Το Volkswagen Group αποτελείται από πολλές εταιρείες γύρω από τον χώρο της αυτοκίνησης, για την ακρίβεια Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Skoda, Volkswagen, Ducati, MAN, Scania και Italdesign Giugiaro είναι εταιρείες που ελέγχονται από την Volkswagen.

Η επιτυχία των Γερμανών τα τελευταία 30 χρόνια τους έχει κάνει κυρίαρχη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη και κυριαρχία, κέρδος και επέκταση πάνε χέρι χέρι, γι’αυτό κι έχουν αποκτήσει τόσα assets. Τον Σεπτέμβρη του 2015 όμως έσκασε το dieselgate με αποτέλεσμα ο όμιλος να είναι αναγκασμένος να επιδοθεί σε κοστοβόρους δικαστικούς αγώνες και να χρειάζεται να πληρώσει δισεκατομμύρια για αποζημιώσεις. Όταν λοιπόν ο Matthias Muller, ο προηγούμενος εκτελεστικός διευθυντής, πρότεινε την πώληση της Ducati και της Man, όλοι σκέφτηκαν πως το Volkswagen Group προσπαθεί να μετριάσει την χασούρα. Κάτι τέτοιο βέβαια πολύ δύσκολα να επιβεβαιωθεί από επίσημα χείλη καθώς στον κόσμο του χρήματος που ζούμε, το να μιλάς για απώλειες είναι σαν να τις επιδιώκεις.

Τότε τα εργατικά συνδικάτα, αλλά και η οικογένειες Porsche και Piech είχαν αντιταχθεί, αλλά ο Herbert Diess, ο νέος εκτελεστικός διευθυντής, επιστρέφει με αυτή την πρόταση. Το spin που προσπαθεί να δώσει είναι πως αυτή η αποεπένδυση θα βοηθήσει τον όμιλο να επικεντρωθεί καλύτερα στην βασική του ασχολία που είναι τα επιβατικά αυτοκίνητα. Ειδικά τώρα που επιχειρείται η ηλεκτροποίηση του στόλου, χρειάζονται αρκετά κεφάλαια για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνητη εποχή. Προσωπική εκτίμηση είναι πως αν και οι μάρκες που θέλουν να ξεφορτωθούν τα πηγαίνουν καλά, δεν μπορούν να προσφέρουν μεγάλα ποσοστά κέρδους καθώς μια από τις βασικές αιτίες κερδοφορίας του ομίλου, είναι το γεγονός πως στην ουσία πουλάν το ίδιο αυτοκίνητο σε διαφορετικά επίπεδα ποιότητας.

  • Alexandros

    Αυτοι ελεγαν οτι δεν θα πουλησουν τιποτα….

  • Smartass

    ”Προσωπική εκτίμηση είναι πως αν και οι μάρκες που θέλουν να ξεφορτωθούν τα πηγαίνουν καλά, δεν μπορούν να προσφέρουν μεγάλα ποσοστά κέρδους καθώς μια από τις βασικές αιτίες κερδοφορίας του ομίλου, είναι το γεγονός πως στην ουσία πουλάν το ίδιο αυτοκίνητο σε διαφορετικά επίπεδα ποιότητας.”
    Συγχαρητήρια κε αρθρογράφε. Με την τελευταία σας πρόταση απομυθοποιείται τον όμιλο φαου βε.
    Εγώ θα πρόσθετα: “το ίδιο αυτοκίνητο σε διαφορετικά επίπεδα ποιότητας, μάρκας, και τιμής προς τα πάνω βέβαια.”

  • mixalhs7

    Ανεστη εφοσον επιχειρείται η ηλεκτροποιηση του στολου τοτε και η Man και η Ducati τους ειναι απαραίτητες μιας και μαζι με τα επιβατικα θα δουμε και φορτηγα και μοτοσυκλέτες με ηλεκτροκινητηρες.
    Seat & Bugatti ειναι οικονομικη πληγη γι αυτους απο οσα εχουμε διαβασει!

    • Christos Dimou

      Σύμφωνα με το statement της SEAT μάλλον κερδοφόρα είναι (+230 εκατ € το 2017 900 εκατ. € το 2016)

      http://www.seat.com/content/dam/public/corporate/annual-report-2017/annual-accounts/pdf/seat-annual-report-2017-annual-accounts.pdf

      Η Bugatti είναι άλλο ευαγγέλιο.

