνουν θάλασσα.

    • vw-audi aka VAG=φωτοτυπιες…..
      renault nissan aka ”NiRE” κολοσσσσοοος….
      ειπαμε αναλογα την προελευση..το παρουσιαζουμε οπως μας βολευει !!! ;-)

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      VAG= Κολοσσος φωτοτυπιων και αναξιοπιστιας.
      Renault-Nissan= Κολοσσος πανεμορφων ξεχωριστων σχεδιαστικα και αξιοπιστων αυτοκινητων.
      Αυτο ειναι αντικειμενικο και οχι υποκειμενικο.

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Εγω δεν βλεπω καμμια φωτοτυπια στις παραπανω φωτο οταν τα VW και Seat μοιαζουν σαν 2 σταγονες νερο.

    • εθελοτυφλεις……..και οπως ειπα…στο φερνουν σιγα σιγα για νατο αποδεχτεις στο τελος !!! ;-)

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Δεν νομιζω. Οταν λεμε φωτοτυπια εννοουμε να μην τα ξεχωριζεις. Στην περιπτωση του γκρουπ ισχυει ενω στις φωτο που εβαλες οχι. Οοοοοταν αρχισουν να τα κανουν ιδια με αλλο σημα θα το πω. Δεν εχω κολλημα. Στο γκρουπ μεχρι στιγμης δειχνει να εχει κλεισει το σχεδιαστικο τμημα εδω και χρονια. Τουλαχιστον για τα “αυτοκινητα του λαου”

    • θελεις να με πεις οτι δεν μπορεις να ξεχωρισεις ενα skoda απο ενα audi ?? ενα VW απο ενα SEAT ???

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Στο δευτερο ζευγαρι περισσοτερο. Ειδικα οταν βλεπω Leon και Golf.

    • George Liverpool
    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Αυτο ακριβως! Σαν σιαμαια αδελφακια!

    • οσο δεν μπορεις να καταλαβεις αυτα τα 2..τοσο μπερδευεις και αυτα που σε ειπα….
      αλλα βλεπεις…..φωτοτυπιες ειναι μονο τα γερμανικα !!!!
      αντε να στο παω και λιγο πιο πισω…..
      renault kangoo kai nissan kubistar….. εσυ ξερω θα πεις..οτι δεν μοιαζουν και απλα ατυχες το παραδειγμα… https://uploads.disquscdn.com/images/cc809d5fb1e239174e9bbc5a2500760e444eb6ee604966916029af886d6f41e4.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/4384ff8c9a01dd710ddd9e4f6d2e5e9205266d9377f186bfe55783e0558a5fed.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/a335797d7dd5bcdaf5216917cdb3b6de527e16a84764cce45ccc32d53d9feb41.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/00b14f027e60954969d291fa8a5dcf1f418fa9b0b234aefc35e02633d104c52a.jpg

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Εδω ναι συμφωνω.

    • γιατι αυτα ειναι ο ορισμος της φωτοτυπιας !!!! :-P τα αλλα κρατανε τα προσχηματα !!!

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Το θεμα ειναι οτι οι Ιαπωνες τολμουν σχεδιαστικα και το αποτελεσμα τους δικαιωνει οταν οι γερμανοι αδιαφορουν τα τελευταια 40 χρονια.

    • το οτι τολομουν σχεδιαστικα ναι…….αλλα δεν τους βγαινει παντα…… τωρα αν μου μιλησεις για τις πωλησεις…..τοτε και η αδιαφορια των γερμανων μια χαρα πουλαει….αρα αρεσει στο κοινο !!!
      παντως εγω σου μιλησα για φωτοτυπιες..που αν υπηρξαν μια φορα……δες τι σε περιμενει στα επομενα χρονια !

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Οι γερμανοι πουλανε μονο στην Ευρωπη. Οσο για τους Ιαπωνες εχουμε επιλογες και σε αλλες εταιριες περαν της Nissan αλλα στο θεμα φωτοτυπια αν ειναι κατι ομορφο και ξεχωριστο και μια παραλλαγη δεν με χαλαει. Απο την αλλη οι γερμανοι μεχρι τωρα δεν εχουν δημιουργησει αυτο το κατι το ξεχωριστο και κανουν φωτοτυπιες παρωχημενων σχεδιων του 70. Ενα συνεχες facelift που κραταει 40 χρονια.

    • γιατι στους γερμανους δεν εχεις αλλες επιλογες περαν της VW??? εκτος και αν μιλας μονο για VW !!
      στο ποδοσφαιρο λενε..συστημα που κερδιζει δεν αλλαζει…. οποτε γιατι να πειραματιστουν και να χασουν αυτο που εχουν χτισει αυτα τα 40 χρονια που λες ?? πχ εσενα δεν θα σε κερδισουν ποτε….αλλα μπορει να χασουν εμενα !! ;-)

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Συλληβδην ολοι οι γερμανοι δεν αλλαζουν σχεδια και πατανε πανω σε αυτα που ξεκινησαν. Μπορει στο ποδοσφαιρο να λενε αυτο αλλα οι αρχαιοι ελεγαν τα παντα ρει. Προτιμω το πνευμα των προγονων μας απο το πνευμα των ειδικων του ποδοσφαιρου ;)

    • αν εξαιρεσεις τη VW τα τελευταια 15-20 χρονια……θα διαφωνησω…….

