Η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών (ACCC) μετά από χιλιάδες καταγγελίες για προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων Powershif της Ford, κινήθηκε νομικά εναντίων της Μπλε Οβάλ εταιρείας και το δικαστήριο αποφάσισε η Ford να πληρώσει 10 εκατομμύρια δολάρια, που είναι και το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί ποτέ σε εταιρεία αυτοκινήτων από την Αυστραλία.

Το πρόβλημα αφορά περίπου 75.000 Fiesta, Focus και EcoSport που πωλήθηκαν στην Αυστραλία μεταξύ 2011 και 2016, και είναι εξοπλισμένα με το κιβώτιο ταχυτήτων Powershift. Το εν λόγω αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, είχε ως στόχο την καλύτερη απόδοση και την μικρότερη κατανάλωση, με ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Τελικά, απεδείχθη ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, η απόδοση του κιβωτίου μπορεί να επηρεαζόταν από κατασκευαστικά λάθη που σχετίζονταν με διαρροή υγρών στο συμπλέκτη.

Χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων έκαναν παράπονα στη Ford για απότομη έλλειψη ισχύος και έντονο θόρυβο κατά διαστήματα. Σύμφωνα με τον Rod Sims, πρόεδρο της ACCC, η Ford γνώριζε πως τα προβλήματα αυτά οφείλονταν σε θέματα ποιότητας κατά την παραγωγή των οχημάτων, όμως έλεγε στους πελάτες ότι οφείλονται στον τρόπο που οδηγούσαν, ενώ τους προέτρεπε να τα αποδείξουν μπροστά σε κάποιον τεχνικό προκειμένου να αναλάβει την επισκευή του κιβωτίου. Επίσης, η εταιρεία έλεγε στους πελάτες ότι δεν υπήρχε περίπτωση αποζημίωσης ή αντικατάστασης του οχήματος, αθετώντας τους όρους της εγγύησης. Σε περίπου 12.000 περιπτώσεις, η Ford ανέλαβε την επισκευή του κιβωτίου, όμως όσοι πελάτες ζήτησαν αντικατάσταση του οχήματος κλήθηκαν να πληρώσουν 7.000 δολάρια.

Η Ford από τη μεριά της αναγνωρίζει ότι καθυστέρησε πολύ να εντοπίσει το πρόβλημα, δέχθηκε να πληρώσει το πρόστιμο και δεσμεύθηκε να διορθώσει την κατάσταση σε συνεννόηση με τους πελάτες της. Ο Graeme Whickman, CEO της Ford Αυστραλίας δήλωσε:

Δεχθήκαμε τεράστιο αριθμό παραπόνων και, αν και δεν το θέλαμε, για δέκα μήνες, οι διαδικασίες μας ήταν ανεπαρκείς, και οι πληροφορίες που παρείχαμε στους πελάτες ήταν ανακριβείς ή ελλιπείς. Απογοητεύσαμε τους πελάτες μας και λυπούμαστε πολύ για αυτό.

Εκτός από τη συμφωνία μεταξύ Ford και ACCC που εγκρίθηκε από το δικαστήριο σχετικά με το πρόστιμο, η εταιρεία υποχρεούται να επανεξετάσει 10.500 περιπτώσεις παραπόνων που κατατέθηκαν μεταξύ 1/5/15 και 1/11/16. Ένας ανεξάρτητος ελεγκτής θα αποφανθεί για το ποιοι από αυτούς τους πελάτες δικαιούνται αποζημίωση ή αντικατάσταση του οχήματος τους, με την όλη διαδικασία να διαρκεί ένα χρόνο, ξεκινώντας από τον Ιούλιο του 2018.