    • mixalhs7

      Η κερδοφορία σαν ενα μεμονομενο στοιχειο δεν αποτυπωνει την πλήρη εικονα.
      Αν θες να εχεις μια πληρη εικονα τοτε βαλε στην εξισωση τις ζημιες 7 ετων και το υψος της επενδυσης που εκανε το βαγκ την προηγουμενη 2ετια για να μπορει σημερα η Σεατ να εχει αυτη την κερδοφορια που περιγραφεις!!

    • MikeLamar

      Δε βγάζουν νόημα αυτά που γράφεις. Δεν πουλάει κανείς κερδοφόρα επιχείρηση επειδή παλαιότερα ήταν ζημιογόνος…

    • mixalhs7

      Δεν ειπα αυτο.

    • Giannis Antypas

      πάλι αυτή καραμέλα, αλλά κάνεις εξωφρενικό λάθος,
      η SEAT έχει κέρδη και το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης στο γκρουπ,
      έχει διεισδύσει και σε αγορές στις οποίες άλλες εταιρείες του γκρουπ είναι αδύναμες,
      ενώ προσφέρει και σε συνέργειες στους τομείς που θέλει να αναπτυχθεί το γκρουπ, όπως λέει και το άρθρο: στα επιβατικά αυτοκίνητα που πουλάει, στα εργοστάσια που κατασκευάζει και στην ανάπτυξη τεχνολογιών

      ζημιές έχουν άλλες εταιρείες του γκρουπ
      και σύμφωνα με το άρθρο αυτές η επιχειρούμενη αποεπένδυση αφορά σε αυτές τις εταιρείες που δεν κατασκευάζουν επιβατικά και συμβαίνει να έχουν και ζημιές

    • mixalhs7

      ” H Seat παρουσίασε έλλειμμα 40 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2015, ενώ για επτά συνεχόμενα έτη παρουσιάζε αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα, με το έλλειμμα της να αγγίζει ακόμη και τα 1,39 δισ. ευρώ…. Μόλις τέλη Σεπτεμβρίου η Seat ανακοίνωνε επενδύσεις 3,3 δισ. τα επόμενα χρόνια. Ο εκπρόσωπος του συμβουλίου των εργαζομένων έχει αμφιβολίες αν η διοίκηση μείνει τελικά πιστή στις προθέσεις της:” https://www.autoblog.gr/2015/11/13/h-vw-syrriknwnei-thn-seat/

    • George Liverpool

      Κι εγω παρομοια αποψη ειχα για την seat,ομως βλεποντας τα μοντελα που λανσαρει και το ρυθμο αναπτυξης που εχει,καθως και την κερδοφορια που παρουσιαζει τα τελευταια χρονια,θα ειναι σαν να της κοβουν τα ποδια αυτη τη στιγμη.Στα συν τις οτι εχει μεγαλη διεισδυση σε αγορες ισπανοφωνες οπως μεξικο πχ,οπως ειπε και ο @giann@giannisantypas:disqus απο πανω.

    • mixalhs7

      Δεν ειναι ακριβώς ετσι τα πραγματα. Εχω γραψει την αποψη μου παρακατω. Αν θες ριχνεις μια ματια!

    • Giannis Antypas

      mixalhs7 Ναι βρήκες ένα ιστορικό άρθρο και το παραθέτεις για να μου αιτιολογήσεις την ποιά ακριβώς λογική συσχέτιση;
      Ότι η SEAT είναι περιουσιακό στοιχείο της VW και τώρα που αποδίδει ραγδαία ανάπτυξη δεν έχουν συμφέρον οι Γερμανοί πλέον από τα κέρδη της;
      Εκτός αν είσαι οπαδός της λογικής ότι η Apple θα έπρεπε να έχει κλείσει επειδή πέρασε περίοδο ζημιών.
      Με την ίδια λογική που και η …ΚΙΑ έβγαζε κάποτε άχρηστα σαπάκια κακάσχημα και φτηνιάρικα, οπότε τί να μας λένε τα σημερινά μοντέλα της…
      Ή αν απλώς αντιπαθείς, που τότε πάω πάσο.
      LOL

      Κάποτε όλες οι εταιρείες βγάζουν ζημίες και κέρδη,
      αλλά στο τέλος ο κουλουρτζής πουλάει φρέσκα κουλούρια. Ιδίως όταν είναι πολλά υποσχόμενα.

