Το Volkswagen Group αποτελείται από πολλές εταιρείες γύρω από τον χώρο της αυτοκίνησης, για την ακρίβεια Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Skoda, Volkswagen, Ducati, MAN, Scania και Italdesign Giugiaro είναι εταιρείες που ελέγχονται από την Volkswagen.

Η επιτυχία των Γερμανών τα τελευταία 30 χρόνια τους έχει κάνει κυρίαρχη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη και κυριαρχία, κέρδος και επέκταση πάνε χέρι χέρι, γι’αυτό κι έχουν αποκτήσει τόσα assets. Τον Σεπτέμβρη του 2015 όμως έσκασε το dieselgate με αποτέλεσμα ο όμιλος να είναι αναγκασμένος να επιδοθεί σε κοστοβόρους δικαστικούς αγώνες και να χρειάζεται να πληρώσει δισεκατομμύρια για αποζημιώσεις. Όταν λοιπόν ο Matthias Muller, ο προηγούμενος εκτελεστικός διευθυντής, πρότεινε την πώληση της Ducati και της Man, όλοι σκέφτηκαν πως το Volkswagen Group προσπαθεί να μετριάσει την χασούρα. Κάτι τέτοιο βέβαια πολύ δύσκολα να επιβεβαιωθεί από επίσημα χείλη καθώς στον κόσμο του χρήματος που ζούμε, το να μιλάς για απώλειες είναι σαν να τις επιδιώκεις.

Τότε τα εργατικά συνδικάτα, αλλά και η οικογένειες Porsche και Piech είχαν αντιταχθεί, αλλά ο Herbert Diess, ο νέος εκτελεστικός διευθυντής, επιστρέφει με αυτή την πρόταση. Το spin που προσπαθεί να δώσει είναι πως αυτή η αποεπένδυση θα βοηθήσει τον όμιλο να επικεντρωθεί καλύτερα στην βασική του ασχολία που είναι τα επιβατικά αυτοκίνητα. Ειδικά τώρα που επιχειρείται η ηλεκτροποίηση του στόλου, χρειάζονται αρκετά κεφάλαια για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνητη εποχή. Προσωπική εκτίμηση είναι πως αν και οι μάρκες που θέλουν να ξεφορτωθούν τα πηγαίνουν καλά, δεν μπορούν να προσφέρουν μεγάλα ποσοστά κέρδους καθώς μια από τις βασικές αιτίες κερδοφορίας του ομίλου, είναι το γεγονός πως στην ουσία πουλάν το ίδιο αυτοκίνητο σε διαφορετικά επίπεδα ποιότητας.