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Δωσε παραδειγματα.

    • mercedes…bmw…..opel…..

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Μπααα… Μια απο τα ιδια. Δεν συμφωνω.

    • Mπορεις με ενα παραδειγμα να μου το δειξεις τωρα εσυ ????

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Δεν χρειαζεται παραδειγμα. Οι μουρες και οι λωκοι τους ειναι πανομοιοτυπα απο τις αρχες του προηγουμενου αιωνα.

    • οπως ειπα….δειξε μου 2 παραδειγματα…..εγω σου εδειξα τι σημαινει για παραδειγμα συμμαχια nissan-renault !!!

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Μπερδευτηκες. Δεν λεω οτι πχ τα μοντελα της merc μοιαζουν με της bmw. Λεω οτι τα σχεδια καθεμιας απο αυτες τις μαρκες ειναι ιδια απο τοτε που ιδρυθηκαν οταν οι Ιαπωνες μονο το ονομα του μοντελου κρατουν ιδιο και σχεδιαζουν απο την αρχη σε λευκο χαρτι.

    • το καταλαβα απο την αρχη….δειξε μου πχ ενα μοντελο της mercedes toy 1999….που να ειναι σχεδον ιδιο με ενα του 2018…..το οτι εχει 4 πορτες και 4 ροδες….δεν νομιζω να το λες φωτοτυπια…..

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Το καναμε νιανια. Ολες οι γερμανικες αυτοκινητοβιομηχανιες ακολουθουν μια πεπατημενη σχεδιαστικη οδο που απλα την εξελισσουν με τα χρονια αλλα δεν την αλλαζουν. Εμενα προσωπικα αυτη η νοοτροπια δεν μου αρεσει.

    • μαλλον δεν θελεις να μιλησεις με παραδειγματα…δεκτο !

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Εχεις γαλουχηθει με αλλη νοοτροπια γι’ αυτο σου ειναι δυσκολο να με πιασεις. Θα το αναλυσω κι αλλο και προσπαθησε να το καταλαβεις γιατι δεν παιρνει αλλη αναλυση. Παραδειγματος Χαρη οι γερμανοι θελουν κατι σαν γενεαλογικο δεντρο. Δηλαδη η καθε νεα γενια να μοιαζει με την πρωτη οσο πισω στο χρονο κι αν βρισκεται αυτη. Οι Ιαπωνες δεν εχουν τετοια κολληματα και σχεδιαζουν καθε γενια απο την αρχη χωρις να θυμιζει σε τιποτα οχι απλα την πρωτη αλλα ουτε και την αμεσως απερχομενη! Αυτο ειναι που με κανει εμενα να παθαινω κεφαλοκλειδωμα οταν βλεπω ενα ιαπωνικο/κορεατικο στο δρομο (και τελευταια και με τα γαλλικα DS) κατι που δεν συμβαινει με τα γερμανικα αφου η εικονα τους οσο και να την αλλαζουν παραμενει γνωριμη!

    • οπως ειπα θα σε ρωτησω αλλη μαι φορα..δειξε μου ενα mercedes toy 1998 που να ειναι σχεδον ιδιο με ενα του 2018…το G class ειναι στα ακυρα αφου ειναι ιδιο λογο αλλης φιλοσοφειας που εχει η εταιρια για το συγκεκριμενο μοντελο !!!

    • ΛΙΑΚΟΕΛ

      Ειναι σχεδον ιδιο απλα το σημα κατεβηκε απο το καπο στη μασκα. Κλαιν μαιν.

    • θα ηθελα να μου το δειξεις το σκεπτικο σου με ενα παραδειγμα……περιμενω τοσες μερες…
      στη θεωρια το πας καλα…στην πραξη το χανεις….

    • George Liverpool

      ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

  • Twilight0

    Αν δεν ονομαστεί Nissan η νέα εταιρία δεν πρόκειται να την χωνέψω.

    • Φωτόνιον

      Θα μπορούσε να λέγεται Re-sann ή Ni-nault….
      Χμμμμμμ….. Όχι,ε;;; :-)

    • Φωτόνιον

      Θα μπορούσε να λέγεται Re-sann ή Ni-nault….
      Χμμμμμμ….. Όχι,ε;;; :-)

  • Anestis Genk

    Δύο ιστορικά ονόματα, κρίμα που χάνεται η ποικιλομορφία, τελικά η σοβιετία ήταν πολύ μπροστά.

    • mixalhs7

      Η ποικιλομορφια κοστιζει… ;-))