      Βέβαια επειδή ανατρέχεις πίσω, μήπως να μου παραθέσεις και άρθρα για το ρεκόρ του Leon στο Νίρμπουργκρινκγ, ή για τα βραβεία σχεδίασης που έχουν λάβει τα μοντέλα της SEAT στο Red dot;…

      Ξέρεις χρειάζεται μια λογική στα επιχειρήματα αλλιώς το παράλογο δείχνει εμμονή.

    • mixalhs7

      Το ”ιστορικό αρθρο” είναι του 2015 οπου ξεκάθαρα αναφέρετε στα αρνητικά οικονομικά αποτελεσματα της εταιρειας επί 7 συναπτά έτη.
      Άρα τα περι καραμέλας δεν στέκουν.
      Επισης προαναγγέλλει επενδύσεις 3δις που σημαίνει
      1) νέα μοντελα
      2)τόνωση πωλήσεων πράγματα που αποτυπονωνται στην σημερινή εικόνα της εταιρίας.
      Οτι σήμερα (μετά από επενδύσεις) παρουσιάζει κέρδη και έχει ρυθμό ανάπτυξης όπως τον περιγράφεις δε σημαίνει πως απόσβεσε την επένδυση που έγινε, ούτε πως ισοφάρισε τις ζημίες 7 ετών του παρελθόντος. Αυτά θέλουν χρόνο να γίνουν.
      Μπορεί μελλοντικά (αν έχει τη διάθεση το βαγκ να στηρίξει) να ξαναορθοποδήσει η εταιρεία, μπορεί και να μην ξαναορθοποδησει.
      Για μένα προσωπικά δεν θα αποτελέσει έκπληξη αν τώρα που η εταιρία δείχνει θετικά οικονομικά στοιχεία, το βαγκ (για να πιάσει καλύτερη τιμή) την πουλήσει. Ίσως να βλέπουν πως δεν θα τους βοηθήσει.
      Μπορεί να βλέπουν πως θα πιάσει στη Κίνα και να την κρατήσουν. Ούτε αυτο θα με εκπλήξει.
      Θα δούμε.
      Για μενα το προβλημα της Σεατ ειναι και ονομαζεται Σκοντα.
      Αυτα!! :-))

    • George Liverpool

      Σωστο κι εχεις δικιο,γιατι η skoda εχει παρομοιο χαρακτηρα μεσα στο group και υπαρχει συγκρουση.Ομως οι 2 εταιριες εχουν διαφορετικο χαρακτηρα κι εκει πρεπει να ξεκαθαρισουν τα πραγματα.Δηλαδη η seat εχει το πιο νεανικο,σπορτιφ προφιλ μεσα στο group(τουλαχιστον ετσι το αντιλαμβανομαι εγω)και η skoda κατι πιο μετριοπαθες που τεινει να γινει sub premium,σε φαση πλησιαζει τη vw την ιδια.Εκει αποφασιζουν τα μεγαλα κεφαλια πως θελουν να πορευτουν και τι χαρακτηρα να δωσουν στην εταιρια.Παντως η seat βρισκεται σε ανοδο,εγω αυτο αντιλαμβανομαι.Το σκεπτικο σου δεν ειναι λαθος παντως…

    • mixalhs7

      Το προβλημα που δημιουργειται απο την συγκατοίκηση της Σκοντα με την Σεατ ειναι η διαφορα στην εργατοωρα. Στην Τσεχια ειναι 11 ευρω στην Ισπανια πανω απο 20. Τα κοστολογια ειναι καθοριστικά για την επιβιωση οποιασδηποτε βιομηχανιας!

    • George Liverpool

      Σημαντικη λεπτομερεια,δεν τη γνωριζα!!

    • mixalhs7

      Αυτο βέβαια εχει επίπτωση και στη τελικη τιμη του προϊόντος. Γι αυτο βλεπουμε τιμολογιακ τοση διαφορά αναμεσα σε VW Skoda & Seat!

    • Giannis Antypas

      Και η αγορά της Ισπανίας σε πωλήσεις είναι πολλαπλάσια από την Τσεχία, οπότε;…
      Και το πρόβλημα δεν είναι πρόβλημα όσο η SEAT εμφανίζει ρεκόρ πωλήσεων, άρα κάτι σωστά θα κάνει.

