Στη Formula 1 όλα έχουν σημασία αν θέλεις να γίνει όσο το δυνατόν ταχύτερος, γι’ αυτό και τα pit stops αποτελούν ένα αρκετά σημαντικό κομμάτι του αγώνα. Τα περισσότερο διεξάγονται φυσιολογικά και δίχως προβλήματα, όμως ένα λάθος μπορεί να σου κοστίσει τον αγώνα ή ακόμα χειρότερα να τραυματίσει κάποιον μηχανικό, όπως ακριβώς συνέβη την Κυριακή με τον Francesco Cigarini.

Ο μηχανικός της Ferrari υπέστη διπλό κάταγμα στο αριστερό του πόδι, ωστόσο ευτυχώς η εγχείριση ήταν επιτυχημένη και ο Cigarini αναρρώνει μετά από τον σοκαριστικό τραυματισμό του. Η συγκεκριμένη μη-ασφαλής απελευθέρωση οδηγού δεν ήταν η πρώτη για φέτος. Ποιος μπορείς να ξεχάσει την διπλή εγκατάλειψη των Haas στην Αυστραλία γι’ αυτόν τον ίδιο λόγο, ενώ ο ίδιος ο Kimi Raikkonen αντιμετώπισε το ίδιο στο FP2 του Μπαχρέιν.

Μετά από τον πιο πρόσφατο αγώνα, η FIA σκοπεύει να ξεκινήσει έρευνα για το φαινόμενο. Ο Charlie Whiting πιστεύει ότι δεν μπορεί να είναι σύμπτωση αυτά τα λάθη που βλέπουμε στο ξεκίνημα της σεζόν, γι’ αυτό και η Παγκόσμια Ομοσπονδία θέλει να βοηθήσει στον περιορισμό του φαινομένου.

Μοιάζει όλο και λιγότερο με σύμπτωση, όμως οι δύο περιπτώσεις στη Μελβούρνη ήταν ξεκάθαρα ένας λάθος του χειριστή του «πιστολιού». Έσφιξε τα μπουλόνια και θεώρησε ότι ήταν αρκετά σφιχτά, αλλά μετά κατάλαβε πως έκανε λάθος, όμως ήταν πολύ αργά. Στο Μπαχρέιν, ο μηχανικός δεν έβγαλε καν τον τροχό, κάτι που είναι λίγο αμήχανο.

Ο Alonso έχασε τον τροχό τους στις δοκιμές αν θυμάστε, δουλέψαμε με τη McLaren και μας έδωσαν την αναφορά μέσα στη βδομάδα. Το συζητήσαμε στο Technical Working Group για να το καταλάβουμε όλοι, να βεβαιωθούμε ότι αυτά μπορούν να συμβούν και ότι όλοι προσπαθούν να μάθουν από αυτό. Αυτό που συνέβη ήταν ότι ο σχεδιασμός της μύτης που μπαίνει στον άξονα, αυτό είναι που κρατάει τον μηχανικό συγκράτησης δύο σταδίων.

Ο τεχνικός έφορος της FIA πετάει μπηχτή για τις ομάδες, οι οποίες ήταν σίγουρες πως είναι αρκετά καλά προετοιμασμένες για να αποφύγουν ό,τι έπαθε ο Fernando Alonso στις χειμερινές δοκιμές, ωστόσο η συνέχεια έδειξε ότι μάλλον τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Ο τρόπος που είναι δεμένος με τον άξονα δεν είναι αρκετά δυνατός, οπότε ο τροχός ήταν λίγο χαλαρός, κι έγινε χαλαρός γιατί είχε κάνει τέσσερις γύρους προηγουμένως. Έτσι, όταν ο τροχός άρχισε να κουνιέται λίγο, αυτό έβαλε ασυνήθιστο φορτίο στην μύτη που τον κρατάει και, από τη στιγμή που η μύτη έφυγε, δεν υπήρχε κάτι για να τον κρατάει.

Συνεπώς, υπάρχει ένα μάθημα που πρέπει να μάθουμε από εκεί, το μοιραστήκαμε με όλους στο Technical Working Group, οπότε μπορούσαν να το δουν όλοι και να βεβαιωθούν ότι ο σχεδιασμός του δεν ήταν παρόμοιος. Φυσικά και είπαν ότι το δικό μας δε θα το κάνει αυτό…