Τι και αν η Volkswagen με το Dieselgate ήταν η αιτία να ξεκινήσει η συζήτηση για το τέλος των diesel κινητήρων; Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε σήμερα στο περιθώριο του φετινού Vienna Motor Symposium πως ανέπτυξε τον νέο EA288 Evo τετρακύλινδρο 2,0-λιτρο TDI πετρελαιοκινητήρα που θα τοποθετηθεί στα μελλοντικά μοντέλα των Volkswagen, Audi, Skoda και Seat που βασίζονται στην MQB πλατφόρμα.

O 2.0 TDI EA288 Evo κινητήρας συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα γεννήτριας/μίζας που κινείται με ιμάντα, μέσω μιας μπαταρίας ιόντων-λιθίου 12-volt. Ο συνδυασμός αυτός υπόσχεται όχι μόνο να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια να μειώσει και τις εκπομπές ρύπων, αλλά και να ενισχύσει την άνεση μέσα στην καμπίνα. Η VW τονίζει ότι η κύρια διαφορά μεταξύ του νέου τετρακύλινδρου diesel κινητήρα της και των παλαιότερων TDI κινητήρων είναι πως αυτός έχει “εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές σε όλες τις συνθήκες οδήγησης”.

Θα προσφέρεται σε εκδόσεις από 136 έως 204 άλογα, με την Audi να τοποθετεί τον κινητήρα κατά το διαμήκη άξονα στα μοντέλα της.

Οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας προκειμένου να κάνουν τον νέο κινητήρα πιο καθαρό από πλευράς εκπομπών σε σχέση με τον προκάτοχό του, όχι μόνο εφάρμοσαν ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, αλλά επίσης προχώρησαν σε βελτιώσεις και στη διαδικασία καύσης για να αυξήσουν την απόδοση, ενώ έκαναν το turbo να ανταποκρίνεται γρηγορότερα. Επίσης το φίλτρο σωματιδίων diesel είναι μεγαλύτερο και διαθέτει αυξημένη ανθεκτικότητα.

Ο 2.0 TDI EA288 Evo κινητήρας είναι ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του και έχει λιγότερες απώλειες λόγω τριβής και θερμότητας. Η VW αναφέρει πως ο νέος κινητήρας της πληροί τα αυστηρότερα πρότυπα του WLTP που θα αντικαταστήσει σύντομα το ξεπερασμένο NEDC.

Στο συμπόσιο η VW ανακοίνωσε επίσημα το 48-volt ήπιο υβριδικό σύστημα που θα πρωτοεμφανιστεί στη νέα γενιά του Golf, όπως και τον 1.5 TGI Evo που βασίζεται στον 1.5 TSI ACT BlueMotion και αποδίδει 130 άλογα. Κάνει χρήση CNG, δουλεύει στον κύκλο καύσης Miller και θα προσφέρεται στο Golf αργότερα μέσα στο έτος. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και καταναλώνει 3,5 κιλά συμπιεσμένου φυσικού αερίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, που του δίνουν αυτονομία μέχρι 490 χλμ καταναλώνοντας CNG.

Τέλος η Volkswagen ανακοίνωσε επίσης πως μείωσε τις εκπομπές CO2 των κινητήρων EA288 Evo έως και 10 γρ/χλμ σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά τους, αυξάνοντας παράλληλα την ιπποδύναμη και την ροπής τους έως και 9%.