      Δεν έχει επίσης καμία σημασία η αξία της εργατοώρας σε ένα γκρουπ στο οποίο τα ερηοστάσια κατασκευάζουν αυτοκίνητα από κοινού. Περισσότερο εύκολο τσιτάτο μοιάζει.

      Και με την ίδια λογική, η Ισπανία δε θα έπρεπε να είναι από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοπαραγωγούς χώρες του κόσμου.

      Τέλος πάντων τη γνώμη ου την έχω, και έχω αντεπιχειρήματα μερικά σε καθετί από αυτά που λες.
      Η SEAT έχει κατευθυντήριες γραμμές όσο και η Skoda, και οι δυο είναι περιουσιακά στοιχεία που κρίνει η VW ποιό ρόλο θα παίξουν. Με άλλα λόγια, ανά πάσα στιγμή η ταυτότητα του κάθε brand είναι πετυχημένη και στη διάθεση της μητρικής.

    • mixalhs7

      Απαντώ και στα δυο σου μακροσκελεστατα σχόλια.
      Ότι αναφέρω είναι γραμμένα σε άρθρα του ΑΒ.
      Αν αυτά που αναφέρεις ως δεδομένα υπάρχουν σε άρθρα του ΑΒ παρέθεσε τα και με χαρά μου να τα διαβάσω!!
      Και δεν χρειάζεται να ξαναλέμε τα ίδια. Σήμερα η Seat παρουσιάζει θετικό πρόσημο γιατί έγιναν επενδύσεις. Και στην Αλφα Ρομεο επενδύθηκαν 5 δις κι εκεί που δεν πουλούσε τίποτα τώρα πουλάει. Σώθηκε? Όχι ακόμα.
      Τώρα αν για τα 7 χρόνια ζημιών της Seat ”φταίει” ο Βασιλιας της Ισπανιας ή το διευθυντήριο του Βαγκ δεν έχει καμιά σημασία.
      Ειπα και ξαναλέω πως στο Βαγκ μπορεί να ξαναεπενδυσαν στη Σεατ γιατί βλέπουν πως θα τους βοηθήσει μελλοντικά ή για να την σουτάρουν σε καλύτερη τιμη. Ουτε το ενα ουτε το αλλο θα μου προκαλέσει εντύπωση αν γινει.
      Αν οντως οπως λες το χρέος εχει ξεπληρωθει ηδη (δεν το ξερω ουτε το εχω διαβασει καπου) τοτε οσο μενει κερδοφορα ολα καλα. Αν ομως δεν παραμεινει?
      Τελος όσο αφορά τη Σκοντα η φτηνή εργατοώρα εχει αντίκρυσμα στη λιανική τιμή του προϊόντος. Αυτη τη στιγμη η Σκοντα ειναι το μονο value for money οπλο που εχει το βαγκ απεναντι στους Κορεατες, κι αυτο κατα την γνωμη μου οφειλεται κυρίως στο ύψος της εργατοωρας στη Τσεχια. Γι αυτο άλλωστε η Hyundai/KIA δεν μετέφεραν μέρος της παραγωγης τους στην Τσεχια?

    • Giannis Antypas

      Πόσες πιθανότητες δίνεις να επιβιώσουν άλλες κι άλλες εταιρείες που εμφανίζουν ζημιες από τις αρχές του αιώνα;

      Δε γνωρίζεις μάλλον πχ ότι η SEAT ξεπληρώνει στη VW σε είδος.
      Για παράδειγμα το εργοστάσιο στη Ναβάρα – στο οποίο κατασκευάζεται το Polo – είναι εργοστάσιο που πούλησε η SEAT στη VW για να ισοφαρίσει ακριβώς ζημιές.
      Βάλε και τις έμμεσες αποσβέσεις γαι δικαιώματα τεχνολογιών που επίσης εξοφλεί η SEAT στην κατά τα άλλα μητρική,
      συνέργειες για το γκρουπ και συνεισφορές σε εξέλιξη τεχνολογιών που επίσης δεν αποτιμώνται με λογιστικά κριτήρια.

      Άρα ισοφάριση με τον ένα τρόπο ή τον άλλο δεν είναι κάτι που θα προκύψει τώρα, έχει προκύψει ήδη
      και τώρα είναι ο καιρός της καρποφορίας.

