Δεν είναι μυστικό, ότι ο σχεδιασμός αυτοκινήτων για να περάσουν τις ολοένα και πιο αυστηρές δοκιμές συνεπάγεται προσθήκη κόστους και βάρους. Το αμερικάνικο ασφαλιστικό ινστιτούτο ασφάλειας αυτοκινητοδρόμων (IIHS) είναι κάτι σαν το αντίστοιχο EuroNCAP, και μεταξύ άλλων πραγματοποιεί δοκιμές πρόσκρουσης. Μια από τις πολλές δοκιμασίες που υποβάλει τα αυτοκίνητα είναι το “small overlap crash”, όπου η σύγκρουση γίνεται στο 1/4 της μετωπικής επιφάνειας, με τον εξωτερικό μπροστά τροχό να είναι ο πρώτος που δέχεται τις δυνάμεις κρούσης, και όχι η κεντρική δομή απορρόφησης κραδασμών του εμπρός μέρους.


Η δοκιμασία είναι εξαιρετικά δύσκολη για τα υποψήφια αυτοκίνητα, φέρνοντας στην επιφάνεια πολλές ελλείψεις του πλαισίου. Τα οχήματα που περνούν τη δοκιμασία διαθέτουν ειδικές ενισχύσεις, οι οποίες προσθέτουν βάρος. Πόσο; Σύμφωνα με τον αρχιμηχανικό της Porsche, Rudiger Jahn, στην περίπτωση της νέας Cayenne η αύξηση του βάρους για να περάσει επιτυχώς το παραπάνω test ανήλθε σε 50 κιλά. Το νούμερο αυτό είναι σεβαστό ακόμα και για ένα μεγάλο SUV, καθώς είναι σαν να έχεις σε κάθε σου διαδρομή ένα τσουβάλι τσιμέντο στο αυτοκίνητο.

Σε μια ειδική εκδήλωση για τη νέα Cayenne στο Ντίσελντορφ, ο Jahn έδειξε τις ενισχύσεις του πλαισίου που έπρεπε να προστεθούν, ώστε να περάσει το αυτοκίνητο τη δοκιμασία του αμερικάνικου οργανισμού.

Η πρώτη είναι η χρήση χάλυβα που ενισχύει το θόλο του τροχού, ώστε να μειωθεί η διείσδυση του στα πόδια του οδηγού. Η δεύτερη είναι μια διαγώνια ράβδος, που συνδέει αυτή την ενισχυμένη δομή του τροχού με τον κεντρικό διαμήκη δοκό. Η ιδέα της συγκεκριμένης λύσης είναι ότι η ενέργεια από την σύγκρουση, που ωθεί το εσωτερικό του τροχού θα μεταφερθεί μέσω αυτού του διαγώνιου μέλους, στην ισχυρή διαμήκη δοκό, μειώνοντας τη διείσδυση.

Επιπλέον των παραπάνω ενισχύσεων στο σώμα της νέας Cayenne, ο Jahn είπε επίσης ότι το εμπρός υποπλαίσιο σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να “στρίβει” με ακρίβεια τον τροχό κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης για να ελαχιστοποιήσει την εισβολή του στην καμπίνα.

Ωστόσο, παρά την αυξημένη χρήση ενισχύσεων, εξαιτίας της νέας πλατφόρμας, η Cayenne ζυγίζει 55 κιλά λιγότερα στην απλή έκδοση, και 65 κιλά λιγότερα στην S έκδοση. Και αυτό γιατί κάνει χρήση αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής, ενώ το σώμα είναι εξολοκλήρου φτιαγμένο από αλουμίνιο. Συνολικά, το βάρος της Cayenne, όταν είναι άδεια, έχει μειωθεί από τα 2.040 στα 1.985 κιλά, παρά τον σημαντικά αυξημένο βασικό εξοπλισμό.

  • gv

    μπραβο στους αμερικανους που συμβαλλουν ουσιαστικα στην ασφαλεια!

  • Mika

    Aφου προσθετουν βαρος για να ειναι πιο ασφαλες στα crash test, ειναι αναγκασμενοι να κοψουν με τη χρηση ακριβων υλικων απο αλλου….
    Makes sence…..