Σχεδόν 25.300 έχασαν τη ζωή τους το 2017 στους δρόμους της Ευρώπης

Σχετικά άρθρα

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ε.Ε, περίπου 25.300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης το 2017. Γι’αυτό και η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Βιολέτα Μπουλτς εμφανίζεται ανήσυχη:

Οι δρόμοι της Ευρώπης είναι από τους ασφαλέστερους στον κόσμο. Ωστόσο, δεν μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι και πρέπει να αυξήσουμε περαιτέρω τις προσπάθειές μας.

Η οδική ασφάλεια πρέπει να βρίσκεται στην κορυφή της ευρωπαϊκής πολιτικής ατζέντας και το θέμα χρειάζεται περισσότερη πολιτική προσοχή. Το 2017, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα σε όλη την ΕΕ μειώθηκε κατά 2% σε 25.300, ή 49 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους. Η μικρή πτώση από το 2016 είναι μια αχτίδα ελπίδας, αλλά συνολικά οι αριθμοί είναι ανησυχητικοί. Αυτό που δεν μπορεί να καταγραφεί στα στατιστικά στοιχεία είναι η θλίψη και ο πόνος της απώλειας συγγενών και φίλων.

Ο πολιτικός στόχος της ΕΕ ήταν να μειωθεί κατά το ήμισυ ο αριθμός των θανάτων από τροχαία μεταξύ 2010 και 2020 σε περίπου 16.000. Νομίζω ότι θα είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί αυτός ο στόχος στο πλαίσιο των τελευταίων αριθμών.

Όπως λέει η Ευρωπαία επίτροπος το αρνητικό ρεκόρ των θυμάτων στο δρόμο στην ΕΕ το κατέχει η Ρουμανία με 98 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους και ακολουθεί η Βουλγαρία με 96. Στην Ελλάδα έχουμε 75 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους. Η Γερμανία είχε 3.177 θύματα οδικής κυκλοφορίας το 2017 και, με 38 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, είναι πολύ χαμηλότερος από τον μέσο όρο της ΕΕ. Τα πράγματα φαίνονται ακόμη καλύτερα στη Σουηδία (25), το Ηνωμένο Βασίλειο (27), τις Κάτω Χώρες (31) και τη Δανία (32).

Διάβασε επίσης: Σκοτωνόμαστε μόνοι μας στην Ελλάδα

Περισσότερο από το ήμισυ (55%) όλων των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνουν σε αγροτικούς δρόμους, σε σύγκριση με μόλις 8 %σε αυτοκινητόδρομους. Το 37% των ανθρώπων πεθαίνουν σε ατυχήματα σε αστικές περιοχές. Σχεδόν οι μισοί από τους θανάτους ήταν επιβάτες οχημάτων, το 21% ήταν πεζοί.

Τι κοστίζουν τα τροχαία ατυχήματα στην κοινωνία η Ευρωπαία επίτροπος τονίζει:

Εκτός από τους θανάτους από τροχαία, είχαμε 135.000 σοβαρά τραυματίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι. Το συνολικό κοινωνικό κόστος, για παράδειγμα μέσω ιατρικής περίθαλψης, αποκατάστασης ή απώλειας εργασίας, ανέρχεται σε 120 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Τι μπορεί να κάνει όμως η ΕΕ για να βελτιώσει την οδική ασφάλεια;

Φυσικά, οι τοπικές και εθνικές αρχές είναι ιδιαίτερα υπεύθυνες για την υπόθεση αυτή . Ωστόσο, ελήφθησαν επίσης σημαντικά μέτρα τα τελευταία χρόνια: διακρατική επιβολή κανόνων κυκλοφορίας, απαιτήσεις υψηλότερης κατάρτισης για τους επαγγελματίες οδηγούς, χρηματοδότηση ερευνητικών έργων για περισσότερη οδική ασφάλεια, στρατηγικές δικτύωσης και αυτοματοποιημένης κινητικότητας και σύστημα eCall για σοβαρά τροχαία ατυχήματα, το οποίο κάνει αυτόματα την κλήση έκτακτης ανάγκης. Αλλά θέλουμε να κάνουμε περισσότερα.

Διάβασε επίσης: Ελλάδα: Μειωμένα κατά 35% τα θανατηφόρα τροχαία την περίοδο 2010-2016

Τον Μάιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιάσει σειρά μέτρων για να βοηθήσει στην ασφαλέστερη οδική ασφάλεια. Αυτά περιλαμβάνουν νέους υποχρεωτικούς κανόνες βάσει κανονισμού που αυξάνουν την ασφάλεια των νέων οχημάτων και απαιτούν από αυτούς να ενσωματώσουν νέες τεχνικές. Όπως είπε η επίτροπος:

Περιμένω ότι η ενσωμάτωση των τεχνικών, όπως η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης ή προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, η οποία προειδοποιεί τον οδηγό πριν από την έξοδο από την λωρίδα, θα βοηθήσει στο μέλλον για να σώσει ζωές. Η λεγόμενη έξυπνη βοήθεια ταχύτητας στα νέα οχήματα που υποστηρίζουν τον οδηγό σε συμμόρφωση με τις αντίστοιχες προβλεπομένων ορίων ταχύτητας, θα πρέπει να αυξήσει την οδική ασφάλεια.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

10.000 νεκροί από τροχαία συμβάντα σε επαρχιακές οδούς στην ΕΕ το 2022

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε σήμερα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), το 2022 στην Ε.Ε περίπου 10.000 άνθρωποι έχασαν τη...

To νέο Suzuki Swift ήρθε στην Ελλάδα [Τιμές]

Η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου βρίσκεται στη χώρα μας και είναι ήδη διαθέσιμο, με την εισαγωγική εταιρία να ανακοινώνει σήμερα τις τιμές του...

Εγνατία Οδός: Ακριβαίνουν τα διόδια έως και 120%. Στις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis η παραχώρηση της για 35 χρόνια

Οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομίας υπέγραψαν σήμερα την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού και αναμένεται η δημοσίευσή της...
Autoblog.gr