  • Christos Dimou

    Με την απόφαση να αυτονομηθεί το όνομα Cupra πιθανά η SEAT να αποκτήσει έναν πιο ειδικό ρόλο ή και να πουληθεί. Το θέμα είναι σε ποιον. Γιατί η OPEL είχε κάτι να προσφέρει που ήθελε ο όμιλος PSA (ένα πιο premium statement για την Κινέζικη αγορά και για την Ευρώπη το made in Germany). Η SEAT;

    • Giannis Antypas

      το ερώτημα είναι αντίστροφο: τί έχει να ωφεληθεί η VW αν πουληθεί η SEAT;

      βασικά και έχει να χάσει η VW (χρήματα, αγορές, συνέργειες, εξειδικευμένο προσωπικό, υποδομές), και δε θα ωφεληθεί σε κεφάλαια, και πρόκειται για άτοπο ζητούμενο αφού Cupra είναι SEAT με άλλο λογότυπο,
      σε μια στιγμή που το brand είναι το πιο ραγδαία αναπτυσσόμενο στο γκρουπ

      το Cupra είναι το δεύτερο υποbrand της SEAT μετά το SOL, και αφορά ουσιαστικά το στόχο ενίσχυσης της κερδοφορίας της όπως είχε συστήσει το Abarth το ίδιο αφεντικό όταν ηγούνταν στη Fiat

      τα ίδια ζητούμενα που θα ήθελε ποτέ να εξυπηρετήσει το brand Cupra, άνετα θα μπορούσε να υπηρετήσει και το μητρικό brand ΣΕΑΤ με μια διαφορετική στοχοπροσήλωση,
      τα πάντα είναι θέμα κατευθυντήριων γραμμών

    • Christos Dimou

      Το ζήτημα είναι αν μπορεί η VAG να μετατρέψει το όνομα SEAT σε κάτι το πραγματικά παγκόσμιο ώστε να πουλά παντού και αν θα μπορέσει να διαφοροποιήσει τόσο τα προϊόντα του ώστε να αξίζει τον κόπο να τα επιλέξεις σε σχέση με κάτι άλλο από το group και κυρίως από τους ανταγωνιστές του group.

    • George Liverpool

      Πιστευω το marketing της ισπανικης “φινετσας” θα ωφελουσε το group σε ισπανοφωνες χωρες,λατινικη αμερικη κλπ.

    • Christos Dimou

      Συμφωνώ. Αλλά η αγορα της λατινικής Αμερικής παει από το κακό στο χειρότερο για όλους τους κατασκευαστες. Θα ήθελα να δω το όνομα Cupra στην Nafta.

    • George Liverpool

      Nafta?Την εμπορικη συμφωνια?

    • Christos Dimou

      Λάθος διατύπωση από μέρους μου. Εννοώ τις χώρες μελη της Nafra. Με τον κόσμο να στρέφεται σε CUV, SUV, pickups μένει χώρος για hot-hatches που φωνάζουν και αυτό μπορεί να είναι τα CUPRA για την VAG.

    • George Liverpool

      Στο μεξικο υπαρχει παρουσια της φιρμας και πουλαει 5-10.000 αυτοκινητα το χρονο αν δεν κανω λαθος.Τωρα για καναδα-ηπα,δεν ξερω…

    • Christos Dimou

      Δεν υπάρχει η εταιρεία εκεί και είναι κρίμα .

      Τα Hot hatches αρχίζουν να πουλάνε σαν ζεστά ψωμάκια στο US , ειδικά τώρα.

    • George Liverpool

      Ειναι μεγαλο βημα οι ηπα,αλλα εχεις δικιο,ενα τιμιο πακετο σαν το cupra πιστευω κι εγω θα πουλουσε…

  • η αποεπένδυση γενικά πάντως, είναι σύγχρονη τάση. για να δούμε.

  • fanis chantzos

    Πάντως όλα τα λεφτά είναι η φράση το ίδιο αυτοκίνητο σε διαφορετικά επίπεδα ποιότητας.

  • Ο Μπαφοντίνας

    Αντί αποεπένδυσης και να μαλώνουν οι Έλληνες funboys έχουν σκεφτεί άραγε να επενδύσουν σε εργοστάσια με λουκάνικα έχοντας το σήμα της porsche ή της lambo μιας και η κερδοφορία του αντίστοιχου της vw πετάει;