Ο οργανισμός Insurance Institute For Highway Safety (IIHS) είναι ο αντίστοιχος οργανισμός δοκιμών πρόσκρουσης στην Αμερική, όπως ο Euro NCAP που έχουμε στην Ευρώπη. Ο IIHS ανακοίνωσε τις αξιολογήσεις του σε επτά μικρά crossovers της αγοράς, τα οποία πέρασαν από το νέο δυσκολότερο side small-overlap crash test, που πλέον δοκιμάζει και την πλευρά του συνοδηγού.

Τι είναι το συγκεκριμένο τεστ; Πρόκειται για μια δοκιμή μετωπικής πρόσκρουσης, που εξετάζει το πως συμπεριφέρονται τα αυτοκίνητα όταν τρακάρουν με 64 χλμ/ώρα με το 25% της μετόπης τους πάνω σε μια μπαριέρια ύψους 1,5 μέτρου. Το τεστ αρχικά, επικρίθηκε από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά τις έχει κάνει να προσφέρουν στην αγορά ασφαλέστερα αυτοκίνητα.

Στη συγκεκριμένη δοκιμή συμμετείχαν τα BMW X1, Mitsubishi Outlander, Chevrolet Equinox, GMC Terrain, Jeep Compass, Mitsubishi Outlander Sport και Ford Escape. Όπως βλέπεις και στον πίνακα, τα BMW X1 και Mitsubishi Outlander, Chevrolet Equinox, GMC Terrain, kai Jeep Compass, πήραν βαθμολογία “Good – Καλή”. To Mitsubishi Outlander Sport πήρε βαθμολογία “Marginal – Οριακή”, με το Ford Escape να βαθμολογείται με τον χειρότερο βαθμό “Poor”.

Σύμφωνα με το IIHS η Ford δεν έχει προβεί στην ενίσχυση της δομής του Escape από την πλευρά του συνοδηγού. Η Ford, μέσω εκπροσώπου της δήλωσε πως η ασφάλεια εξακολουθεί να είναι μια από τις υψηλότερες προτεραιότητες κατά τον σχεδιασμό των αυτοκινήτων της και δεσμεύεται να επανασχεδιάσει την δομή κάθε μοντέλου της, ώστε αυτά να πληρούν και να υπερβαίνουν τους ισχύοντες κανονισμούς ασφαλείας παγκοσμίως.