Μετά από παρουσίαση που έγινε από την παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού στις ομάδες της F1, στο Grand Prix του Μπαχρέιν, σχετικά με τις προτάσεις που αποσκοπούν στην προώθηση κλειστών μαχών και της αύξησης των προσπεράσεων στην F1, η oμάδα στρατηγικής, η επιτροπή F1 και το παγκόσμιο συμβούλιο μηχανοκίνητου αθλητισμού ενέκριναν χθες μια σειρά αλλαγών των κανονισμών για τη σεζόν του 2019.

Οι αλλαγές, που εγκρίθηκαν με ηλεκτρονική ψηφοφορία, έχουν ως εξής:

  • Απλοποιημένη μπροστά πτέρυγα, με μεγαλύτερο άνοιγμα και με χαμηλή δυναμική εκτροπή του αέρα,
  • Απλή εισαγωγή αέρα, χωρίς πτερύγια, για την ψύξη των φρένων,
  • Πιο πλατιά και βαθιά πίσω αεροτομή

Οι αλλαγές έρχονται μετά από μια έντονη περίοδο έρευνας σχετικά με τις αρχικές προτάσεις της FIA, οι οποίες έγιναν με την υποστήριξη του κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, και διεξήχθησαν από την πλειοψηφία των ομάδων της F1. Αυτές οι αλλαγές φέρεται να έχουν ισχυρή πιθανότητα αύξησης των προσπεράσεων στην F1, και ως εκ τούτου έχουν πλέον επικυρωθεί για εφαρμογή το 2019.

Οι εγκριθείσες αλλαγές είναι ξεχωριστές από τις τρέχουσες συζητήσεις για τους κανονισμούς της Formula 1 για το 2021 και μετέπειτα. Εκτός από τις αλλαγές στην αεροδυναμική, το 2019 θα αυξηθεί και το διαθέσιμο καύσιμο κατά την διάρκεια του αγώνα, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να τρέχουν με πλήρη ισχύ για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Ακόμα, θα υπάρχει ο διαχωρισμός του βάρους του οδηγού από το βάρος του αυτοκινήτου, κάτι που αποτελεί μειονέκτημα για τους βαρύτερους οδηγών, ενώ τέλος οι οδηγοί θα φορούν υποχρεωτικά βιομετρικά γάντια.

  • Nerazzuro21

    Φημολογείται ότι οι ομάδες που ψήφισαν υπέρ των αλλαγών ήταν αυτές με κινητήρα Mercedes (Mercedes, Force India, Williams) και η Sauber. Αντίθετα, όχι ψήφισαν η Ferrari, η Haas, οι ομάδες με κινητήρα Renault (RBR, Renault, McLaren) και η Toro Rosso. Μεγάλη έκπληξη η ψήφος της Sauber που πήγε κόντρα στη Scuderia.

    • Ahilleas Tsikelis

      Οντως τι φαση η Sauber?!

  • Anestis Genk

    Τι θα κάνουν με τα βιομετρικά γάντια;
    Το βάρος του οδηγού θα έπρεπε να μετράνε και να λένε πως είναι στα 85 κιλά χωρίς ρούχα (οι τζόκευ θα τρέχουν με έρμα), ώστε να έχει σημαντικό νόημα το ελάφρωμα όλων των τεχνητών μερών (ο οδηγός είναι το μόνο “φυσικό” μέρος του συνόλου).

    • τα βιομετρικα γαντια θα δινουν αλλο ενα ωραιο πλανο για μας στην τηλεοραση διπλα στο στροφομτερο….θα βλεπουμε πχ τους παλμους αρα και την ενταση του πιλοτου!!!!!αλλα αμα γινει ατυχημα….θα μπορουν να ξερουν οι διασωστες με το τι θα εχουν να αντιμετωπισουν πχ αν αναπνεει ο οδηγος μετα απο ενα ατυχημα……

    • Βασιλης

      Σαν ιδεα νομιζω πρωτοεμφανηστικε οταν τρακαρε ο αλονσο στις χειμερινες
      δοκιμες περσι(νομιζω)Απο τοτε θελουν να εχουν περισσοτερες πληροφοριες
      για την κατασταση του οδηγου ανα πασα στιγμη

  • Maleas George

    Από τη μία το να βελτιωθεί το racing και να είναι πιο εύκολο να ακολουθήσεις άλλα μονοθέσια είναι καλό.
    Από την άλλη αυτή η αλλαγή έρχεται σε μια συγκυρία που η απόδοση μεταξύ των ομάδων έχει συγκλίνει (των κορυφαίων τουλάχιστον) και δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να δημιουργηθεί πάλι μεγάλη απόκλιση και να ξεφύγει πολύ μια ομάδα, οπότε πάλι δεν θα έχουμε καλό racing.
    Επίσης λογικά τα μονοθέσια θα γίνουν πιο αργά, κάτι που προσωπικά δεν μου αρέσει, αλλά αν είναι να έχουμε καλύτερο θέαμα ας το δεχτώ.